Photoshop Magazin
 


Mezar Kralı

01 March 2009 | Sayı: Mar 2009
 
1 2 3 4 5
 

 

1 İlk önce 210 x 270 mm ebatlarında 300 dpi çözünürlükte bir doküman açalım. 300 dpi’da çalışmak daha fazla detaya girmenizi sağlar.

2 Açtığımız dokümanın etrafındaki boşluğa sağ tıklayarak siyah bir fon yaratalım. Bu sayede çalışmamızın renklerini daha sağlıklı görebiliriz.

3 Brush tool’u (B) seçip boşluğa sağ tıklayarak ‘Basic Brush’ ve daha sonra da ‘Airbrush Pen’i seçin. Artık çalışmamıza bir zemin atarak başlayabiliriz

4 Bu adımımızda resimde görüldüğü gibi ‘Airbrush Pen Opacity Flow’ ile kenarlardan ortaya doğru yeşilden sarıya renklerimizi sürebiliriz. Bunu yaparken kalemimizin basıncı sayesinde kolayca geçiş sağlanabilir

5 Oluşturduğumuz bu fonun üzerine aklımızdan ya da bir modelden çizdiğimiz figürü (Ben kendi çektiğim fotoğrafımı kullandım.) yeni bir layer olarak ekleyelim ki fondaki ışık değerlerini ona göre boyayalım.

6 Daha sonra fonda doku yaratmak için hazır brushlara ihtiyacımız olacak. Bu sefer ‘Grunge brush’ ve ‘Rabies Star’ı kullanalım. Siz beğendiğiniz daha değişik fırçaları PM’nin forumundan bulup daha farklı bir arka plan yaratabilirsiniz.

7 Yukarıdaki gibi güzel bir fon yarattık ve biraz derinliği sağlamış olduk.

8 Bu aşamada artık figürümüzü işleyebiliriz. Fırçamızı seçtikten sonra bu sefer Hard round olanı seçiyoruz ve fırçanın opasitesini 10’a getiriyoruz. Modumuzu da ‘darken’ yapıyoruz. Darken seçeneği bizim siyahla çizilmiş figürün dış hatlarını korumamızı sağlar. Şimdi yavaş yavaş figürü renklendirelim.

9 Bize fikir verecek kadar renklendiriyoruz ve figürün konturlarını koruyoruz. Tabi bu arada aklımıza yeni bir şeyler eklemek gelirse yeni bir layer açıp çiziyoruz. Kompozisyonumuz hemen hemen oturmuş durumda

10 Çalışmayı hafifçe renklendirdikten sonra arkadan başlayıp ön tarafa doğru detaya girmeye başlayalım.
Bunu yaparken çizim üzerinde küçük değişiklikler yapabilirsiniz

11 Figürümüzü daha korkunç hale getirmek için bir başlık giydirip, fırçamız ile kontur çizgilerini yavaşça eritiyoruz. Bunu yaparken fırçamızın opasitesinin daima düşük olması figürün çizgilerine sadık kalmamızı sağlar.

12 Figüre tekrar dönmek üzere kafataslarının olduğu layer’a geçiyoruz. Onlara da Darken mod ile biraz renk veriyoruz ki genel olarak çalışmadaki renk dengesini görebilelim.

13 Şimdi de kafataslarına biraz ışık-gölge girebiliriz. Işık-gölge yaparken pek fazla Burn ve Dodge tool kullanmamaya dikkat edelim. Olabildiğince normal fırçalarla renklendirelim 

14 Elimizde bir yığın kafatası olduktan sonra hatalarımızı ya da eksiklerimizi görmek için genel olarak resme tekrar bir bakıyoruz.

15 Move tool (V) ile şekildeki gibi kafatası layer’ını oklar yönünde şekillendiriyoruz. 

16 Bunu yapmamızın nedeni bu layer’a biraz perspektif vermek. Çünkü figüre biraz aşağıdan bakıyoruz.

17 Kafataslarının rengi atmosfere fazla yakın bir renkte oldu. Bu yüzden ışık gelmeyen kısımlara biraz gri tonları vermek için ‘Sponge tool’ ile modu ‘Desaturate’ yapıp layer’a sürüyoruz.

 

18 Kafataslarını bitirdikten sonra figürün oturduğu tahta detaya devam edebiliriz. Resimdeki gibi ışık alması gereken yerlere açık sarı ile fırçamızı ‘Screen’ moduna getirerek bastırmadan sürüyoruz. Böylece hoş bir parlama efekti elde ediyoruz.

19 Daha sonra tahtın arkasından gelen ışığı göz önünde bulundurarak, tahtın etrafına çok açık bir yeşil ile kontür yapıyoruz. ‘Blur tool’ ile bu etkiyi biraz yumuşatabiliriz.

20 Figürün kıyafetine gelince tekrar ‘Hard round’ fırçasını seçelim ve bu sefer opasiteyi 80’e çıkartalım.
Fırçamız ile saçaklı bir kıyafet görüntüsü verelim ve daha sonra ‘Dodge tool’ ile kıvrım yerlerine ışık, ‘Burn tool’ ile de gölge verebiliriz

21 Şimdi biraz eskimiş havasını yakalamış olduk.

22 Artık kılıcımıza geçebiliriz. Gelişi güzel çizilmiş olan kılıcı siliyoruz ve ‘Pen tool’ ile metal kısmını çiziyoruz. Daha sonra ‘Pen tool’ ile sağ tıklayarak ‘Make Selection’ diyoruz. Daha sonra uygun olan bir metal rengi ile içini dolduruyoruz.

23 Doldurduğumuz bu şeklin diğer yarısını ‘Polygonal Lasso tool’ (L) ile seçiyoruz ve ‘Burn tool’ ile koyulaştırıyoruz

24 Kılıca biraz parlama efekti vermek için arkasına bir layer açıp fırçamız ile resimdeki gibi bir şekil boyuyoruz ve ‘layers’ penceresinden ‘Screen’ seçeneğini tıklıyoruz. Bu seçenek bize daha iyi bir parlama etkisi sunacaktır. Ayrıca ‘Dodge tool’ ile kılıcın üzerinde biraz doku etkisi yaratabiliriz. Tahtta yaptığımız yeşil konturları kılıca da uygulayalım.

25 Figürü ön plana çıkarmak için arkaya yeni bir layer açıp yumuşak bir fırçayla duman ekleyelim ve bu layer’a da ‘Screen’ efekti uygulayalım.

26 Duman şimdi fonla daha uyumlu bir renge büründü

27 Arkadaki boşluk rahatsız ediyor, buraya bir şeyler ekleyebiliriz. Örneğin birkaç uçan hayalet. Airbrush
ile hayaletleri açık yeşil ile boyayalım ve daha sonra opasitesini kısarak Layer Style’dan ‘Outer Glow’ seçeneğini
seçelim. Yukarıdaki ayarları yaparak güzel bir efekt verebilirsiniz.

28 Hayaletlerin üzerinde küçük değişiklikler ve biraz doku yaratabilirsiniz. Keskin kalan hatları da ‘Blur tool’ ile yumuşatabilirsiniz.

29 Figürümüzün renk tonları atmosferden biraz ayrı duruyor gibiydi. Ctrl B’ye basarak ‘Color Balance’ ile layer’ımızı atmosfere yakın bir renge bürüyebiliriz.

30 Çalışmamızın sonuna geldik. İşte huzurlarınızda..Mezar Kralı

 

 

March 2009

 


Tutorial