Photoshop Magazin
 


Tamer Karakulak - Fotoğrafçı

01 January 2010 | Sayı: Jan 2010
 
1 2 3 4 5
 

31 Ekim 1980 İs tanbul doğumluyum. Başarılı bir ilk okul ve lise eğitiminden sonra, çizim yeteneğim ve el becerim beni Güzel Sanatlar sınavına girmeye yöneltti. 2000 yılında Yıldız Teknik Üniversitesi Güzel Sanatlar Fa- kültesi Fotoğraf- Video Bölümü’nü kazandım. Okula girmemle birlikte fotoğraf ve video dünyasıyla tanışıklığım başlamış oldu.

Okul yıllarında daha çok video üzerine çalışmalar yaptım. Bu dönemde deneysel kısa filmler üreterek yarışmalara katıldım ve çeşitli başarılar elde ettim. Öğrenimim süresince serbest olarak klip ve reklam sektöründe yönetmen yardımcılığı ve video editörlüğü yaptım. İş olarak başladığım ilk kurumsal firma, stajyer olarak girdiğim sektördeki lider firmalardan Sinefekt Post. Prod. A.Ş. oldu. Staj sonrası burada görsel efekt sanatçısı olarak After Eff ects, Inferno ve Flame gibi Post

 

 


prodüksiyon sistemlerinde 1,5 yıl kadar çalıştım.Bir yandan da Türkiye’deki ilk Motion Control Camera sistemi eğitimini alıp setlerde reklam filmlerinde  çalışmalar yaptım. Askerlik görevimi yaptıktan sonra bir yapım şirketine girerek 2008-2009 yıllarında fotoğrafçı ve video editör olarak hizmet verdim. Son olarak fotoğraf ve video alanındaki çalışmalarıma kişisel olarak devam etmekteyim.
Bir fotoğraf çekimine başlamadan önce ilk olarak konsepti belirlerim. Bunu makyaj sanatçım ve kostüm tasarımcımla beraber yaparım. Sonrasında konsepte uygun modeli ve konuyu destekleyecek ışıklandırmayı belirleyip
çekime başlarım. Çalışırken o anki ruh halime ve çekmiş olduğum fotoğrafa göre sesli ya da sessiz bir ortam tercih ederim. Çalıştığım ortamda en çok önem verdiğim nokta, kullandığım aletlerin sorunsuz çalışması ve kullandığım malzemelerin hemen ulaşabileceğim şekilde elimin altında olmasıdır. Bu yüzden düzenli ve titiz çalışmaya önem veririm, dağınıklığa pek tahammül edemem. Çekim sonrası fotoğraflarımı mutlaka dijital ortamda tekrar elden geçiririm. Çekim öncesi ve sırasında, dijital ortamda yapacağım müdahaleleri düşünerek olanaklarımı ona göre kullanır, daha çok etkin ışıklandırmayı yakalamaya çalışırım. Bunu sağladıktan sonra sadece çekime konsantre olurum. Çıkabilecek
diğer problemleri bilgisayar başında hallederim.
Fotoğraflarımı dijital teknolojiyi kullanarak üretiyorum ve makine olarakta Nikon D90 ve çeşitli lensler kullanıyorum.

Bir sanatçı hem kullandığı malzemeleri iyi tanımalı ve yaptığın işin tekniğini iyi bilmeli hem de bilgi dağarcığını sürekli yenileyerek, estetik bakımdan da yenilikçi ve farklı fikirler üretmeye yetkin olmalıdır.

 

Genel olarak kurgusal fotoğraflar üzerinde çalışıyorum. Basit bir portre ya da obje çekmek yerine onu manipüle edip olduğundan farklı göstermeye ya da farklı bir anlam yüklemeye çalışıyorum.

Çalışmalarımda Photoshop benim için vazgeçilmez bir araç.Bu yüzden sıklıkla kullanırım. Photoshop dışında video çalışmalarım için Adobe Premiere ve After Effects programlarını da kullanıyorum. Adobe grubu dışında video işlerim için kullandığım başka programlar da var.

Photoshop’la ilk olarak üniversiteye girmeden önce gittiğim grafikerlik kursunda tanışmıştım. O zamanlar Photoshop 5 serisi vardı. Üniversiye girdikten sonra okulda Adobe Premiere ile tanıştım. After effects ile tanışmam ise kendi merakım sayesinde yine okul yıllarında oldu.


Photoshop’un tüm özelliklerini beğenerek kullanıyorum diyebilirim. En çok layer menüsündeki mask modunu ve layer blending modlarını kullanıyorum. Photoshop’da liquify özelliği özellikle portrelerde ve genel model çekimlerinde düzeltmek
istediğim kusurlu bölgelerde çok işe yarıyor. Takip ettiğim tüm kaynaklar yabancı içerikli ve tümü internet ortamındaki kaynaklar. Fotoğraf için Flicker, deviantart, dpreview ve yabancı fotoğrafçıların kişisel sitelerini takip ediyorum. Video için ise Creative Cow Magazine, Vimeo, Dvxuser gibi haber ve forum sitelerini takip etmekteyim.

Konu üretmek olunca savunduğum felsefe her zaman şu olur; az laf çok iş.

 

 

Photoshop üreticilerinin hayal dünyasının çok geniş olduğu ortada. Photoshop beklentilerimden çok daha fazlasını bana veren bir program. Jim Fiscus, Jill Greenberg, Ervin Olaf beğeniyle takip ettiğim fotoğrafçılar. Yaptığım işle ilgili beslendiğim en büyük kaynaklardan biri hayal dünyam. Bu tarz işlerle uğraşan herkeste olması gerektiğine inandığım biraz çocuksu bir hayal dünyam var. Bir diğer beslendiğim kaynak ise internet diyebilirim. Çok araştırma yapıyor, estetik ve teknik anlamda işimle ilgili tüm yenilikleri takip ediyorum. Biriktirdiğim tüm bilgilerimi kendi alt yapımla harmanlayıp, üretime geçiyorum. Eğer işiniz fotoğraf, video, resim ve heykel gibi genel olarak tasarıma ve sanata dayalı bir iş ise; üretime geçmeden önce sağlam bir alt yapı oluşturmanın önemli olduğunu düşünüyorum. Bu alt yapı hem teknik, hem de estetik yönden birbirini tamamlamalı. İkisinden biri eksik olduğunda yapılan işlerde mutlaka zayıf bir nokta kalacaktır. O yüzen bir sanatçı hem kullandığı malzemeleri iyi tanımalı ve yaptığın işin tekniğini iyi bilmeli hem de bilgi dağarcığını sürekli yenileyerek, estetik bakımdan da yenilikçi ve farklı fikirler üretmeye yetkin olmalıdır.Konu üretmek olunca savunduğum felsefe her zaman şu olur; Az laf çok iş.

Bu tarz işlerle uğraşan herkeste olması gerektiğine inandığım biraz çocuksu bir hayal dünyam var.

 

 

 

 

 

January 2010

 


Sanatçılarımız