Photoshop Magazin
 


Anilonn

01 May 2009 | Sayı: May 2009
 
1 2 3 4 5
 

1 Çalışmamıza ilk adım olarak, tasarlamış olduğumuz karakterimizin çizgisel halini ekleyerek başlıyoruz. Çizimdeki kontürler net olursa boyamada yardımcı olacaktır.

2 Daha sonra altına yeni bir katman açıp, yine çizgisel olarak bir font yaratıyoruz. Fonda fazla detaya gerek yok çünkü ordaki çizgiler bize sadece rehber olacak.Fırçamız yardımıyla detaya gireceğiz.

3 En alttaki katmanı, çok koyu olmayacak bir şekilde ve düşündüğümüz atmosferin rengine yakın bir renk ile ‘paint bucket’ aracı yardımıyla dolduruyoruz.

4 Bu aşamada, çok önemli olmasa da en alttaki katmana bazı renkler sürüyoruz ki bize yardımcı olsun. Bu işlemi yaparken herhangi bir fırçayı düşük opasite ile kullanabiliriz.

5 Fonda kullandığımız renkler, bize genel olarak hangi renklerle ışık-gölge vereceğimiz hakkında fikir veriyor. Şimdi ‘darken mod’ ile fırçamızı kullanarak karakterimize bir astar atıyoruz.

 

6 Karakteri ve fonu renklendirdikten sonra arada kalan katmana bir hacim verebiliriz. Bunun için ‘hard round’ fırçasını yine ‘darken mod’unda kullanıyoruz.

7 Artık karakterin üzerinde hacim vermeye başlayabiliriz.
Gerekli yerleri ‘burn tool’ ile koyulaştırıyoruz. Karakterin çizgileri hala görünüyor. Bunların aşamaların sonuna kadar görünmesinde fayda var.

8 Işığın geldiği taraftan karaktere ışık vermek için bir renk klonlayıp fırça modunu ‘screen’e getiriyoruz. ‘Airbrush Pen’ ile fazla bastırmadan ışık etkilerini verebiliriz. Bunu yaparken ayrıca ‘scattered leaves’ fırçasıyla kıyafetine biraz doku veriyoruz.

9 Gerekli bölgelere ışık-gölge ve doku etkilerini gelişi güzel sürdükten sonra ‘smudge tool’u tekrar scattered leaves fırçasıyla kullanarak kaynaştırıyoruz. Bunu yaparken aracımızın opasitesi ve boyutu oldukça düşük olmalı. Daha sonra genel bir görünüşüne bakıyoruz.

10 Bir önceki aşamada yaptıklarımızı bu sefer arkaplanda
uyguluyoruz. Fakat daha tam anlamıyla ışık ve parlamaları vermiş değiliz.

11Aradaki mesafeyi vurgulamak için arkaplanı abartmadan ‘smudge tool’ ve ‘blur tool’ ile flulaştırıyoruz.

12 Daha sonra ‘hard round’ fırçasıyla taşların ışık vurması gereken yerlere parlama etkisini veriyoruz.

13 Parlama etkilerinin şiddetini artırmak için fırçamızı ‘screen’ modunda veya ‘dodge tool’u kullanabiliriz. Dodge tool biraz daha dezavantajlı çünkü parlatırken bazı kireç etkileri yapabiliyor.

14 Kayalıklara verdiğimiz ışık etkilerini kaynaştırmak için çeşitli fırçaları deneyebilir ve güzel etkiler elde edebiliriz. Fakat sudaki kaynaştırma işlemini temel fırçalardan yumuşak bir tanesini seçerek suyun kaygan dokusunu hissettirebiliriz.

15 Tekrar karakterin katmanına geliyoruz ve görünen kontürleri kaynaştırarak yok ediyoruz.

16 Işık etkisi vereceğimiz yerlerden aldığımız renkleri ‘screen mod’unda tekrar aynı yere sürerek tam bir parlama görebiliriz. Bu parlamaları kaynaştırmamak daha çekici ve güçlü etki verecektir.

17 Işık etkilerini bitirdikten sonra arkaplanda mağaradan sarkan birkaç sarmaşık yapabiliriz. Hard round fırçası ile üstteki resim gibi şekilleri basitçe boyayabiliriz

18 Çalışmanın sonlarına doğru artık ekstra şeyler ekleyebiliriz. Airbrush ile mağaranın bir yerinden ışık süzmeleri yapabiliriz.

19 Yeni bir layer açıp sis ve bu süzmeleri uyguluyoruz.
Bu layer’ı ‘layers’ sekmesinden ‘linear dodge’a getirip güzel bir etki yakalıyoruz.

20 İşte çalışmamızın bitmiş hali. Son olarak yaptığımız sis ve ışık huzmeleri etkiyi ve derinliği artırdı. Gözümüzü kısıp baktığımızda karakter ve fon arasında bir derinlik ve aynı zamanda bir bütünlük görebiliriz. İyi çalışmalar

 

May 2009

 


Tutorial