Photoshop Magazin
 


PM Forum » Reklam Dünyası » Medya Planlama

« önceki 1 2 sonraki »
   
 
Cevapla Önce yenileri göster

Sosyal Sorumluluk Reklamları

nayman
Bilindiği gibi sosyal reklamlar; öncelikli olarak içinde yaşadığımız evrende oluşan çevresel ve sosyal sorunların çözümüne yönelik kamuoyu oluşturmak, sorunun varlığını ve önemini belirlemek, oluşturulan çözüm önerilerini geniş kitlelere aktarmak amacıyla yapılmış filmlerdir.
Yapılan Araştırmalarda En çok tv reklamı veren Sivil toplum kuruluşu Deniz Feneri olarak gözükmekte şu anda...
Kamuoyu oluşumu ve toplumdaki sorunlar doğultusunda bazı Sivil toplum kuruluşlaı ön plana çıkıyor..
1999 depreminde AKUT ve nasuh mahruki vede ışıkara öne çıkmıştı ve topluma önemli mesajlar verdiler... ve Kızılayın devlete bağlı bir STK olarak halka nasıl ulaşamadığını ve yardım gotüremediğini görmüştük, eleştirmiştik.. daha sonra eğitim alanında bir toplumsal uyanış oldu ve Eğitim Gönüllüleri derneği başta Televizyon (Ntv) olmak üzere PR Kullanarak ünlülerle eğitime katkı sağladı... daha sonra Toplum gönüllüleri vakfı ardından Büyük kurumların devreye girmesi ile Turkcell kızları okutmak için yaptığı sosyal kampanya.. 
Garanti nin spora ve doğaya desteklemek için yaptığı kampanyalar... geniş kitlelere ulaştı... özellikle 12 dev adam bir sosyal kampanya olarak başarı sağlayan en büyük sosyal reklam kampanyasıydı... verilebilcek çok başarılı arkasında büyük kurumların tek başına veya stk ları alarak yaptığı kampanyalar halkın uyanmasına katılımına ve eğitimine katkıda bulundu...günümüze geldiğimizde kurban bayramı ve ramazan dönemlerinde sosyal yardımlaşma tabanlı stk lar denizfeneri, kimse yokmu derneği gibi ön plana çıktı...  şu an ise en ön planda olan suyunu boşa harcama kampanyası tema destekli oılarak havadurumundan internete heryerde halkı su tasarufuna karşı bilinçlendirme savaşıında...
bu örnekleri niye verdim...
sosyal içerikli reklamlar bugün reklam ödüllerinde yer alan ve avrupada uzun yıllardır yer alan günümüzde önem kazanmış bir reklam türü..  pazarlama açısından ince sınırında değerlendimresi gereken kurumun soyal sorumluluğu ve stk nın bilinçlendirme ve kamuoyu yartma amaçlı iletişim kanalıdır durumunda... aklımıza bu tür kampanyaları getirelim dediğimizde az sayıda kampanya varmış gibi görünsede çok fazla kampanya tarihte yer almaktadır...
en bilinen ulusal sosyal kampanya, benettonun aids kampanyasıdır... benetton ve toscanı olmasa aids hakkında bilinçlenme 25 sene içinde bu noktaya gelmezdi sanırım..
şuan tv de öğle vakti ve primtime da lenfoma ve kemik erimesi ile ilgili geceleri ise engelliler ve trafik ile ilgili bi çok sosyal reklam yayınlanmaktadır...bi çoğumuzun gözünden kaçan bu reklamlar halkı eğitmek bilinçlendirmek amacında ve ticari kaygı gütmeyen devlet tarafından veya avrupa birliği tarafından fonlanan üniversiteler tarafından denetelenip kayda alınan kampanylardır... peki Kızılay akup tema tgev... diye sırayla aklımıza gelen STK lar ve turkcel, sabancı gibi aklımıza gelen sirketlerin hazıraldıkları bu kampanyalardan halkımız nekadar bilinçleniyor... sizin aklınızda ne kaldı ne konuda bilinçlendiniz veya eksikler nelerdi hatalar nelerdir..
 
