Photoshop Magazin
 


Photoshop'ta Oyun Kartı Tasarımı

01 September 2008 | Sayı: Sep 2008
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0

hspace=0

hspace=0

Model olarak kullanacağımız resmi açıyoruz. Pen aracını seçiyoruz ve modelin etrafından dış kontur oluşturuyoruz.



Çizim aşaması bittikten sonra shape layerını rasterize ediyoruz.
Aktif hale getiriyoruz ve alttaki model layerına geçip copy-paste ile modelin etrafı temizlenmiş versiyonunu yapıştırıyoruz


hspace=0
300 dpi’lık yeni bir doküman oluşturuyoruz. Dokümanı kart ölçülerinde yani dikey bir dikdörtgen ölçülerinde hazırlıyoruz.
Buraya hem etrafı temizlenmiş modelimizi hem de rasterize ettiğimiz shape layırını alıyoruz. Dilerseniz iki layerı da birlikte seçerek büyüklüğünü Free Transform aracıyla ayarlayabilirsiniz.

hspace=0
hspace=0

Diğer dokümana geçiyoruz. Modelin saçlarını Pen aracıyla seçiyoruz. Ardından rasterize ediyoruz.

hspace=0
hspace=0

Şimdi aynı işlemi elbiseye uygulayacağız. Pen aracıyla bu kez de elbiseyi seçiyoruz. Seçimin ardından rasterize ediyoruz.

hspace=0



Şimdi saç layerına geliyoruz. Saçı seçip yeni bir dokümana taşıyacağız ve üzerinde biraz çalışacağız. Yeni dokümana taşıdığımız saça önce biraz Gaussian Blur veriyoruz. Yaklaşık 25 px’lik bir blur yeterli.

hspace=0

Şimdi dokümanı Image > Mode > Grayscale ile dönüştürüyoruz. Ardından dokümanı aynı yerden Bitmap’e dönüştürüyoruz.

hspace=0

Bitmap'e dönüştürme sürecinde Halftone Screen bölümünde Frequency'yi 15, Angle'ı 45, Shape'i Round olarak seçin.

hspace=0

Dönüşüm işlemi tamam. Şimdi Magic Wand aracını seçip beyaz alana tıklayın. Ardından select > Similar ile tüm beyaz alanları seçin. delete ile beyazları silin. Şimdi dokümanı tekrar
Grayscale’a (Image > Mode > Grayscale) çevirin.


hspace=0

Dönüşüme uğramış saç şeklimizi kart dokümanımıza geri alıyoruz. Bir iki kez çoğaltarak kenara alıyoruz.

hspace=0

Yeni saçlarımızı modelin saçlarının etrafında dilediğimiz gibi konumlandırıyoruz. Yüze düşen bölümlerini dilerseniz silebilirsiniz

hspace=0

Aynı işlemi şimdi de elbise için yapacağız. Elbiseyi seçip yeni bir layera taşıyoruz.

hspace=0

Ona da 25’lik bir Gaussian Blur uyguluyoruz. Sonra da Grayscale’a dönüştürüyoruz. Dilerseniz Levels’ı açıp kontrastetkisini biraz daha güçlendirecek ayarlamalar yapabilirsiniz.Sonra da Bitmap’e dönüştürüyoruz.

Değişime uğrayan elbiseyi de kart layerımıza geri taşıyoruz.Şimdi sırada elbiseye renk verme işlemi var. Bunun için Replace Color ya da diğer seçenekleri kullanabilirsiniz. Elbiseye dilediğiniz rengi verin.

