Photoshop Magazin
 


Karahan

01 April 2009 | Sayı: Apr 2009
 
1 2 3 4 5
 


1 Öncelikle A4 boyutunda bir döküman açalım. Tabi çözünürlüğün yüksek olmasına dikkat edelim! Daha sonra kullanmak istediğimiz yada kullanacağımız fırçaları resimdeki gibi beyaz zeminde görelim. Ben basic brushes’dan Hard round, airbursh pen ve faux finish brushes’dan texture comb fırçalarını tercih ettim.

2 Şimdi, elimizde olan bir fotoyu dökümana ekleyerek ondan faydalanabilir ya da daha önceden çizmiş olduğumuz herhangi bir çalışmayı kullanabiliriz. Çizim işlemini yaparken fırçaların opasitesini düşürmek daha rahat çizmemizi sağlayabilir.

3 Elimizdeki çizimin altına bir layer açalım ve çizimi sayfaya odaklı büyütelim.

4 Yeni açmış olduğumuz layer’ı paint bucket tool ile canlı bir renge boyayalım. Artık yavaş yavaş boyama işlemine başlayabiliriz.

5 Alttaki canlı renk bize üst layer’ı boyarken boşluk olup olmadığını gösterecek. Airbrush pen ile darken mod’unda boşluk bırakmadan ten rengi ile boyamaya devam...

6 Portre çok sade görünüyor. Ona bir kaç aksesuar ekleyebiliriz. Yeni bir layer daha açalım ve kabataslak bir miğfer yapalım.

7 Tekrar yeni layer’lar açarak figürü zenginleştirmek bize kalmış. Resimdeki gibi fırçaları serbestçe kullanarak bir örtü yapalım.

8 Son olarak bir layer daha açarak ufak tefek eklemeler yapıp figürümüzün geneline bakalım. Artık bir bütünlük oluşmaya başladı.

9 Işıklandırmaya girmeden önce arkadan gelecek ışığı belirlemeli ve ona göre ışık-gölge olayına girmeliyiz. Sade fırçalar yerine dokulu olanları kullanarak yumuşak, basit bir fon yerine daha etkili fon yaratabiliriz.

10 Kısa süreli fon renklendirmeden sonra artık detaylara girebiliriz. Ben miğferden başlayarak aşağıya doğru ineceğim. Fırçamızın boyutları ve opasitesi düşük olarak doku verelim.Metal dokusu yaparken grunge brushes gibi kirli, dokulu fırçalar bize yardımcı olabilir.

11 Miğferin altından sarkan örtüyü yaparken ise floving stars adlı fırçayı kullanalım. Bazı fırçaları kullanırken küçük boyutlu ve transparan kullanınca bazen umulmadık sonuçlar alabilirsiniz.

12 Yüzü boyamaya geçebiliriz. Yüz boyarken daha yumuşak fırçaları tercih edin. Bu tarz boyamalarda
fırçamızın mod sekmesini sürekli kurcalayıp değişik etkiler yapabiliriz.

13 Daha sonra, kabataslak boyadığımız örtünün sarkan kısımlarında detaya girelim.

14 Şimdi modelimizi daha da zenginleştirelim. Miğferini
altına çevirmek çok da zor değil. Ctrl-B ile color balance özelliğini açın ve küçük ayarlar yaparak altın rengine çevirin.

15 Güzel bir etkiye sahip olduk ama yine de altın miğfere göre çok fazla basit kaldı. Küçük motifler ile üzerinde bazı detaylara girelim.

16 Miğfer üzerindeki ışık etkileri ile parlaklığı sağlayalım. Bu etkiyi yaparken fırçamızı sertleştirip
color dodge modu’na getirelim. Fırçayı sürdükçe parlaklık etkisini göreceksiniz.

17 Çalışmanın sonuna doğru örtüde de biraz detaya girelim. Daha önce de kullandığımız floving star fırçasıyla color dodge modunda bazı ışık etkilerini verebiliriz.

18 Çalışmanın genel görüntüsüne bir bakalım ve eksiklikleri hataları düzeltelim. Dikkati figürün miğferine ve yüzüne çekmek istiyorsak daha fazla detaya girmeye gerek yok.

19 Son olarak yüz kısmında bazı ışık oyunları yapabiliriz. Miğferdeki altın etkisi fazla parlak ve yeni görünüyor. Sponge tool’u desaturate modu’nda bazıbazı bölgelere sürüp eskitme havası verebiliriz. Hızlı bir boyama için bu kadar detay yeterli gibi görünüyor.

20 1-2 saatlik bir çalışma ile bir portreyi bitirdik. İsterseniz çalışmanın üzerinde daha fazla uğraşarak
ve ince detaylara girerek çok daha gerçekçi bir boyama yapabilirsiniz.

 

 

 

April 2009

 


Tutorial