Photoshop Magazin
 


Hard Round Brush Kullanarak İllüstrasyon

01 August 2009 | Sayı: Aug 2009
 
1 2 3 4 5
 

Tüm resmin genelinde tek tip brush kullanmanın birçok faydası vardır. Öncelikle fırça seçimi, fırça değişimi gibi ayrıntılarla zaman kaybetmeden çok daha hızlı bir şekilde çizim yapabilirsiniz ve çalışmanızı daha sağlam zemine oturtmuş olursunuz. İkinci olarak da, çalışmanıza daha doğal bir hava katar çünkü geleneksel yöntemlerle çalışan bir ressamı düşündüğünüzde, bu ressamın çalışma sırasında maksimum 5-10 adet fırçası vardır. Bu fırçaların da genelde tek farkı uçlarının büyüklükleridir.

Bizim bu fırça büyüklüklerini “Brush Size”ı değiştirerek elde edebildiğimizi düşünürsek, tek bir fırça genelde tüm çalışma
sırasında bize yetecektir.

Kendimin ve başka dijital ortamda çalışan ressamların en gözde çalışmalarının dijital ortamda yaratıldığı hissini vermeyenler olduğunu söyleyebilirim. Photoshop’un sınırsız imkanları elinizin altındayken, onlara dokunmadan resim yapmaya çalışmanın başlarda hem daha zor hem de daha çok zaman aldığını kabul ediyorum fakat buna alıştıktan sonra çizimlerinizin / boyamalarınızın çok daha akıcı ve güzel göründüğünü fark edeceksiniz.

Bunun dışında dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta da, resmin büyük bir kısmında %25 zoom da çalışmanızdır. Yine geleneksel yöntemlerle çalışan bir ressamı düşünün.Sanırım hiçbirinizin gözünün önüne, suratını
tuvale yapıştırarak boyama yapan bir kişi gelmiyordur. Bunun yerine resmin genelini belirli bir mesafeden ilerletirken, son aşamalara geldiğinde izleyicinin odak noktası olmasını istediği bölümlere yaklaşarak bakar ve detayları çizmeye başlar. Bunu yapmadığınız takdirde, çalışmaya bakan kişinin gözü resmin her tarafını taramaya başlar ve genel olarak anlatılmak istenen konudan kopar.

%200, %300 büyütme (zoom) yapmadan çalışmaya alışmak biraz zor olsa da (bu benim de hala bırakmaya çalıştığım bir alışkanlık) bunu bırakmak da, çalışmanızın daha doğal ve akıcı görünmesini sağlayacak önemli etkenlerden
biridir.


Başlangıç olarak, hikayemdeki ana figürü çok kaba hatlarla oluşturdum. Amacım bu karakteri duygusuz ve soğuk yapmak olduğundan, buna uygun bir poz belirledim.

 

Genelde resmi siyah beyaz olarak çizmeyi tercih ediyorum. Bu sayede renklere takılmadan hızlı bir şekilde çalışmayı ilerletebiliyorum. Bu sadece kişisel bir tercihtir, “siz de böyle yapabilirsiniz” gibi bir öneride bile bulunamayacağım bir sistemdir. Sadece ben bu sayede ışık-gölge, boyut, kompozisyon gibi öğeleri daha iyi oturttuğuma inanıyorum. Üzerinde küçük oynamalar ve düzeltmeler ile karakterin formunu aklımdakine göre şekillendirmeye devam ediyorum. Ayrıca beyaz fondan kurtulmak için kabataslak olarak arkaplanı şekillendirmeye başlıyorum.


Daha sonra ikinci figürü, yere uzanmış şekilde ekliyorum ve yavaşça detaylarını işlemeye başlıyorum. Kadının duruşu için Google’dan bulduğum bir fotoğrafı referans olarak alıyorum. Bu noktada çok önemli bir konuya değinmek isterim; eğer çalışmanız fotomanüpilasyon veya Matte Paint amaçlı değil ise, bir fotoğrafı alarak onu resminizin üzerine koyup, onun “üzerinden” boyamayın kesinlikle. Bu hem çok göze batıyor, hem de kaliteyi düşürüyor. Buna karşı çıkmamın sebebi,
eğer resminizin geri kalanını, fotoğraf kadar gerçekçi yapamazsanız veya fotoğrafı resminizin içine yeterli derecede yediremezseniz, gerçekten çok komik görünmesidir.