uzun oldu özür diliyorum okuyan ve yorumlayan herkes için teşekkürler... lütfen reklam ve topluma sağladığı katkıyı örneklendirin...
saygılar...
nayman2007-10-08 16:04:45
 
 
nayman
Ama hadi.. Reklamalarda çay koymaya giden elektirik gitmesin diye  tv. kapatan... zap yapan... yani reklmı luzumsuz gören bir türkiye, Reklama bukadar haksızlık yapmamalı... hep reklamlardan konuşan reklam izlemeyi seven bir ülke olduk artık herşey değişti... reklamın luzumlu ve bilgi verici hatta yönlendirici eğitici olduğunun bilincindeyiz artık... neyi ucuza alırız diye dikkat kesilirken aslında öenmsemediğimiz Sosyal reklamların geniş kitleler üzerinde nasıl etki yaptığına bir örnek ben veriyim...
kuş giribi olayında halka reklamlarda tavuk üretim tesislerini gösteren uğur dündar halkın tabularını yıkıp durma noktasına gelen tavuk ve yumurta üretimi nasıl canlandırmıştı... çocuğunuzu şu yaşa kadar emzirin, süt içmezseniz kemikermesi olur diyen reklamlardan sizce daha az bilgili olan bazı kesimler hiçmi bilgi sahibi olmadı....
 
döndüğümde yazı ile dolmuş bulıyım burayı.... Angry
nayman2007-10-08 16:15:57
 
 
escaldes
Ben devletin, turkcell in, veya markalaşmış  kuruluşların sosyal mesajlı reklamlarından değil de, genellikle freelance yapılan ve yönetimi, düzeni, politikayı eleştiren sosyal mesaj içerikli görsel ve reklamları daha çok seviyorum. sonuçta dernekleri saymazsak turkcell in ve diğer markaların yarattığı bu sosyal mesajlar tamamen ticarete dayalı şeyler. yani bir yandan falanca toplumu düşünüyoruz derlerken diğer yandan marka bilinirliliğini arttırıyorlar. bence bir reklam sosyal mesaj veriyorsa içeriğin de ticari bir anlayış olmamalı.

Beyoğlu Garanti Galeri de 2 ay önce freelance bazı sosyal mesaj içerikli afişler vardı. İnternet sitesini bulabilirsem paylaşacağım.
 
 
 
nayman
sosyal reklam içeriğinde ve tanımında ticari kaygı taşımaz...
sosyal reklam iki türlü yapılıyor. 1. sivil toplum kuruluşunca 2. Markanın halktan aldığını halka vermek politkası ile marka değerini toplum gözünde arttırmak için kullanılıyor...
diğer serbest veya siyasi görüş taşıyan yani propaganda taşıyan sosyal reklamlar ise ayrı bir yerde tutulmalı ama özünde halka mesaj vermek bilgi vermek uyandırmak için kullanılıyor...
Kızılay bir stk olarak toplumu bilinçlendirmede ticari bir kaygı gütmez veya rtük ün şuan yaptığı televizyon okur yazarlığı kampanyası keza öle...
ama türkcell gibi kurumların yaptığı kampanyalar marka değerini arttırmak politikasınıda gütmektedir... reklam kriterleri içerisinde iki işlevide sürdürmesi kurumn etik birşey yapmadığını göstermez... ama sorgulanbilir... misal bp gidip greepace destek verebilir ben petrolle havayı kirletiyorum ama çevreyi desteklemek için bir stk ile ortak bir sosyal kampanya yapabilrim der ama... içersindeki sosyal etiği değerlendirmek farklı olur.. hem havayı ve çevreyi kirletip hemde çevreci olmak... tartışılabilir...
ama misal ntv bir tv markası olarak tgev destek vermiştir marka değeri artmıştır ama bunu yaparken artniyetli ticari kaygı gütmemiştir...
 