Verdiğimiz renkle uyuşması için rasterize ettiğimiz elbise shape layerına geliyoruz ve buradaki elbise şeklini de aynı renge boyuyoruz

Elbisemizden birkaç tane duplike ediyoruz ve bunları da saçlarda olduğu gibi elbisenin etrafında dilediğimiz gibi konumlandırıyoruz. Fazlalık kısımlarını dilediğiniz gibi silebilirsiniz ya da büyüklükleriyle oynayabilirsiniz.

hspace=0

Levels’ı açıyoruz ve kontrastlığı bir miktar artıracak şekilde ayar yapıyoruz

Model layerını seçiyoruz. Ardından Image > Adjustment > Threshold’u açıyoruz. 160 civarı bir değer giriyoruz. Bu işlem çalışmanın biraz daha grafiksel görünmesini sağlayacaktır.

hspace=0

Şimdi modelin etrafına biraz kontur verelim. Ön plan rengi olarak koyu tonda bir renk seçin. Shape Edit > Stroke’u açın. 3 px’lik bir değer girin ve Outside’ı seçin
hspace=0

Ön plan rengini beyaz, arka plan rengini de ana rengimizin açık tonunda belirliyoruz. Gradient aracımızı seçiyoruz ve Linear Gradient mode’unda uyguluyoruz. Böylece detaylar da daha iyi görünmeye başladı.

 hspace=0

Şimdi gözlere biraz maske uygulayacağız. Resmin yüz bölgesini seçiyoruz ve yeni bir dokümana yapıştırıyoruz. Ardından yeni bir layer oluşturup siyah renkle göz bölgesini boyuyoruz.

hspace=0

hspace=0

Saça ve elbiseye uyguladığımız işlemin aynısını uyguluyoruz.
Önce Gaussian Blur veriyoruz. Sonra da dokümanın mode’unu sırayla Grayscale’a ve Bitmap’e çeviriyoruz.
Yalnız bu kez Bitmap aşamasında Frequency’iye 2 değeri giriyoruz. Böylece daha az gözenekli bir efekt elde edeceğiz. Göz bölgesinde olduğu için daha az gözenekli yani daha maske gibi olması lazım.

hspace=0

Çalışmayı kart dokümanımıza geri taşıyoruz ve göz bölgesine yerleştiriyoruz. Dilediğimiz gibi bir renk veriyoruz. Dilerseniz bir iki tane duplike edip onları da üst üste kullanarak ya da birazcık kaydırarak kullanarak daha koyu tonda bir görünüm elde edebilirsiniz.

hspace=0

Shape aracını seçiyoruz. Yukarıdaki shape menüsünden dilediğimiz bir şekli seçiyoruz. Bu aşamada Illustrator’da hazırladığınız şekilleri ya da arşivinizdeki şekilleri de kullanabilirsiniz. Şekilleri göz çevresine dilediğimiz büyüklükte ve konumda yerleştiriyoruz

hspace=0

Şekil layerına geliyoruz ve buradan sadece modelin ağzındaki çiçeği seçiyoruz. Ardından Gradient aracını seçip çiçeğe degrade uyguluyoruz.

hspace=0

Gözleri biraz ortaya çıkaralım. Shape layerından modelin göz bölgesini herhangi bir seçim aracıyla seçip copy-paste ile alın ve en üste yapıştırın.

hspace=0

Kartın üzerinde görselin çift taraflı duruşunu yapalım. Tüm layerları seçin ve bir layer klasörü oluşturun. Ardından bu klasörden bir tane çoğaltın 180 derece çevirin. Her iki görseli de dokümanın yatay ve dikey olarak tam ortasına yerleştirin.

hspace=0

Yazı aracını seçin ve J harfi oluşturun. Bu bizim Joker kartımız. Harften iki tane üretin, kartın sol üst ve sağ alt köşesine
yerleştirin. Ardından Shape aracını seçin. Üstteki şekil menüsünden kalp şeklini (ya da karo, sinek vb. hangi şekli istiyorsanız) seçin.

hspace=0


J harfinin iki yanına birer kılavuz çizgisi yerleştirin. Şeklimizin genişliği harfin genişliği kadar olmalı. Şekilleri harfin altına yerleştirin.

hspace=0

 

September 2008

 


Mercek Altında