Photoshop Magazin
 


Flash CS4 İle Dosya Kardeşliği

01 November 2009 | Sayı: Nov 2009
 
1 2 3 4 5
 

Flash CS4 Professional uygulamasının önemli bir avantajı, başka uygulamalarda oluşturulmuş resimleri içe aktarabilmeniz ve bu varlıkları Flash belgelerinizde kullanabilmenizdir.Vektör grafikleri ve bitmap görüntülerini çeşitli dosya formatlarında içe aktarabilirsiniz, bu da Adobe Flash CS4’ü çok yönlü bir ortam sanatları aracı yapmaktadır. Bir resmi içe aktardığınızda; sıkıştırma ve kenar yumuşatma uygulayabilir, resmi(bitmap) doğrudan bir Adobe Flash CS4 Professional belgesine yerleştirebilir, dolgu olarak kullanabilir, harici bir düzenleyicide düzenleyebilir, piksellere parçalayabilir ve Adobe Flash CS4 Professional’da düzenleyebilir ya da vektör resmine dönüştürebilirsiniz.

Resim İçerikleri

 Adobe Flash CS4 başka uygulamalarda oluşturulan resimleri kullanabilir. Vektör grafikleri ve bitmapleri çeşitli dosya formatlarında içe aktarabilirsiniz. QuickTime 4 veya daha sonrası sisteminizde yüklüyse, ek vektör ve bitmap dosya formatlarını içe aktarabilirsiniz. FreeHand dosyaları (MX sürümü ve daha öncesi) ve Adobe Fireworks PNG dosyalarını doğrudan Flash’a, bu formatların niteliklerini koruyarak içe aktarabilirsiniz. Flash’a ımport edeceğiniz malzemelerin, veya dosyalarının boyutu en az 2 piksel x 2 piksel olmalıdır. Projenizi geliştirme sırasında bir Flash SWF dosyasına JPEG dosyaları yüklemek için loadMovie eylem veya yöntemini rahatlıkla kullanabilirsiniz.

Vektörel ve Bitmap Dosyaları

QuickTime 4 veya daha sonrasının sisteminizde kurulu olup olmamasına bağlı olarak, Flash farklı vektör ve bitmap dosya formatlarını içe aktarabilir. Flash’ı QuickTime 4 yüklüyken kullanmak, özellikle geliştiricilerin hem Windows hem Macintosh platformlarında çalıştığı ortak projeler için faydalıdır. QuickTime 4 belirli dosya formatları (PICT,QuickTime Movie ve diğerleri dahil) için desteği her iki platforma da biz flash kullanıcılarına vermektedir. QuickTime 4’ün yüklü olup olmadığında bakmadan, Flash 8 veya daha sonrasına şu vektör ve bitmap dosya formatlarını içe aktarabilirsiniz: Ayrıca seslerin kaç kere tekrarlanmasınıda sekronizasyon seçeneklerinin yanında bulunan “Tekrarla” ve “Döngü” seçenekleri ile yapabilirsiniz.Freehand MX Günümüzde yerini yavaş yavaş Adobe’nin diğer grafik programlarına bırakmaya başlasada, yinede mevcut sistemde bir hayli kullanıcı Freehand sürümlerini kullanmaya devam etmektedir. Sürüm 7 veya daha sonrasında FreeHand dosyalarını doğrudan Flash’a içe aktarabilirsiniz. FreeHand, katmanları, metin blokları, kütüphane sembolleri ve sayfalarını koruyabilmenizi ve içe aktarılacak sayfa aralığını seçebilmenizi sağladığından, Flash’a aktarmak amacıyla vektör grafikleri oluşturmak için çokta kötü bir tercih değildir. Dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi, FreeHand dosyası CMYK renk modunda oluşturduysanız, Flash dosyayı RGB’ye dönüştürerek götürmeniz gerekmektedir.