 
evet o sergiyi duymuştum görsel kaynak varsa işime çok yarar... 
nayman2007-10-08 17:03:02
 
 
escaldes
sosyal sorumluluk reklamları para amacı gütmeden topluma zararlı ya dakotu olanı gostermek amacıyla cekılen reklam fılmlerı veya afişleridir.diğer ürün reklamları topluma iyi yi gösterirken, sosyal reklamlar genellikle kötü yü ön plana çıkartır.
 
 

nayman
kötü yü derken... kötüyü gösterip düzelmesi gerektiği mesajımı?
Sosyal reklamda sadece kötüyü göstermez hatta büyük bir çoğunluğu iyi olanı gösteriri amacı toplumun yani gönüllülerin yine topluma yapmış olduğu yararlardır... Sölemiş olduğun kötüyü göstermeye yönelik bir reklam kampanyası örneği verirsen dah iyi anlayabilirim ama... stk lar kendi içinde siyasal içerik taşıyan yönleri vardır.. propaganda içerikli halkla ilişkiler bazındaki stk lar bahsettiğin gibi kendi ülkesindeki politik duruşuna ters düşen kötü imgesini gösterebilir... ama bahsetiğimizkavramlar sosyal sorumluluk propaganda reklam pr halkla ilişkiler gönüllüklük sponsorluk sivil toplum vakıf dernek siyasi örgüt kurumsal sosyal sorumluluk öle iç içe girmişki sosyal reklamı nerey çekersen orda görülmesi mümkün. özellikle türkiye avrupanın çok gerisnde bu konuda ve son 3-4 senedir bu konuda bir kuramlaşma var...
 
Hatta bu kavram kargaşası ve tanımların iç içe girmiş olmasından dolayı ethem özgüvenin toluma faydalı bilgi veren toplum bazlı sivil stk ların apmış olduğu bilinçlendirme reklam spotlrına kontra adı vermiştir...
 
Reklam sadece kendi içeriğinde zaten bulunduğu medyanın siyasi ve ekonomik siyasi politakası doğrultusunda içerisnde propaganda taşıyan bir içeriğe sahip... sadece reklamdan giderek zaten toplumun mesaj ile yönlendirildiği gerçeğine ulaşmak mümkün... sosyla reklam ise ince bir çizgiyle... reklamın içerdiği stk duruşu veya kurumun naif çabaları doğrultusunda yukarda bahsettiğim kavramlardan arındırıldığında daha eğitici ve masum olduğu yorumları yapılmakta...
nayman2007-10-08 17:45:01
 
 
escaldes
hayır nayman, kötü olan şeyin reklamını yaptığı anlamında söylemedim. kötü olan şeyi görsel olarak lanse edip onun kötü olduğunu belirten reklamlar. mesela fok balıkları, mesela sokak çocukları, mesela unicef ve diğer derneklerin veya abd-ırak karşıtı reklamlar.
escaldes2007-10-08 17:53:21
 
 
nayman
işte o noktada reklam etiği devreye giriyo... böyle başarısız sosyal sorumluluk kampanyaları olmuş ... misal bankamatikler kabin şeklinde ve sokak çocuğu içinde uyuyor böle bir sosyal sorumluluk kampanysında sokak çocuklarına yardım yapalım diye görsel reklam yapılmış ve sonucu bankaya tepki...yani sosyal reklamda sömürü olduğunda sorunlar çıkıyo...kötü olanı göstermek gibi... değinde çok haklısın bu sorun markanın başarısız sosyal sorumluluk projelerindeki sorunlardan meydana geliyor.. ama kanserle ilgili bir sivil toplum kuruluşu göğüs kanserinde erken teşhis veya lösemi hakkıda verdiiği kısa bir bilgilendirme spotunda böle yapmıyor.. yani propaganda içerikli sosyal reklamları (greenpace-siyasi devlet odaklı stk) bi yanda tutarsak kurumsal sosyla sorumluk reklamı yapan markalar konusunda sana hak verdiğimi söleyebilrim, ama her örnek böyel değil benetton örneğinin başarısını bu konuda bilgisi olmayan herkes bile bilir mesela...
 
