Photoshop Magazin
 


HAKAN ARSLAN

01 October 2008 | Sayı: Oct 2008
 
1 2 3 4 5
 

 1983 Sinop doğumluyum. Çizim merakı bu işle ilgilenen birçok insan gibi çocukluk yıllarında başladı; elbett e kaçırılmadan izlenen ve her bitişinde ağlanan çizgi fi lmlerin bu merakımı geliştirmedeki katkısı büyüktü. 2001 yılında Ondokuz Mayıs Ünv. Resim İş Öğretmenliği bölümünü kazanarak üniversite hayatına başlamış oldum. Lisans bitimi sonrasında ailemin de desteğiyle eğitimime kaldığım yerden devam etme kararı aldım ve halen Ondokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim -İş Eğitimi programında yüksek lisans eğitimimi sürdürmekteyim.

Lisans ve yüksek lisans döneminde illüstrasyon ve portre karikatüre ek olarak kısa bir süre de seramikle ilgilenme fırsatı buldum hatt a bu alanda yurtiçinde birçok çalışmam da mevcut. Seramik, fazlasıyla emek ve bol zaman isteyen bunun yanında her an sürprizlere açık olmanızı gerektirecek yorucu bir sanat ama kille uğraşmanın ve bu uğraşının somut sonuçlarını görmenin insanda bıraktığı haz saydığım tüm o olumsuzlukları bir anda unutt urabilecek tek şey. Fakat şuan için fazlasıyla ağırlık verdiğim tek alan portre karikatür ve son bir yıldır çalışmalarımı bu alanda sürdürmekteyim.



hspace=0





Portre karikatürlerimin büyük bir bölümünü kendimi bu alanda geliştirmek adına çizmiş olduğum kişisel çalışmalarım oluşturuyor
Düzenli olarak çizmeye ve kendimi bu alanda olabildiğince yetiştirmeye gayret ediyorum bu yüzden fazlasıyla portre fotoğraf inceliyorum. Modelden çalışmak elbett e fotoğrafa nazaran daha iyi bir sonuç almanızı sağlar ama her zaman için geçerli bir yöntem midir? Hayır, çünkü ölmüş ve ünlü birçok yüzle karşılaşma şansınız oldukça düşük bir ihtimal. Bu yüzden yerli-yabancı siyaset, müzik, sinema, edebiyat ve popüler anlamda aklınıza gelecek birçok ünlünün yer aldığı geniş bir fotoğraf arşivi edindim. Genellikle birden fazla fotoğraft an yararlanmaya çalışırım bu karakteri tam anlamıyla yansıtabilmeniz adına önemlidir. Seçilen fotoğrafl ar gerçekten iyi incelenmelidir çünkü her yüzde abartılacak yerleri bulmak ve her yüzü karikatürize etmek her zaman sanıldığı kadar kolay olmayabilir. Portfolyom gece bitirilmiş işlerle dolu ve bunda uzun süreli öğrencilik hayatımın ( gece bitirilen ödevler, gece hazırlanılan sınavlar... ) payı büyük. M
üzik için ise çalışma arkadaşım diyebilirim ve genel tercihim çoğunlukla enstrumantal olanlar.



hspace=0



 




 

hspace=0


Portre karikatürlerimin tamamını önce elde hazırlıyorum çizgim dışında gördüğünüz kâğıt dokusu, leke gibi diğer tüm etkileri bilgisayara tarandıktan sonra Photoshop sayesinde veriyorum

İşim tamamen bilgisayarda bile olsa işin taslağını mutlaka kâğıt üzerinde görmek isterim bu nedenle kâğıt ve kalem şuan için vazgeçilmezlerim arasında yer alıyor. Bazen etrafınızda öyle farklı yüzlerle öyle değişik enstantanelerle karşılaşıyorsunuz ki o anda makineniz yoksa sadece uzun uzun bakmakla yetiniyorsunuz. Sırf bu yüzden her yere taşıyabileceğim Olympus (FE280 8,0) marka küçük dijital bir makinem var. Portre fotoğrafları oldum olası severim, kendim de çoğunlukla bu tarzda çekimler gerçekleştiriyorum fazlasıyla profesyonel çekimler olmasa da en azından alanım adına iş görür nitelikteler.

hspace=0

Photoshop hayatıma üniversiteyi kazanmamla beraber girmiş oldu. Bu sayede o günden itibaren çizmemle doğru orantılı olarak portre karikatürlerimden, illüstrasyon çalışmalarıma kadar Photoshop'u hemen her gün düzenli olarak kullanır oldum. Artık çizgi ve lekenin yanı sıra rengin de egemen olduğu portre karikatürler hazırlamak istiyorum. Uzun uğraşlar sonunda bu konuda işimi kolaylaştıracak bir tablet seçimi henüz yapabildim. Bunun Photoshopa ayırdığım süreyi ikiye katlatacağını biliyorum bu yüzden çalışmalara şimdiden başladığımı söyleyebilirim. Kısa bir süre animasyon denemelerim için Adobe Premiere kullanmıştım, gerçekten öğrenilmesi oldukça kolay bir program. Bunun dışında vektörel çalışmalarımın tümünde Illustrator ilk tercih ettiğim program.

hspace=0

Photoshop'un en sevdiğiniz özelliği ne diye sorsalar inanın bir ayrım yapamazdım çünkü işinizi kolaylaştırma adına bütün özellikleriyle emrinize amade

Photoshop Magazin dergisi dışında sıklıkla takip ettiğim yayınlar arasında Digital Arts ve Grafik Tasarım dergisini saymak mümkün. Ek olarak internet üzerinden takip ettiğim Bak, Womag ve Kle dergilerini de bu listeye ekleyebiliriz.

hspace=0

Türkiyeden başta Güngör Kabakçıoğlu, Semih Poroy ve Tan Oral karikatür portre adına aklıma ilk gelen örnek isimler. Yurtdışında ise özelikle takip ettiğim isimlerin başında Sebastian Kruger başı çekiyor; bunun yanı sıra Joe Bluhm, Court Jones, Jan op de Beeck ve Jason Seiler da tarzını sevdiğim ve yakından takip etmeye çalıştığım isimler arasında.

İnsan alanına etki eden her şeyden etkilenip beslenebiliyor önemli olan doğru yere doğru şekilde bakabilmesi. Mesela şuan için Türkiye’den ve dünyadan birçok ünlü yüz en temel beslenme kaynağım.

hspace=0

Bu işle ilgileniyorum diyebilen kişinin kendi tarzını, çizgisini er ya da geç bir şekilde bulması gerektiğini düşünüyorum. Bu süreçte elbette esinlenmeler olacaktır; önemli olan bu esinlenmelerin dozunu iyi ayarlamak çünkü kimse kendi bıraktığı izlerin başkalarının bıraktırdığı izlerle kapanmasını istemez. Bu da ancak çok çalışma ve alanınızda alabileceğiniz eğitimle mümkün. Elbette istisnalar her zaman olacaktır ama fazladan alınmış bir eğitimin zararını da gören yoktur sanırım.

 

October 2008

 


Sanatçılarımız