AutoCAD Flash, AutoCAD 10’daki AutoCAD, DXF formatını destekler. DXF dosyaları standart sistem fontlarını desteklemez. Flash fontları uygun olarak eşleştirmeye çalışır ancak, özellikle metin hizalama için umulmadık sonuçlarla karşılaşabilirsiniz. DXF formatı düz dolguları desteklemediğinden, doldurulmuş alanlar sadece anahatlar olarak dışa aktarılır. Bu nedenle, DXF formatı zemin planları ve haritalar gibi çizgili çizimler için en uygundur. İki boyutlu DXF dosyalarını Flash’a içe aktarabilirsiniz. Flash üç boyutlu DXF dosyalarını desteklemez. Flash bir DXF dosyasında ölçeklemeyi desteklememesine karşın, tüm içe aktarılan DXF dosyaları; Değiştir > Dönüştür > Ölçek’i kullanarak ölçekleyebileceğiniz 12 inç x 12 inç’lik dosyalar üretir. Ayrıca, Flash sadece Freehand MX Günümüzde yerini yavaş yavaş Adobe’nin diğer grafik programlarına bırakmaya başlasada, yinede mevcut sistemde bir hayli kullanıcıFreehand sürümlerini kullanmaya devam etmektedir. Sürüm 7 veya daha sonrasında FreeHand dosyalarını doğrudan  Flash’a içe aktarabilirsiniz. FreeHand, katmanları, metin blokları, kütüphane sembolleri ve sayfalarını koruyabilmenizi veiçe aktarılacak sayfa aralığını seçebilmenizi sağladığından, Flash’a aktarmak amacıyla vektör grafikleri oluşturmak
için çokta kötü bir tercih değildir. Dikkat edilmesi gereken en önemli konulardan bir tanesi, FreeHand dosyası CMYK renk modunda oluşturduysanız, Flash dosyayı RGB’ye dönüştürerek götürmeniz gerekmektedir.AutoCAD Flash, AutoCAD 10’daki AutoCAD, DXF formatını destekler. DXF dosyaları standart sistem fontlarını desteklemez. Flash fontları uygun olarak eşleştirmeye çalışır ancak, özellikle metin hizalama için umulmadık sonuçlarla karşılaşabilirsiniz.

DXF formatı düz dolguları desteklemediğinden, doldurulmuş alanlar sadece anahatlar olarak dışa aktarılır. Bu nedenle, DXF formatı zemin planları ve haritalar gibi çizgiliçizimler için en uygundur. İki boyutlu DXF dosyalarını Flash’a içe aktarabilirsiniz. Flash üç boyutlu DXF dosyalarını desteklemez. Flash bir DXF dosyasında ölçeklemeyi desteklememesine karşın, tüm içe aktarılan DXF dosyaları; Değiştir > Dönüştür > Ölçek’i kullanarak ölçekleyebileceğiniz 12 inç x 12 inç’lik dosyalar üretir. Ayrıca, Flash sadece Fireworks PNG dosyalarını içe aktardığnızda, nesnelere Fireworks’te uygulanmış filtreler ve harmanlama modlarının çoğunu koruyup bu filtreleri ve harmanlamaları Flash uygulamasını kullanarak değiştirmeye devamedebilirsiniz. Flash sadece metin ve film klibi olarak içe aktarılmış nesneler için değiştirilebilir filtreler ve harmanlamaları destekler. Bir efekt veya harmanlama modu desteklenmiyorsa, Flash, içe aktarıldığında bunu herhangi bir katmanla birleştirir veya yoksayar. Flash’ın desteklemediği filtreler veya harmanlamalar içeren bir Fireworks PNG dosyasını içe aktarmak için içe aktarma işlemi sırasında dosyayı rasterleştirin. Bu işlemden sonra dosyayı düzenleyemezsiniz. Fireworks’ten Flash 8 veya daha sonrasına metin içe aktardığınızda, metin, geçerli belgenin varsayılan kenar yumuşatma ayarıyla içe aktarabilirsiniz. PNG dosyasını bir düzleştirilmiş görüntü olarak içe aktarırsanız, Flash’tan Fireworks’u başlatabilir ve orijinal PNG dosyasını (vektör verileriyle birlikte) düzenleyebilirsiniz.




