Photoshop Magazin
 


Etkili Brush Kullarak Çalışmalarınızı Zenginleştirin “Bug Killers”

01 July 2009 | Sayı: Jul 2009
 
1 2 3 4 5
 

Bu yazı adım adım her detayı açıklayan bir tutorialdan çok, bir resmi hangi yolları takip ederek çizdiğimi gösteren nitelikte bir açıklama yazısıdır. ”Şunun şurasını nasıl çiziyorsun peki?” derseniz, açıkçası buna verecek kesin bir cevabım yok; bu konu hakkında söyleyebileceğim tek şey “bilmem, çiziyorum işte” dir. Okumaya başlamadan önce, herkesin metodunun farklı olabileceğini hatırlatmak isterim. Benimkisi ise bu metodlardan sadece birisi.Photoshop ile aynı efekti birkaç değişik yöntem kullanarak elde edebileceğinizi düşünürsek ve bir resimde yüzlerce değişik efekt olduğunu hesaba katarsak, binlerce değişik yoldan aynı sonuca varabileceğimiz sonucunu kolaylıkla görebiliriz.

1 Diğer çalışmalarımdan farklı olarak, bu çalışmada yanlış olduğunu bilmeme rağmen genel bir kompozisyon oturtmadan direk ana karakterler üzerinde yoğunlaştım. Aslında aklımda basit bir mech yapmak vardı fakat daha sonra çok yalın kaldığını düşünerek arkaplanı tamamladım. Önce yapacağım mechin basit bir eskizini yaptım. Bunun için Emrah Elmaslı’nın emrah_brushset’inden “emrah marker01” ’i kullandım. Bu fırça setini http://www.partycule.com/download/emrah_brushset.abr adresinden indirebilirsiniz.

 

2 Genel olarak modeli oturttuğumu düşünmeye başladıktan sonra, mechi griye boyadım. Bir ışık kaynağı belirledim (sol üst) ve buna göre grinin açıklı koyulu tonlarıyla gölgeleri ve aydınlık yerleri boyadım.

3 Bu iki fırçanın opacitysini değiştirerek, oldukça yoğun darbeler attım ve bunlardan ayrı layerlar oluştırdum.Bu layerların
niteliğini soft light’a geçirdim. Mech’in üstündeki duran bu layerlara clipping mask uygulamam sayesinde bu dokular sadece
mechi etkiledi ve arkadaki diğer elemanlara bulaşmadı. Bu sayede mech biraz aşınmış, biraz parlaklığını yitirmiş bir görünüme sahip oldu. Bu dokulardan birkaç tane üstüste kullanabilirsiniz, bazen hiç ummadığınız doğal görünümlü sonuçlar şans eseri ortaya çıkabiliyor.

4 Aşınmış bile olsa, tüm metaller ışığı bir miktar yansıtır, bu yüzden doku atama işleminden sonra, yanlış kullanıldığında felaketler ortaya çıkarabilen dodge tool ile ışığın yansıyabileceği köşeleri biraz aydınlattım. Burada dodge tool’un istediğim gibi işleyebilmesi için dikkat ettiğim nokta, exposure’un %5 - %10 arasında kalmasıdır. Bu yüzdelerin üzerinde değer verildiğinde genelde çok kötü sonuçlar ortaya çıkabilir.

5 Işığın hangi yönden geldiğini asla unutmayarak yaptığım dodge işlemini tüm modelin üzerinde uyguladıktan sonra image->adjustments>shadow/highlights menüsünden ışık ayarlamalarını yaptım.

6 Arkaplanda çizdiğim binaların istediğim hissi vermediğini gördüğüm için,yumuşak kenarlı bir fırçayla yeni bir
arkaplan oluşturdum. Daha sonra mechin bazı bölgelerine sarı renk ekledim. Bu işlemi mechin üzerinde yeni bir overlay layer
açıp buna clipping mask uygulayarak gerçekleştirdim

7 Daha sonra bu metal yığının yanlız başına çölün ortasında ne yaptığına pek bir mana veremediğimden yanına kadın bir karakter eklemeye karar verdim. Arada bir meche geri dönüp biraz daha detay ekledim ve sıcak bir mekan hissi sağlaması amacıyla layer->new adjustment layer->photofilterdan, warming filter ı seçtim ve yoğunluğunu %40 civarlarına çıkardım.