Bu arada bu işe yeni başlamış veya başlamayı düşünen arkadaşlara buradan küçük bir tavsiyede bulunmak istiyorum. Öncelikle plastik sanatların genel prensiplerini, sonra çizimin, formun, perspektifin temel prensiplerini sonra renklerin temel prensiplerini
öğrenin. Bu saydıklarımın hepsi belli bir matematiğe bağlı olarak çalışır, yani tabir-i caizse, Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek
yoktur. Bunları öncelikle kağıt, kalem ve boyayla etüd edin. Tablet sizi bir kediden bir aslana dönüştürmez, o sadece usb portuna takılan bir arabirimdir, bunu asla unutmayın.

Kalemin öteki ucundaki kişi yine aynı siz olacaksınız. Sadece kağıt yerine ekrana bakacaksınız, tek fark bu. ”Ben çöp adam bile çizemem ama hele bir tablet alayım dünya önümde diz çökecek!” diye düşünen arkadaşlar varsa, onlara öncelikle bu işin özünü kavramalarını öneriyorum.

 

 

Kadının üzerindeki detaylarını yavaş yavaş artırıyorum. Bu bölümde detaya gireceğiniz bölgeleri yakınlaştırarak çalışmaya başlayabilirsiniz ama bolca Zoom Out yaparak,  resmin genel gidişatının gözlemleyip çalışmanız
üzerindeki kontrolü kaybetmemeniz gerekir. Ayrıca zaman zaman üst menüden “Image > Rotate Canvas > Flip Canvas Horizontal” ile resminizi ters yöne çevirin. Böylelikle yaptığınız hataları daha kolay fark edebilirsiniz.



Resmin içinde nasıl zıt renkler dikkat çekici ve güzel görünüyorsa, bence fikirdeki zıtlıklar da aynı şekilde çok hoş görünüyor. Örneğin bu çalışmamda Cyborg’ ların ahlaki yönlerini ele aldım. Hem çok komik geldi bana hem de “neden olmasın” dedim kendi kendime. Aynı şekilde, yerde yatan kadın Cyborg’un ileri teknoloji ile tasarlanmış bedenindeki elektronik detaylara tam zıt yönde, en ilkel süsleri giysilerinde kullanma fikri de çok hoşuma gitti. Zıtlık tabiatın, tarihin, yaratılmışlığın her noktasında o kadar önemli roller oynamıştır ki, elbette biz insanlar da tasarımlarımızda bu zıtlığı kullanmadan edemeyiz; bu bizim doğamızdadır.
Bu noktada Cyborg’a ortadoğunun ışıltılı dansöz kıyafetlerinden giydirmeye karar verdim. Kıyafette kullanılan pulları yapmak için, kullandığımız Hard Round Brush’ ın ayarlarından “Brush Tip Shape” menüsünün altından “Roundness” değerlerini değiştirdim.
Bunun dışında fırçanın açısını da, gerçekçi olması için yer yer değiştirdim ve bir rasgelelik sağladım. Bu pullar ayna gibi işlev görür, bu sayede dansöz dans ederken bu pullar etraftaki ışık kaynaklarını yansıtır ve ışıl ışıl göz kamaştırıcı bir görüntü yaratırlar. ”Bunun konumuzla ne ilgisi var?” diyebilirsiniz.Bu ayrıntıyı bir çizim üzerinde çalışırken tüm noktaları düşünerek yapmamız gerektiğini belirtmek için bir örnek olarak göstermek istedim.



Çizime başladığımda aklımda olmayan ama düşündüğümde hoşuma giden bir eklenti yapmak istedim bu noktada ve bir jaguar dahil oluverdi çalışmama. Bu tip eklentiler resmin geneline hareket katmalı ama ana karakterleri veya olayın önüne geçmemelidir.


Karakterlerin bulundukları ortamı daha iyi yansıtabilmek için arkaplanı oluşturuyorum. Renkleri belirlemek içinse, yeni Layerlar açtım ve bunların özelliklerini Overlay, Hard Light veya Multiply Layerı olarak ayarladım.

Hangi Layer tipinin hangi etkiyi yarattığını en iyi şekilde deneme yanılma yöntemiyle görebilirsiniz sanırım. Ayrıca Layerların Opacity değerlerini de değiştirerek farklı etkiler yaratabilir ve daha yumuşak geçişler elde edebilirsiniz. Renk tonlarının o çöl ortamı için çok soğuk ve keyifsiz kaldığını düşünerek, tüm Layerların üzerine Layer > New Adjustment Layer > Color Balance’ dan yeni bir Layer açtım ve kırmızı ve sarı tonların değerlerini artırdım.Bir anda resimdeki ortam ısındı ve istediğim sonucu elde etmiş oldum.

 

August 2009

 


Tutorial