Illustrator

Flash, Adobe Illustrator “AI” dosyalarını içe aktarmanızı sağlar ve resminizin düzenlenebilme ve görsel benzerlik özelliklerinin büyük bir kısmını korur. “AI” İçe Aktarıcı (Import) ayrıca, Illustrator resminizin Flash’a nasıl aktarıldığını
belirlemenizde size önemli ölçüde kontrol sağlayarak belirli nesneleri bir “AI” dosyasına nasıl aktaracağınızı imkan verir. Flash’a bazı görsel nitelikleri malzemeleri tam olarak aktaramaz ya da içe aktarıldıktan sonra, Flash geliştirme ortamında daha fazla düzenlenebilme yeteneğini sunamayabilir. “AI” İçe Aktarıcı, görsel görünümünü ve düzenlenebilirliğini
en iyi şekilde korumak amacıyla, resim içe aktarmak ve yerleştirmek için çeşitli seçenekler sunar. Ancak belirli görsel nitelikler korunamaz. Flash’a içe aktarılan “AI” dosyalarının görünümünü güzelleştirmek için şu sıralamayı izleyebiliriz.

• Flash, yayıncılıkta yaygın olan CMYK modunudeğil, sadece RGB renk modunu destekler. Flash CMYK görüntülerini RGB’ye dönüştürebilir, ancak renkleri Illustrator’de RGB’ye dönüştürürseniz renkler daha iyi korunur.


• Gölge, iç ışıma, dış ışıma ve Gauss bulanıklığı “AI” efektlerini düzenlenebilir. Flash filtreleri olarak korumak için Flash, bu efektlerin uygulandığı nesneleri birer Flash film klibi olarak içe aktarır.


SWF Dosyaları, Illustrator’den Dışa Aktarım



Illustrator uygulamasını kullanarak, Flash’dan dışa aktarılmış SWF dosyalarının kalitesi ve sıkıştırmasıyla eşleşen SWF dosyaları dışa aktarabilirsiniz. Dışa aktardığınızda, en iyi çıktıyı sağlamak için çeşitli hazır ayarlar arasından seçim yapabilir ve birden çok çalışma yüzeyi, sembol, katman, metin ve maskenin nasıl işleneceğini belirleyebilirsiniz. Örneğin Illustrator sembollerinin film klipleri ya da grafik olarak dışa aktarılmasını belirleyebilir ya da SWF sembollerini Illustrator katmanlarındann oluşturmayı seçebilirsiniz. Illustrator dosyalarını Flash’a içe aktarma Illustrator’da eksiksiz mizanpajlar oluşturmak ve sonra bunları Flash CS4’e tek adımda içe aktarmak istediğinizde çalışmanızı yerel Illustrator formatında (AI) kaydedebilir ve Flash’taki File > Import ya da Dosya > Import to Library komutlarını kullanarak, yüksek bir aslına uygunluk düzeyiyle Flash’a içe aktarabilirsiniz. Illustrator dosyanızda birden çok çalışma yüzeyi varsa Flash’taki İçe Aktar iletişim kutusundan içe aktarmak istediğiniz çalışma yüzeyini seçer, bu çalışma yüzeyinde her katman için ayarları belirtirsiniz. Seçili çalışma yüzeyindeki tüm nesneler Flash’ta tek katman olarak içe aktarılır. Aynı “AI” dosyasından başka bir çalışma yüzeyi içe aktarırsanız, bu çalışma yüzeyindeki nesneler Flash’ta yeni bir katman olarak içe aktarılır.


