Photoshop Magazin
 


Su Altı Dünyası

01 July 2008 | Sayı: Jul 2008
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0






hspace=0
Çalışmaya 680x480 px boyutlarında, arka planı beyaz yeni doküman oluşturarak başlayalım. Daha sonra Background layer'ın üzerine çift tıklayarak normal layer'a dönüştürün.






hspace=0
Add Layer Style'dan Gradient Overlay'e tıklayalım. #050d24 ve #0a96ee renklerini kullanarak Gradient oluşturun.






hspace=0
Yeni bir Layer açıp Paint Bucket aracıyla layer'ı siyah renk ile doldurun. Bu işlemden sonra Filter / Render / Difference Clouds'a tıklayın.






hspace=0
Efekti uyguladıktan sonra layer modunu Soft Light Layer Opacity değerini ise %35 olarak belirleyin. Görünüm yukarıdaki gibi olmalı.

 hspace=0
Şimdi yeni bir layer daha oluşturup üçüncü adımda uyguladığımız işlemleri tekrarlayalım.Difference
Clouds filtresini uyguladıktan sonra bu kez Filter > Artistic > Plastic Wrap'a tıklayın. Değerleri High Light Strength: 15, Detail: 9, Smoothness: 7 olarak girin ve Ok butonuna basın






hspace=0
Edit / Transform araçlarını kullanarak bir önceki adımda oluşturduğumuz efekti resimde görüldüğü gibi konumlandırın.
 

hspace=0
Eraser aracını seçin ve yaklaşık 100px'lik soft brush ile şeklin köşelerini silin.

hspace=0
Bu adımda köşelerini yumuşattığımız şeklimizin bulunduğu Layer'ın modunu Color Dodge yapın.Böylece denizin zeminini elde etmiş olacağız.

hspace=0
Zeminimizin bulunduğu layer'ı çoğaltalım. (Duplicate Layer) Çoğalan zemini Edit/Transform/ Flip Vertical ile ters çevirin ve çalışma alanımızın üst kısmına yerleştirin.

hspace=0
Şimdi denizin içine süzülen güneş ışıklarını oluşturmaya başlayalım. Yeni layer oluşturun. Polygonal Lasso aracını seçin ve resimde görüldüğü gibi tepeden zemine doğru zigzaglar çizin.

hspace=0
Çizdiğimiz zigzaglara select /Feather ile 10px'lik Feather uygulayın. Daha sonra Edit/Fill sekmesinden seçimimizi beyaz renk ile dolduralım. Son olarak Layer Opacity oranını %10 yapın.

hspace=0
Yeni bir layer daha oluşturalım ve Paint Bucket ile siyah renk ile dolduralım. Bu işlemden sonra Filter/ Noise/Add Noise filtresini uygulayın (Amount: %55, Distribution: Gaussian, Monochromatic)

hspace=0
Aynı layer üzerinde başka bir filtre daha uygulayacağız. Şimdi Filter/Blur /Radiul Blur'a tıklayın. Amount: 100 - Blur Method: Zoom - Quality: Best olarak seçin. Blur Center'ı ise en üst merkez nokta olarak belirleyin.


hspace=0
Filtre işlemleri bittikten sonra layer modunu Soft Light yapın ve Opacity yüzdesini 40'a düşürün. Çalışmamız yavaş yavaş şekillenmeye başlıyor.

hspace=0
Şimdi su altı çalışmamıza kayalık ekleyelim. Kaya yapımına sıfırdan başlayacağız. Yeni bir layer oluşturun ve daha önceki adımlarda yaptığımız şekilde Difference Clouds uygulayın. Sonra Filter / Render / Lighting Effect'e tıklayın. Işık kaynağı sol üst köşede olacak şekilde ayarlayın.

hspace=0
Filter / Noise / Add Noise (Amount: 0,6%) uygulayın. Hemen ardından bize kaya görünümünü kazandırcak Filter / Sketch / Bas Relief filtresine tıklayın. Buradan Detail:15, Smoothness:2, Light:Top değerlerini girin.