dediğin afişleri araştırdım garantinin sitesinde sergi kreatörünün web sitesi var sanırım...afişler varmı ineceleyemedim.. oranın dışında afişleri bulmak zor gibi...
nayman2007-10-08 17:55:38
 
 
escaldes
iş yoğunluğumdan vakit ayırıp bakamadım afişlere. ilgilenicem bi ara Wink
 
 
escaldes
ben sadece verdiğin örneklere istinaden söyledim. Turkcell, 12 Dev Adam gibi. Yoksa elbette markaların bütünü için verdiği sosyal mesajları marka bilinirliliğini artırdıkları için yaptıklarını söyleyemem. bütünüyle haksızlık olur.
 
 

nayman
evet dediğin örneklerde haklısın bence bu reklam yapan kişin veya kreatif takımın bazı bilgi eksikliklerinden kaynaklanan bi durum... ki okadar kötü reklamlar seyrediyoruzki (cinselikle ilgili reklam konusunu açtığında örnek vericem...)
afişler için sağol ben o sergigiyi unutumuştum hatırlatman bile yeterli oldu...
 
 
escaldes

 
 
nayman
en yaratıcı reklamların bu tarz kampanyalardan çıktığına güzel bir örnek.. doğayı koruma vakfının tropik alan ve hayvanlar konsunda nekadar duyarlı ve bilinçlendirici olduğuna güzel bir örnek...
teşekkürler escaldes...
 
 
nayman
yukardaki uluslar arası bir STK... çalışmanın altına mesaj vericek bir slogan koymaya gerek olmıcak kadar başarılı bir grafik anlatım...
bende bir markanın yaptığı bir sosyal reklamı yüklüyorum...
 
küresel ısınmadan dolayı venedik sualrı çekilmiş ve venedik iklimi değiştiği için tropik hayvanlar buraya göç etmiş... dizelin italya için hazırlattığı bir kampanya...
nayman2007-10-08 18:20:41
 
 
escaldes




















(resimleri buraya yuklmeye calistim ama anlik bir problem vardı sanırım)

escaldes2007-10-08 22:00:47
 
 

escaldes
daha fazlası için http://www.thegraphicimperative.org adresine bakılabilir.
 
 
nayman
teşekkrüler escaldes siteye ulaşmıştım ben ama flash olduğu için resimleri indiremdim...
uğraşıp screnshot yapıpı bizimle paylaştığın için teşekkrüler...
 
bence çalışmaların üzerinde yorum yapmakta fayda var... bazı çalışmaların global anlayışta tam açık mesaj vermedikleri bazıların çok iyi olduklarını görmek mümkün... ama ne olursa olsun sosyal reklamda propaganda ve mesaj verme dürtüsünden dolayı tasarımcıların bu tarz çalışmalarda daha yaratıcı işler çıkardıklarını görüyoruz.. 
bu gibi çalışmalarda grafik dilinin dünyadaki tek ortak dil olduğunu kanıtlıyo gibi...
nayman2007-10-09 01:20:28
 
 
escaldes
Yanlarında ingilizce açıklamaları var. Vakti olan biri çevirip koysa ne demeye çalıştıklarını da net olarak anlayacaksınız. Onları bilerek aldım screenshot içine. =)
 
 
Silinmiş Hesap
hımmDisapproveDisapprove...... bunu yapsa yapsa sper kahraman goncaçiçek yapar...
 
 
axi
 
 
 
 

« önceki 1 2 sonraki »
   
 
Şuan Bu Başlığı Gezenler: