Photoshop Magazin
 


Premiere ve Photoshop Entegrasyonu

01 October 2006 | Sayı: Oct 2006
 
1 2 3 4 5
 

PREMIERE ve PHOTOSHOP ENTEGRASYONU


Tekrar merhaba;
Geçen sayıda, Haziran sayısında başlayan Premiere Pro'ya giriş operasyonunu tamamlamış olduk. Umuyorum ki kolay ve zevkli bir başlangıç yapmanıza yardımcı olmuşuzdur. Bu ay ise Photoshop ve Premiere entegrasyonuyla ilgili bir örnek çalışma yaparak dijital video işine dalmanın çok da zor olmadığına sizi ikna etmeye devam edeceğim. Şimdi sert bir kahve hazırlayıp, sevgilinizi bir süre daha ilgisiz kalmaya (bir şekilde!) ikna edip diğer sevgilinizin başına geçin :)

İlk olarak Photoshop'ta animasyonun son karesini hazırlıyoruz.Photoshop'u açıp New komutu verin. Preset pop-up menüsünden PAL D1/DV 720x576 seçeneğini kullanarak yeni bir doküman açın.


hspace=0


Boylece projeniz ülkemizdeki SD yayın standardına uygun olacaktır. Sonradan Premiere Pro içinde hareketlendirmek istediğiniz tüm katmanları, Photoshop dokümanının içinde oluşturabilir veya başka kaynaklardan alıp burada birleştirebilirsiniz.

İPUCU 1
Photoshop'ta çalışırken dikkat etmeniz gerektiğini düşündüğüm birkaç nokta var;

> Herhangi bir katmanda büyüme, küçülme hareketi yapmayı düşünüyorsanız Photoshop'ta büyük olarak hazırlayın.

> Birtakım filtreler kullanmayı, adjustment gibi müdahaleler yapmayı ve özellikle bu efektleri canlandırmayı (zaman içinde değişkenlik içinde uygulamayı) planlıyorsanız, önce Premiere içinde istediğiniz filtrelerin bulunup bulunmadığını kontrol edin. Varsa bunları uygulamayı Premiere'e havale edin ve görsellerinizi en az işlenmiş haliyle bırakın. Böylece son aşamada daha yüksek kalite ve esneklik elde etmiş olursunuz.

> Photoshop dosyamızı yaratırken kullandığımız preset'in özelliklerinden biri Safe margins tabir edilen rehber çizgileridir. İçteki çerçeve Title Safe, dıştaki ise Action Safe olarak bilinir. Tüm profesyonel kurgu, animasyon programlarında standart bulunan bu rehberler TV alıcılarının kenarlarında oluştuğu öngörülen görüntü kayıp oranları hesaba katılarak animasyon ve grafiklerin sağlıklı görünmesi/okunması için video editörlere kolaylık sağlaması amacıyla kullanılır. Premiere Pro'da bu alanları görmek için Program Monitör penceresinde sağ tıklayıp Safe Margins özelliğini açabilirsiniz.

> Bu aşamada kulanacağınız görseller, videonuzun ham girdisini oluşturacağından, mümkün olduğunca kayıplı sıkışma (örneğin JPG) uygulanmamış, bozulmamış malzeme kullanın.

> Bu ilk akla gelen noktaların daha ötesinde -yayına uygun profesyonel çalışabilmek bakımından- uyulması gereken standartları ögrenmek için şu ve benzeri kaynaklardan faydalanabilirsiniz;
http://www.smpte.org/standards/

hspace=0

Ben kolay anlaşılması bakımından yukarıdaki gibi basit ve 3 katmandan oluşan bir örnek hazırladım.

Şunu bir an önce Premiere'e alsak

Premiere Pro'yu başlatıp DV-PAL presetini kullanarak yeni bir proje oluşturun. Photoshop dosyasını Project Paneline sürükleyerek veya Import komutuyla Premiere Pro'ya çağırın. Açılan penceredeki Import As Pop-up menüsünden Sequence seçeneğini işaretleyip onaylayın. PM_Logo isimli klasörün Project panelinde oluştuğunu göreceksiniz.

Klasörün içini açtığınızda Photoshop'ta oluşturulmuş her bir katmanın ayrı ayrı geldiğini görebilirsiniz. Klasörün içinde ayrıca tüm bu katmanları içeren PM_Logo isimli bir de Sequence olduğunu göreceksiniz. Bu sequence ikonuna çift tıklayarak Timeline'da açılmasını sağlayın.

hspace=0

Timeline panelinde, Photoshop'tan gelen her bir katmanının ayrı birer video track halinde hazır durumda beklediğini görebilirsiniz. Programın fabrikasyon ayarlarını değiştirmediyseniz, karşınızda 6 sn. lik bir sekans bulunuyor olmalı.

Programın durağan görüntüleri import ederken görüntüye atadığı süreyi değiştirmek için Edit/Preferences/General komutuyla ulaşacağınız ekranda Still image default duration değerini değiştirebilirsiniz. (Bu arada PAL standardında 1 sn. için 25 frame kullanıldığını hatırlatmakta fayda var.) Programın tercihlerini değiştirmek sizi kendi tercihlerinizi değiştirmek kadar korkutuyorsa sorun değil. Bu sürenin değişmesi, seçim aracı ile tracklerin kenarlarının biraz gıdıklanmasına bakar.

