Photoshop Magazin
 


Sadece Layerları Kullanarak Yaratıcı Olabilmek

01 October 2008 | Sayı: Oct 2008
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0



Stewart Michael Bruce
İllüstratör, Fotomontajcı - İngiltere

[email protected]
PM okurları Stewart Michael Bruce’u yakından tanıyor. Ağustos sayımızda Görüş bölümümü-
zün konuğu olan sanatçı, bu ay başarılı çalışmalarından biriyle “Dosya” bölümümüzü bizim
için hazırladı. American Artist Rep ajansına kayıtlı olan sanatçının çalışmalarını
www.amerartists.
com/index adresinden ya da kişisel web sitesi
www.stewartbruce.clara.net ’den inceleyebilirsiniz

Adobe Photoshop CS3, artistik özgürlük için çok güzel enerji santrali gibi
İster yeni başlamış ister bu konuda ilerlemiş olun, amacım, temel Photoshop araçlarının güncel uygulamalarını göstermeksuretiyle ve yeni yaratıcı yolları göstererek Photoshop ufkunuzu genişletmek. Bu çalışmada sadece layerları kullanarak ve filtreleri kullanmadan fotoğraflarla, çeşitli dokularla ve text'lerle nasıl büyüleyici bir fotomontaj çalışması yapılabileceğini keşfedeceğiz.

Dijital sanatın net ve keskin hatları düz ve mekanik görüntüleri karşımıza çıkarıyor. Bunu aşmak için çalışmamıza Adobe Photoshop CS3’ün küçük bir yardımıyla bir “fine-art layer” ekleyeceğiz. Bu fine-art görünümün yaratılmasında yardımcı olması için de geriye bu işin temellerine döneceğiz. Fikirlerinizi her zaman bir eskiz defterinde tutun ve iyi bir imaj bank kütüphanesi edinin.
Ben bazen imaj bank kütüphanemdeki fotoğraf arasında dolaşırken bir ya da iki sağlam fikir edinebiliyorum. Fikirlerinizi her zaman önce eskizlerle hayata geçirin. Ardından çalışmanız için ihtiyacınız olan fotoları edinin. Bu çalışmamızda görüntümüzü yaratmak için layer paletiyle sürekli çalışacağız.

Bu arada layer paleti gözünüzü korkutmasın; sadece fotoları çalışma alanımıza sürükleyip bırakacağız. Ek olarak Lasso ve maske araçlarını da kullanacağız. Çalışmanın ışığına, renk, kompozisyon ve genel havasına ve mesajınızı en iyi şekilde iletebilmek için bunları nasıl kullanacağınıza her zaman dikkat edin.



Akılda kalan son şeyle başlayalım
Önce çalışma alanını hazırlayın. 230 mm x 2397 mm ve 300 dpi ölçülerinde yeni bir pencere açın. 16 bit ve RGB renk modunda olsun. Background Contents Transparent olsun.



hspace=0



hspace=0



 

Dokümana isim olarak Welcome to Hollywood diyelim. Çalışmamızı açtıktan sonra layer paletinin menüsünden bir tane New Group açın. Bu, layerları kontrol altında tutmanıza yardımcı olacak.

L.A. şehir merkezi


Downtown LA Color.tif dosyamızı açıyoruz. Image > Adjustments >Black and White’ı açın.
Çalışmanın rengini, bu tüm fotomontaj çalışmamızda ve layerlarda etkili olacak şekilde siyah beyaza dönüştüreceğiz.

Gri tonların saklanması
hspace=0
Black and White kutusunu açtıysanız renkleri artık dilediğiniz gibi ayarlayabilirsiniz.
Benim ayarlarım şöyle; Reds 40%, Yellows 60%, Greens 155%, Cyans 127%, Blues 21%, ve Magentas 99%. Ayarlarınızı dilediğiniz gibi yaptıktan sonra OK’e basın. Bu layerın adı Downtown LA olsun.

Çalışmaya fotoğraf ekleyin
hspace=0

hspace=0
Çalışma alanınıza fotoğraf hazırlamak için iki opsiyon var; Birincisi Edit > Transform > Scale ile fotoğrafın ölçüsünü ayarlamak. Diğeri de elle ölçü girerek ayarlamak.

Bir renk dokunuşu
hspace=0

yellowbackground.tif adlı dosyamızı çalışmamıza ekleyip ölçüsünü uygun dokümanımıza göre ayarlıyoruz. Bu elde hazırlanmış - boyanmış arka plan görüntüsü suluboya havasıyla dijital çalışmamıza organik bir hava katacaktır. İşin bu aşamasında ben yüksek kaliteli kağıt kullanmayı tercih ediyorum. Dokularıyla çalışmayı daha iyi ortaya çıkardığından, bu fotomontaj çalışmamızın sonucuna da etki edecektir.

