Photoshop Magazin
 


Foto-Referans Kullanarak Natürmort Boyama

01 May 2010 | Sayı: May 2010
 
1 2 3 4 5
 

Bu ay sizlere foto-referans kullanarak bir Natürmort boyamasının yapım aşamalarını göstereceğim. Resim sanatı ile uğraşan hemen herkesin en az bir kere çalışmış olduğu natürmort terimini biraz tanıyalım.


Kelime kökeni olarak Fransızca’dan gelir ve nature morte (ölü doğa) anlamındadır. Genel olarak cansız nesneler diye adlandırdığımız, çiçekler, meyve/sebzeler, vazolar, şarap şişeleri gibi daha birçok nesnenin bir araya gelmesiyle oluşturulan kompozisyonlardır.  Natürmort zamanla modern sanat alanında ve sanat eğitiminde de önemli bir yer tutar hale gelmiştir.  Evet, gelelim bu ayki eğitsel çalışmamıza. Eğitselimizde örnek olarak kullanmak için biraz tarama yaptıktan sonra kendimize uygun bir fotoğraf seçip, referans olarak kullanmaya karar veriyoruz.


Kullanacağımız fırçaların hangileri olduklarını göstermek için beyaz zemine sürüyoruz.

İster yeni bir Layer açarak üzerinden çizebilirsiniz ya da elinizde doküman var ise ona bakarak çizgisel olarak çizmeye başlayabilirsiniz. Bana kalırsa üzerinden çizmek yerine, bakarak çizmek daha doğru olacaktır.

Sonraki aşamada yardımcı çizgilerin üzerinden bize lazım olacak kontür çizgilerini belli ediyoruz.

  Kalınlaştırdığımız çizgilerin koyuluğunu artırmamız gerekiyor. Çünkü Darken Mode ile çalışırken süreceğimiz boyaların kontür çizgilerini kapatmaması gerekiyor. Curves ile bazı ayarlamalar yapabiliriz.

 

Yumuşak ve şeffaf bir fırça ile gri tonlarda nesnelere hacim vererek, boyamaya başlamadan önce son bir görünüme bakıyoruz. 



Renklendirmeye girmeden önce, referans aldığımız fotoğraftan, bazı genel renkleri temel alarak kendimize bir renk paleti hazırlıyoruz.

Belirlediğimiz renkleri kullanarak ve yeni bir layer açmadan Darken Mode ile düz bir şekilde boyuyoruz. İlk önce açık tonlardaki renkleri ve arka taraftan başlayarak sürmeye dikkat ediyoruz. 


Renk paletimizdeki renklerin açık ve koyu değerlerini kullanarak hacim vermeye ve ışık/gölgeleri belirliyoruz.

 Çalışmamız genel hatlarıyla oluşmaya başladı. Işık/gölgeleri belirlerken herhangi bir ekstra araç kullanmamıza gerek yok. Sadece kendi fırçalarımız ile açık/koyu renkleri sürüyoruz.

Bir sonraki aşamada çalışma üzerinde detaya girmeye başlıyoruz. Fırçamızın boyutunu küçülterek ve dikkatli bir şekilde nesnelerin üzerindeki ışıkları daha belirgin hale getiriyoruz. Işık etkilerini vermek için, fırça modlarını kurcalayarak siz de bazı etkiler yaratabilirsiniz. 



Çalışmamızın sonuna doğru cam nesne üzerindeki cam etkisini vurgulamak için ‘dodge tool’ ile belirli noktalara keskin darbeler atıyoruz. Dodge Tool'u bütün nesnelerde ışık etkisi vermek için kullanmak çok da doğru olmaz. Örneğin, tahta kaşık ve sarımsaklarda bu aracı kullanmak onların bambaşka bir dokuya bürünmesine sebep olabilir. Dolayısıyla bu aracı sadece parlak yüzeylerde kullanmanızı tavsiye ederim. 



Çalışmanın fonuna koyu bir renk atarak nesneleri ön plana çıkarıyoruz ve boyama işini sonlandırıyoruz.

En son aşamada ise dijital olarak boyadığımız çalışmaya yağlıboya etkisi vermek için bir tual bezi dokusu edinerek yeni bir layer üzerine yerleştiriyoruz.

Dokuyu yerleştirdiğimiz layer’ın modunu Multiply olarak değiştiriyoruz. Böylece çalışmamıza bir canvas dokusu eklemiş oluyoruz.  İşte çalışmamızın bitmiş halinden detaylar. Birkaç araç ve fırça kullanarak basitçe sizler de böyle bir çalışma yapabilirsiniz. İyi çalışmalar…

 

May 2010

 


Tutorial