Photoshop Magazin
 


"Viggo" Portre Boyama

01 September 2010 | Sayı: Sep 2010
 
1 2 3 4 5
 

Daha önceki sayılarda boyama için grafik tablet kullanımını ve ayarlarını yazmıştım fakat hala bazı arkadaşlardan grafik tablet kullanımı konusunda mailler alıyorum.
O halde tekrar kısaca hatırlatmakta fayda var. Grafik tabletinizin sürücüsünü yükledikten sonra, Photoshop'ta basıncından yararlanmak için mutlaka bir takım ayarları yapmamız gerekiyor.

Öncelikle dikkat edilmesi gereken nokta, grafik tabletin programı çalıştırmadan önce bilgisayara takılı olmasıdır. Daha sonra basıncı algılayıp algılamadığını görmek için, fırça
seçili iken sağ tıklayıp fırça özelliklerinden "Stroke Thumbnail" seçeneğine gelmeliyiz. Bu seçenekte fırça geçişli veya inceden kalına bir görünüme sahipse, grafik tabletimizin
basınç duyarlılığı algılanıyor demektir.

Eğer ki, fırçamız "Basic Brush" seçeneğinde ise yine aynı seçeneklerden "Reset Brushes"ı tıklayarak basıncı aktif hale getirebiliriz.

1- Ayarlarımızı yaptıktan sonra boyamaya başlayabiliriz. İlk olarak kullanacağımız fırçaları beyaz bir zemin üzerinde görelim. Böyle bir boyama yapmak için, internette meşhur
olan grunge, tribal vb. gereksiz fırçalara hiçbir zaman ihtiyacımız olmayacaktır.

Photoshop'un kendi içinde hazır gelen temel fırçaların üzerinde bazı oynamalar yaparakişimize fazlasıyla yarayacak hale getirebiliriz. Ben, 5 adet fırça kullanacağım fakat siz tercihinize göre daha fazlasını da kullanabilirsiniz.

Kullandığım fırçaların numaralarını yukarıda görebilirsiniz. Filmi izleyenler mutlaka tanıyacaktır. Yüzüklerin Efendisi'nin Aragorn'u Viggo Mortensen, The Road filmiyle çıkmıştı karşımıza. Filmden bir kesiti referans alıp zeminin bir köşesine koyarak taslak halinde çizmeye başlıyorum. Fırçamın saydamlığını (Opacity) biraz düşürüyorum çünkü ilerleyen aşamalarda gölge etkilerini verdiğimde kontürlerin çok fazla göze batmaması gerekiyor. Sadece kontür çizgilerinin yumuşak bir şekilde kullanılmasıyla, karakterin yüzü ortaya
çıkmaya başladı. Artık yavaş yavaş ışık, gölge oyunlarına girebiliriz. 19 numaralı fırçayı "Darken" moduyla kullanarak koyu olması gereken kısımları boyuyorum.

Alt kısımdan kontür çizgilerinin yok edilmemesinde fayda var. Unutmadan hatırlatayım çizdiğim Layer, Background üzerine değil. Yeni bir Layer açarak, renklendirmeye geçtiğimde boşluk kalan kısımları görmeye ihtiyacım olacak. Evet, biraz daha hacim verdikten sonra, portremiz Viggo'ya benzemeye başladı.

Artık istediğimiz yerden detaya girmeye başlayabiliriz. Ben gözlerden başlamayı tercih ediyorum çünkü gözler kalbin aynasıdır :) "Smudge Tool" ile kaynaştırmaya karşı olsam da, bu aracı 95 numaralı "Scattered Leaves" fırçası ile kullandığımızda oldukça iyi bir etki veriyor.

Detaya girerken referans fotoğrafa çok fazla bağlı kalmak zorunda değiliz. Bazı kısımlarda istediğimiz değişiklikleri uygulayabiliriz. Fırçamı yumuşak bir şekilde kullanıp kaynaştırma aracı yardımıyla çalışmanın büyük bir kısmını bitirmiş bulunuyoruz. Resimde gösterdiğim fırça ayarında ise yumuşak fırçamın, palet kısmından "Scattering" ayarıyla oynayarak dokulu bir etki elde ettim. Viggo'nun kıyafetindeki dokuyu verebilmek için bu etkinin faydası olabilir.

Yumuşak fırçalar, kaynaştırıcılar ile sonunda portre belirginleşti. Siyah/beyaz dengesini oluşturarak karakterin yüzünde bir hacim yarattık. Küçük detaylar dışında artık renklendirme aşamasına geçebiliriz. Renklendirmeye geçmeden önce son bir kontrol için karakterin çizildiği Layer'daki boşluklara bakıyoruz. Bunları görebilmek için alt tarafa farklı bir renkle katman açmak yeterli olacaktır. Göründüğü gibi yüzünde çok fazla boyanmamış alan kaldı. Bunları kapatmamız gerekiyor.

Referans fotoğraftan belirlediğim 3 ana renk ile renklendirmeye başlıyorum. Bunu yaparken fırçamın saydamlığını biraz düşürdüm. Hacimi kaybetmemek ve daha fazla uğraşmamak için karanlık kısımların üstünde fazla boyama yapmıyorum.

Renklendirmeyi yaparken fırçamı küçülterek aynı zamanda detayları da tamamlıyorum.
Karakterin yüzünde boyası eksik kalan alanları tamamladıktan sonra arkaya bir fon atıyorum. Fon'un belirgin olmaması ve oldukça bulanık olması resme bir derinlik kazandırıyor. Siz de yapacağınız işlerde, ön plana çıkartmak istediğiniz kısımları detaylı, arkadaki kısımları ise olabildiğince bulanık yapınız ki derinliği elde edebilesiniz.
Biraz daha renge ihtiyacım var. Bu yüzden fotoğraf referansımı tekrar kullanarak bazı renkleri kopyalıyorum.

Renklendirme aşaması bitmek üzere. Artı saç ve sakal üzerinde durabiliriz. 1 numaralı fırçamı kullanarak ince çizgiler ile saçın ve sakalın tellerini yapıyorum. Bunu yaparken abartmaya gerek yok, sadece belirgin olan tellerin canlı olması yeterli olacaktır. Diğerlerini zaten gözümüz tamamlıyor.

Çalışmanın sonuna geldik gibi. Kıyafet üzerinde ve yüzde yapılan yumuşak geçişler ile küçük ışık oyunları ve parlamalar, resmin hacmini artıracaktır. Karakterin olduğu katman çok sert dış hatlara sahip, bu yüzden kenarlarına "Blur Tool" ile biraz yumuşaklık kazandırıyoruz. Ren tonları nedeniyle çalışmanın rengi biraz soluk gibi duruyor. "Color Balance" ile resimdeki gibi Cyan ağırlıklı bir renge bürüyerek çalışmamızı sonlandırıyoruz. Ve karışınızda Viggo, umarım hoşunuza gitmiştir. Haydi imzamızı da atalım. Görüşmek üzere...

 

September 2010

 


Tutorial