Illustrator çalışmasını AI, EPS ya da PDF dosyası olarak içe aktardığınızda Flash yapıştırılan Illustrator çalışmalarında koruduğu aynı nitelikleri korur. Bunun yanı sıra, içe aktarılan Illustrator dosyası katman içeriyorsa bu katmanları aşağıdaki yolların herhangi biriyle içe aktarabilirsiniz. AI dosyalarını Flash kütüphanesine içe aktarma hakkında Flash CS’’te bir “AI” dosyasını kütüphaneye içe aktarmak (Import to Library), Sahne Alanı’na içe aktarmaya benzer; aralarındaki tek fark “AI” dosyasının tamamının bir Flash sembolü olarak kozalanmasıdır. İçerik kütüphaneye içe aktarılır ve AI dosyasının katman ve gruplama yapısına göre organize edilir. Bir “AI” dosyasını kütüphaneye içe aktardığınızda, kök klasör “AI” dosyasının adını taşır. “AI” dosyası kütüphaneye içe aktarıldıktan sonra, kök klasörün adını değiştirebilir veya katmanları klasörün dışına taşıyabilirsiniz. Kütüphane paneli, içe aktarılmış “AI” dosyasının içeriğini alfabetik olarak sıralar. Hiyerarşik
gruplama ve klasör yapısı aynı kalır, ancak kütüphane bunları alfabetik olarak tekrar sıralar. “AI” katmanlarını anahtar karelere dönüştürürken, “AI” dosyası bir film klibi olarak içe aktarılır; “AI” katmanlarını Flash katmanlarına veya tek bir Flash katmanına dönüştürmek, “AI” dosyasını bir grafik sembolü olarak içe aktarır. Oluşturulan film klibi veya grafik sembolü, sanki zaman çizelgesine içe aktarılan “AI” dosyasının içeriği Sahne Alanı’na içe aktarılmış gibi, içeriğin tamamını barındırır. Hemen hemen tüm film klipleri, kendileriyle ilişkilendirilmiş bir bitmap veya başka bir varlığa sahiptir. Kütüphaneye içe aktardığınızda, “AI” dosyasının içerikleri, ana Flash zaman çizelgesine değil, film klibinin zaman çizelgesine içe aktarılır.


Bitmapler Metnin Illustrator’daki görünümünü tam olarak korumak için metni bir bitmap halinde (Flating İmage) rasterleştirir. Flash ile uyumlu olmayan filtreler veya başka efektler uygulanmışsa, metni bitmap olarak içe aktarmak metnin görünümünü korur.Rasterleştirilmiş metin bundan sonra düzenlenebilir olmaz.


• Film Klipleri Oluştur Metin nesnelerinin bir film klibine içe aktarılacağını belirtir. Desteklenen harmanlama modlarını, “AI” efektlerini ve %100’den daha az saydamlıkları Illustrator ve Flash arasında korumak için metin nesnesinin bir film klibi olarak içe aktarılmasını belirtin. Yolları Farklı içe aktar şu yol içe aktarma tercihlerini belirtmenizi sağlar:


• Düzenlenebilir Yollar düzenlenebilir bir vektör yolu oluşturur. Desteklenen harmanlama modları, efektler ve nesne saydamlığı korunur, ancak Flash’ta desteklenmeyen nitelikler atılır.


• Bitmapler Yolun Illustrator’daki görünümünü tam olarak korumak için yolu bir bitmap halinde rasterleştirir. Rasterleştirilmiş bir görüntü bundan sonra düzenlenebilir olmaz.


• Film Klipleri Oluştur Yol nesnelerinin bir film klibinin içinde içe aktarılacağını belirtir.


• Görünümü Korumak İçin Bitmapleri Düzleştir Flash’ta desteklenmeyen harmanlama modlarının ve efektlerin görünümünü korumak
için görüntüyü bir bitmap halinde rasterleştirir. Rasterleştirilmiş bir görüntü bundan sonra düzenlenebilir olmaz.