Projelere saniye üzerinden fiyat verenlerdenseniz bu harika ipucu sizi zengin etmeye yetecektir :) Panelin sol altındaki Zoom aracını kullanarak sekansınızı yakın takibe alın. Her bir video kanalının isimlerinin solundaki üçgenlere tıklayarak video kanallarının görünümünü panel içinde genişletin.

hspace=0

Video kanallarının solunda bulunan göz simgelerini kullanarak istediğiniz katmanı kapatıp açabileceğinizi unutmayın. Fakat bu yöntemle kapattığınız bir ses veya görüntü kanalını kurgu süresince zaman zaman açıp kapamak isterseniz bu yöntem işinize yaramaz. Önceki çalışmalardan hatırlayacağınız gibi timeline üzerinde istediğiniz zamana giderek track'leri kesip biçip çekiştirmek, giriş çıkış zamanlarını ayarlamak suretiyle de bu katmanları ekrana sıralı olarak getirip götürmek, istersek bir arada değil, ardışık veya farklı kombinasyonlarla kurgulamak mümkün. Veya bu çalışmada yapacağımız gibi Efekt kontrol keyframe'leri kullanarak katmanlarınızı daha sofistike müdahalelerle hareketlendirebilirsiniz.

Bu aşamada henüz hareketlenmemiş olan kompozisyon, planladığımız animasyonun son karesini oluşturmaktadır. Sırasıyla en alttan başlayarak üste doğru tüm katmanların ekrana gelmesini sağlayacağız.

Oynatmaya az kaldı!

Window/Effects komutu verip açılan paneldeki Video Transitions başlığı altından Slide/Slash Slide geçiş efektini Timeline'da en altta bulunan Zemin isimli layer'ın sol başına sürükleyip bırakın.

Timeline'da alttan ikinci sıradaki Photoshop isimli layer'ı seçip, Window/Effect Controls komutu verin. Açılan panelin içinde görüntülenen, bu seçtiğiniz layer'a ait Motion ve Opacity efektlerinin solundaki üçgenlere tıklayıp genişletin. Üstte bulunan Show/Hide Timeline view butonuyla hspace=0 buraya ait minik timeline'ı açın. Cursor'ı 0;00;02;00 'a getirin. Motion başlığı altındaki Position parametresinin solundaki kronometre simgesine tıklayın.

hspace=0

Cursor'ın bulunduğu yerde bir keyframe oluşacak. Şimdi Cursor'ı 0;00;01;05 'e getirin ve Position' ın yanında bulunan, soldaki x değer olan 360 sayısına tıklayıp -300'e getirin. Şimdi ilk oluşturduğumuz 0;00;02;00 'daki keyframe'in üzerine sağ tıklayıp, açılan contex menuden Temporal Interpolation/Ease In komutu verin. Keyframe'imiz ince belli oldu. Böylece ekrana soldan girecek olan logomuz yumuşak bir inişle yerini alıp, fizik kurallarına uygunluk sağlayarak izleyiciye daha doğal ve hazmı kolay bir gösteri sunup, yönetmeninizden de Daa şaane oldu şeklinde bir övgü alacaktır. (Yukarıda)

İPUCU 2

> Parametre değerlerinin sağında keyframe ekleme/ kaldırma butonu ve iki yanında da önceki/sonraki keyframe'e git butonları bulunur. hspace=0 Keyframe değerlerini değiştirmek için birinden diğerine gitmek istediğinizde mutlaka bu butonları kullanın. Bu sayede farkında olmadan fazladan gereksiz ve problem yaratacak keyframe'ler oluşturmaktan ve gereksiz zahmetten kurtulursunuz.
> Import ettiğimiz PSD dokümanı diğer footage tipleri gibi Premiere'e gömülmeyip linkli kaldığından Photoshop'ta müdahale edip (Layer sayısı) üzerine kaydettiğinizde Premiere Pro gerçek zamanlı olarak değişikliği algılar ve uygular. Tabii proje süresince dışarıdaki dosyalarınızı kaybetmeniz ve pişman olacağınız değişiklikler yapmanız gibi olasılıklara karşı yedekler alarak ilk önce kendinizden korumanız gerektiğini söylemek sanırım benim paranoyamın sonucu değildir.

Timeline'da en üstteki magazin isimli layer'ı seçin. Effect Controls panelinde bu kez bu layer'a ait parametreler görünecektir. Paneldeki Opacity parametresinin solundaki üçgeni kullanarak genişletin. Cursor'ı 0;00;02;15 'e getirin. Add keyframe komutuyla yeni bir keyframe oluşturup opacity değerini sıfıra ayarlayın. Cursor'ı 0;00;04;00 'a getirin. Opacity değerini 100'e ayarlayın. Enter'a basıp, patlamış mısırları hazır edip konu komşuyu çağırın. Böylece mısırların hatırına tebrik bile alabilirsiniz. Işığınız bol olsun...

 

October 2006

 


Dijital Video