Layerlara blending mode ayarı
hspace=0
hspace=0
hspace=0

Sarı arka planımızı ayarladık. Sıradaki adım, layer paletine gidip blending mode bölümünden Darken 100% ayarlamak. Layerı duplike edin. İsmini yellow background 2 yapın ve blending mode ayarını Hard Light 100% yapın. Şimdi aynı layerdan farklı saturasyon seviyesinde iki kopyamız var; Arka planın renk derinliğini ayarlamaya geldi sıra.

Çalışmanıza maske ekleyin
hspace=0hspace=0
Şimdi sarı arka planımıza maske eklemek suretiyle arkada kalan fotoğrafı ortaya çıkaracağız. Layer paletinden Maske aracını seçin ve fotoğrafik imajımızın sadece tamamlanmış parçada daha ışıklı görünmesini istediğiniz bölümünü silin. Ben binanın soldaki uzun kısmını sildim ve yol işaretini alıkoydum. Maske aracıyla çalışırken silmeye başlamak için önce maske layerına tıklamanız gerek. Her zaman akılda tutulması gereken şey, elemanları silmeden önce ön plan rengi olarak siyahın seçilmesi gerektiğidir. Opacity değerini düşük tutmak resminizden her seferinde daha az parçanın silinmesini sağlayacaktır. Eğer kazara resimden çok fazla şey silerseniz ön plan renginizi beyaz yapın, Brush aracını seçin ve sildiğiniz yerleri boyayarak geri gelmelerinisağlayın. Son olarak layer paletinden blending mode'u Hardlight 100% yapın.

Eski bir Amerikan arabası
hspace=0hspace=0
old car.tif
dosyamızı açıyoruz. Çalışmamıza eklemeden önce Crop ediyoruz. Böylece ihtiyacımız olduğu kadarını alıyoruz. Şimdi resmi çalışmamıza ekleyip büyüklüğünü ayarlıyoruz.

Fırçayla çalışma
hspace=0
Maske aracı, Wacom grafik tablet ve kalem kullanımının dijital art çalışmalarında ne kadar kullanışlı olduklarını bize gösteren iyi bir örnek. Bu araçlar, fareyle yaşadığınız deneyimlerden çok daha fazla kontrol imkanı sunuyor size. Kalemle araç etrafındaki istenmeyen parçaların temizlenmesinin çok daha kolay olduğunu göreceksiniz. Temizlemeyi bitirdikten sonra layerın blend modeunu Hardlight 100% olarak ayarlayın ve layerı old car olarak isimlendirin.
hspace=0

L.A.'a dönüş
hspace=0
Bu aşama için Downtown LA layerını duplike edeceğiz ve old car layerı üzerine konumlandıracağız. Blend mode’u da Softlight 100% olarak ayarlayın.

Kırmızı kart
hspace=0
Sonraki parça: red background.tif dosyamızı açıyoruz ve çalışma alanımıza alıyoruz. Transform aracını seçin ve çalışmanın boyutunu alana göre ayarlayın. Bu layerı ekledikten sonra aracın çevresinde çok fazla kırmızılık olduğunu göreceksiniz. Sıradaki adım maske ekleyerek istenmeyen renkleri yok etmek. Brush aracını kullanarak kırmızı arka planın az bir kısmını, aracın bir kısmını, sokaktaki binaların bir kısmını siliyoruz. Hoşunuza giden sonucu alana dek devam edin.

Çitlerin üzerinde
hspace=0
permits.tif dosyasını açıyoruz. Önce Lasso aracıyla işaret tabelasını etrafından seçiyoruz. Copy-paste ile çalışmamızın içine alıyoruz. Ardından File > Transform > Scale ile tabelayı çalışma içinde konumlandırıyoruz. Bu layera Permit ismini veriyoruz.
hspace=0

Permit tabelamızın boyutu ayarladık. Mask aracını seçiyoruz ve tabelanın dış kısmındaki ağaç parçalarını siliyoruz.
hspace=0
Unutmayın, sildiğiniz her parçayı eğer memnun kalmazsanız geri alabilirsiniz. Blend mode’u Hardlight 100% olarak ayarlayın.

Şehir dışı ve şehir merkezi
Arka planı daha parlak bir hale getirmeyi deniyoruz ancak bunu çalışmamıza yeni bir layer ekleyerek yapacağız.

Yukarıda da belirttiğim gibi amacımız herhangi bir filtre kullanmadan girift bir fotomontaj çalışması hazırlamak. (Çünkü filtre kullanmak bana göre hile yapmak demek.) Bunun için downtown LA'yi duplike ediyoruz. Layerıpermit layerının üzerine alıyoruz ve bu yeni kopyanın adını Los Angeles 3 koyuyoruz. Blending mode’u Overlay 100% yapın.

Sarı

Yellow background 1 layerını duplike edin ve Los Angeles 3 layerının üzerine taşıyın. Blending mode’u Darken 100% yapın. Bu adım çalışmaya daha fazla doku eklememizi sağlayacak. Layer paletinde arka planın blending mode’larıyla oynamaya devam. Bu şekilde ekleme çıkarma yaparak farklılıkları görecek ve tecrübe kazanacaksınız.