• Film Klipleri Oluştur Görüntülerin bir film klibine içe aktarılacağını belirtir. Gruplar Gruplar için içeaktarma tercihlerini belirtmenizi sağlar:


• Bitmapler İçe Aktar Nesnelerin Illustrator’daki görünümlerini tam olarak korumak için grubu bir bitmap halinde rasterleştirir. Bir grup bitmape dönüştürüldükten sonra, içindeki nesneler seçilemez veya yeniden adlandırılamaz.


• Film Klipleri Oluştur Gruptaki tüm nesnelerin tek bir film klibi içinde kozalanacağını belirtir.

• Bitmapler Olarak İçeAktar Nesnelerin Illustrator’daki görünümlerini tam olarak korumak için katmanı bir bitmap halinde rasterleştirir.


• Film Klipleri Oluştur Katmanın bir film klibinin içinde kozalanacağını belirtir. Film Klibi Kaydı Oluşturulan filmler için genel bir kayıt noktası belirtir. Bu ayar, tüm nesne türlerinin kayıt noktaları için geçerlidir. Bu seçenek “AI” Dosyası İçe Aktar iletişim kutusunda nesne nesne değiştirilebilir; bu, tüm nesne türleriiçin
ilk ayardır.


Illustrator Nesnelerin İçe Aktarım Seçenekleri


Katmanlar, Illustrator çalışmasını oluşturan tüm öğeleri yönetir. Varsayılan olarak, tüm öğeler tek bir ana katmanda organize edilir. Belirli bir ana katmandaki tüm öğeleri tek bir düzleştirilmiş bitmap olarak içe aktarabilir veya her nesneyi ayrı olarak seçip nesnenin türüne özel (metin, yol, grup, vb.) içe aktarma seçenekleri belirtebilirsiniz. “AI” İçe Aktarıcı iletişim kutusu, içe aktaracağınız resimdeki katmanları seçip, bir nesnenin görünümünü veya Flash uygulamasında düzenlenebilirliğini korumak amaçlı özel içe aktarma seçenekleri belirtmenizi sağlayan seçenekler sunar.

Grafik Efektlerini Düzenlemek


• Bir uyumsuzluk raporu oluşturmak için Uyumsuzluk Raporu’nu tıklatın. Uyumsuzluk raporu, “AI” dosyasındaki Flash ile uyumsuz öğeleri listeler.


• Nesne Uyumsuzluklarını Çözmek İçin, İçe Aktarma Ayarlarını Değiştir’i seçin. Illustrator ve Flash arasındaki çoğu uyumsuzluk, uyumsuzluk raporu ve “AI” İçe Aktarma iletişim kutusunun İçe Aktarma seçenekleri alanındaki içe aktarma önerileri kullanılarak düzeltilebilir. Katmanları seçme Katmanlar paneli bir belgedeki nesneleri listeler. Varsayılan olarak, her Illustrator belgesi en az bir katman içerir ve belirli bir dosyadaki her bir nesne bu katmanın altında listelenir. Katmanlar panelindeki bir öğe başka öğeler içeriyorsa, öğenin adının solunda bir üçgen görünür. İçeriği göstermek veya gizlemek için bu üçgeni tıklatın. Üçgen görünmüyorsa, katman ilave öğeler içermiyordur. AI İçe Aktarıcı bağlam menüsünü kullanarak tüm grup ve katmanları genişletebilir veya daraltabilirsiniz. Seçim sütunu Öğelerin içe aktarma için seçilip seçilmediğini kontrol eder. Öğe işaretliyse, o katmanı seçip içe aktarma seçeneklerini belirtebilirsiniz; Düzenle işaretli değilse, katman soluk görünür ve o katmandaki öğe için herhangi bir içe aktarma ayarı belirtemezsiniz. Nesne türü sütunu bir simge, içe aktarıldığında (Import) o katmanda hangi türden Flash nesnesi olacağını ve öğe görünüyorsa, bu öğenin seçili olduğunu belirtir.

 

November 2009

 


Flash