hspace=0
Şimdi oluşturduğumuz kaya yüzeyi üzerinde Lasso ile kaya şeklinde seçim yapın. Seçim tamamlandıktan sonra select / Inverse'e tıklayın ve delete tuşuna basın.

hspace=0
Oluşturduğumuz kaya şekline ortama uygun renk, ışık ve gölge efekleri vereceğiz. İlk olarak renk ayarlarıyla başlayalım. Image / Adjustment / Hue-Saturation'a tıklayın ve Colorize kutucuğunu işaretleyip Hue: 220 Saturation: 45 Lightness: -29 değerlerini girin.

hspace=0
Burn ve Dodge araçlarını kullanarak kayaya konumlandırdığınız yere göre gölge ve ışık etkilerini verebilirsiniz.

hspace=0
Aynı yöntemi kullanarak bir kaya parçası daha oluşturun. Ben diğerinden farklı olarak, kayanın zeminle birleşim noktasını keskinliği yok etmek için soft brush kullanarak sildim.

hspace=0
Kayaları hallettikten sonra ortamı doldurmaya devam ediyoruz. Ben internetten bulduğum bu köpek balığı fotoğrafının çalışmama uygun olduğunu düşündüm. Sizde uygun gördüğünüz herhangi bir canlıyı kullanabilirsiniz.

hspace=0
Köpekbalığını dekupe ettikten sonra 18. ve 19. adımlardaki Hue/Saturation ve Burn işlemlerini uygulayın.

hspace=0
Sıra geldi batık gemiye. Herhangi gemi veya tekne resmi bulup dekupe edin. Hurda tekne fotoğrafları
kullanırsanız işinizi kolaylaştıracaktır.

hspace=0
Hue/Saturation ve Burn uygulamalarından sonra 23 Free Transform ile tekneyi hafif sola doğru yatırdım.

hspace=0
Şimdi ufak bir balık sürüsü yaratalım. Herhangi bir balık görseli bulun ve dekupe işlemini yapın.

hspace=0
Dekupeli balık görselini çalışmanıza Import’ladıktan sonra 10 adet çoğaltın ve Free Transform ile irili ufaklı olacak şekilde dizin. Son olarak Hue/Saturation ve Burn işlemlerini yapın.

hspace=0
Çalışmaya biraz hareket katmak için denizaltı görseli aramaya karar verdim ve bu eski denizaltı görselini
uygun gördüm.

hspace=0
Denizaltıyı çalışmaya ilave ettikte sonra her zamanki gibi Hue/Saturation ayarlarını yapın.

hspace=0
Eski model denizaltımıza biraz teknoloji katmanın bir zararı gelmez. Şimdi Polygonal Lasso aracını alın
ve denizaltının burnundan batık teknenin ön kısmına doğru üçgen dilim şeklinde seçim yapın. 5px’lik Feather uyguladıktan sonra Edit/ Fill e tıklayarak beyaz renk ile doldurun. Layer Opacity oranını ise %35 yapın.

hspace=0
Aynı ışık etkilerini denizaltının sağ ve sol taraflarına da uygulayın. Kullandığınız denizaltı görseline göre
ışıkların konumlarında veya sayısında değişiklik yapabilirsiniz.


hspace=0
Artık son rötuşları yapıyoruz.www.photoshopmagazin.com paylaşım alanı/brushes bölümünden indirebileceğiniz baloncuk fırçası ile uygun gördüğünüz yerlerde baloncuklar oluşturun.

hspace=0
İşte çalışmanın son hali. Tamamen Photoshop filtreleriyle sualtı etkisi yarattık ve birkaç görseli ortama adapte ettik. Sonucunda güzel bir kompozisyon oluşmuş oldu. Önümüzdeki ay başka bir tutorial ile burada
olacağım. İyi çalışmalar.

 

July 2008

 


Tutorial