L.A.’ye daha çok renk ekleme


Şimdi red background’u duplike edin ve maske ekleyin. Blending mode’u Overlay 100% olarak seçin. Mask layer’a tıklayın. Araba ve sokak bölümlerinde arka planı dikkatli silin. Her seferinde farklı renklendirilmiş arka planlar ekledik. Ayrıca çalışmaya derinlik zerafet de kazandırmış olduk

Kırmızı arka planda maskeleme işlemini bitirdik. Şimdi bu arka planı maske layerı olmadan duplike edin. Blending mode'u Saturation 100% olarak ayarlayın. Bu değişiklik arka planın parlaklık ve doygunluğunu artıracaktır.

Eski araba
hspace=0
Geri planda tuttuğumuz aracı montaj çalışmamızda ön plana alma zamanı geldi. Eski araba layerını maske layerı ekli olarak bir değil iki kez duplike edin.

İlk kopya için blending modeu Darken 100%; ikinci kopya için Color 100% yapın. Bu teknik yerinden oynatmadan aracı tekrar hayata döndürecek.

Tüm tabelalar L.A.’yi gösterir
hspace=0
signpost man.tif dosyasını açıyoruz ve çalışmamızın içine sürüklüyoruz. Edit > Transform > Scale’i açın ve dilediğiniz gibi ölçeklendirin. Blending mode’u Hard Light 100% yapın.
hspace=0
Resmin ölçüsünü ayarladıktan sonra sırada maske ekleme ve tabelanın etrafındaki mavi gökyüzünü silme işlemi var. Layerın blending mode’unu Color Burn 100% yapın.
hspace=0

hspace=0

Fotomontaja text ekleme
hspace=0
Çalışmalarıma text eklemeye bayılıyorum. Bu, çalışmaya doku ekleme ve merakı çekmenin de iyi bir yolu. Bu çalışma için dostum Dymo Label Ahbap'ımı kullanacağım, bazı harf ve cümleleri çıkaracağım ve çalışmaya ekleyeceğim. Dilediğiniz harfleri yazıdan çıkardıktan sonra tarayıp Photoshopa alın. Sonrada Lasso aracını seçin ve yazının etrafını çizin. Copy-paste ile çalışma alanınıza alın.

İşaretlerin yeni grubu
hspace=0
hspace=0
Signs adlı yeni bir grup oluşturun. Beverly Hills ve Hollywood dosyalarını Photoshop’a alın ve Lasso aracıyla Adım 31’i tekrarlayın. Üç layerın da blending mode’unu Normal 100% olarak kullanın.

Beyaz bir arka plan ekleme
hspace=0
hspace=0
Bu noktada yazılarımız resmin kalanına göre pek doğal durmuyor ve göze çarpıyor. Bunu düzeltmek için sign layer grubuna yeni bir layer ekleyin. Paint bucket’a gidin ve Color Picker bölümünde arka plan rengi olarak beyaz seçin. Blending mode’u Exclusion 100% yapın.

İşte Hollywood
hspace=0
Arka plan doğal ve sanatsal bir havayada. Arabamız aşağı yukarı doğru şekilde eski moda bir görünümde. Doğru görünümü elde etmek için bir miktar monokromatik rötuş ekleyeceğiz. Arabanın olduğu layera dönüyoruz ve car layer üzerine white background adlı yeni bir layer ekliyoruz. Blending mode’u Overlay 69% yapıyoruz. Bir maske layerı ekliyoruz ve arka planın çoğunu siliyoruz. Arabayı, işaret tabelasını, binanın dokunulmamış sağ kısmını bırakıyoruz.

Ağaçtan araba
Bu noktada aracın görüntüsünden yeterince tatmin olmadım. Mükemmel bir eski moda görünüm için wood background.tif dosyasını import edin. Resmi uygun bir şekilde ayarlayıp konumlandırın. Bu layera bir maske ekleyin. Brush aracına tıklayın ve aracın üzerinde kalan kısım dışında silin. Layerın Blending mode'unu Color 100% olarak ayarlayın. Bu adımı işaret tabelası üzerinde de uygulayın. (Resmi duplike edin, tabela üzerinde kalan kısmı bırakıp diğer yerleri silin. Blend modeu Color 100% yapın.)
hspace=0
hspace=0

Yeşil adam
hspace=0
Resimdeki tüm kırmızıları dengelemek için bir miktar yeşil ekleyeceğiz. İşaret levhasını duplike edin, Beverly Hills yazısının üzerine mask layerın yakınına konumlandırın.
hspace=0

Layer blending mode’unu Color 100% yapın. Bu, görünürlüğü bir miktar artıracaktır. Umarım bu çalışmada sizde benim onu yaratırken eğlendiğim kadar eğlenmişsinizdir.

 

October 2008

 


Dosya