8 Kadının suratını sert bir fırçayla renklendirmeye başladım. Ten rengini genel olarak belirttikten sonra, fırçanın opacity-
siyle oynayarak ve aynı rengin açık ve koyu tonlarını paletten seçerek yüzeyleri oluşturdum. Bu işlemi yaparken yumuşak kenarlı
bir fırça seçtim ve opacitysini ortalama %50 lerde tuttum çünkü organik dokularda ton geçişleri çok daha yumuşaktır. Birçok layer-
da çalışırım, örneğin gözler ayrı bir layerda, göğüsler ayrı bir layerda vs. böylelikle, herhangi bir sorun gördüğümde, bu bölümler
üzerinde ayrı ayrı rahatça oynama yapabilirim. Bir bütünlük sağladığını düşündüğümde, layerları “merge layers” ile birleştiririm.
Mekanın bir çöl olmasına karar verdikten sonra bu mekanların gizemine gizem katan piramitlerden olmazsa bir eksiklik olacağını
düşünerek bir piramit çizdim.Bunu “polygonal lasso tool” ile basit bir üçgen seçim alanı yarattıktan sonra, içini “paint bucket tool” ile boyadım.

9 Kadını tamamladıktan sonra, arkaplana birkaç bina ve “Back to the City” isimli çalışmamda çizmiş olduğum uzay gemilerini
ekledim. Piramit layerının üzerine bir overlay layerı açtım ve bu layera clipping mask uyguladım daha sonra bu layerı değişik doku
fırçalarıyla boyadım. Aynı işlemi zemin için de gerçekleştirdim.Bu tip bir mekanda rüzgarda uçuşan kum olması fikri hoşuma gitti ve yumuşak kenarlı bir fırça alarak toz bulutları yapmaya başladım. Bunu yaptıktan sonra,layerın opacitysini düşürerek toz bulu-
tunun yoğunluğunu azalttım.

10 Piramitin tepesıne bir layer açtım ve bunu screen moduna geçirdim. Paletten mavi bir renk aldıktan sonra, gradi-
ent toolun refl ected gradient şeklini seçtim. Gradient’in modeunu screen e aldım. Shift’e basılı tutarak mouse u birkaç kere sağdan sola veya tersi yönde çekerek bu ışık etkisini yarattım. İstemediğim yerleri polygonal lasso tool yardımıyla seçerek sildim. Bu sayede istediğim bölgede keskin ve temiz bir etki oluştu. Mechin tekdüzeliğini kırması için, ızgaralı ön bölümüne yumuşak kenarlı yuvarlak brushla mavi ışık ekledim. Bu bölümü toparlaması için, aynı tonu kullanarak %30-40 opacityli radial gradient tool ile genel bir mavilik daha ekledim. Gökyüzünün mavi tonlarda olması aklıma daha çok yattı ve yine açık mavi linear gradient ile yarısı boyanmış bir soft light layerı açtım. Bunun opacitysini geçişlerin daha yumuşak olması için %40 lara indirdim.

11 Resimde bir kontrast eksikliğinin olduğunu fark ederek turuncu bir ton seçtim ve bunlarla bayraklar yaptım. Cisimleri genelde sert kenarlı fırçalarla çizerim. Bunların opacitysi çoğunlukla %100 dür ve flow u %50 dir. Detaylara indikçe fırçaları değiştiririm. Kumaşlarda genelde geçişleri yumuşatmak için, smudge tool kullanıyorum. Bu aracı %75 strengthde kullanırım, böylelikle %100 strengthdeki sümükümsü uzama olmaz. Bunun dışında smudge tool u her zaman şu fırçayla kullanırım

12 Renk bütünlüğünü sağlamak için yine bir photofi lter uyguladım ve yumuşak bir fırçayla arkaplana biraz du-
man ekledim. Bu dumanın ışık alan bölgelerini yapmak için, rengi değiştirmeden fırçayı screen moduna aldım. Böylelikle her
fırça darbesiyle aynı rengin bir ton açığını yakaladım. (Aynı tekniği silahın ucundaki bölüme uygulayınca, lav hissi yarattığını
görebilirsiniz) Dumanın olduğu bu layerı, hard light a aldım ve layer opacitysini %35 e düşürdüm. Mechin üzerinde yer yer par-
lamalar yaratmak için, çok açık bir gri seçtim ve opacityi oldukça düşürerek radial gradient tool kullandım.

13 Arkaplandan yine yeterince memnun kalmadım. Bir anda aklıma hani şu sahibinin yıllardır uğramadığı
her tarafı ot bürümüş etrafı tellerle çevrili arsalar geldi ve burayı daha ilginç hale getirmek için birkaç hazır brush yardı-
mıyla şekillendirdim. Sanırım bu,resme biraz daha hareketlilik getirdi. Otları yaparken, yine yukarıda bahsettiğim gibi brushı screen mode a aldım.

14 Birkaç ekleme daha yapıyorum ve resim son halini alıyor. Bu yazımın sizlere çok çok ufak da olsa bir faydası dokunduysa ne
mutlu bana.Hepinize iyi çalışmalar ve mutlu günler dilerim

 

July 2009

 


Tutorial