Photoshop Magazin
 


Photoshop’ta Mum Işığı Ortamı

01 July 2008 | Sayı: Jul 2008
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0




hspace=0




hspace=0

Fotoğrafımızı açalım ve her ihtimale karşı bir kopyasını alalım.Buradaki belli başlı görsel öğeleri ayıracağız. Böylece daha sonra her biri üzerinde ayrı ayrı rahatça çalışabiliriz. Bunun için Paths bölümüne geliyoruz. Oturan adamımızın etrafını Pen aracıyla dikkatlice işaretliyoruz




 




 

hspace=0

hspace=0

Daha sonra bu işlemi resimdeki diğer görsel elemanlara da (mumlar, koltuk) uyguluyoruz. Her biri için ayrı birer path layerı açmayı unutmayın.

hspace=0

Layers bölümüne geri dönüyoruz. Zemin layerımızdan bir tane daha çoğaltıyoruz. Şimdi resmimizin renk tonlarını mum ışığına uygun olarak koyultup sarartacağız. Hue/ Saturation’ı açıyoruz. Rengi Hue bölümünden sarı-turuncu değerlerine dönüştürüyoruz. Keskinliği artırmak için Saturation’ı artırıp karanlık etkisi için Lightness değerini düşürüyoruz.

hspace=0

Paths bölümüne dönüyoruz ve oturan adam path’ini aktif hale getiriyoruz. Adamımız seçiliyken Layers bölümüne

hspace=0
dönüyoruz ve Copy-Paste ile adamımızdan bir adet çoğaltıyoruz. Şimdi Hue/Saturation’la ona da gece görünüm havası vereceğiz.

hspace=0
Hue/Saturation ile koyulttuğumuz zemin layerını seçiyoruz ve Blending mode’dan Linear Burn’ü seçiyoruz. Böylece resmi biraz daha koyu ve doygun renklere sahip oldu. En üstteki figür layerını seçip aktif hale getiriyoruz.


hspace=0
hspace=0
Amacımız figürün altına bir miktar gölge atmak. Ardından figür seçili haldeyken hemen altındaki zemin layerını seçiyoruz. 5 pixellik bir Feather giriyoruz. Seçili alanı siyah ile boyuyoruz.

hspace=0
Şimdi figürümüzü bir adet çoğaltıyoruz. En üstteki figürün layerını seçip blending mode’unu Soft Light yapıyoruz.

hspace=0
Ortamı biraz daha karartacağız. Koyulaştırdığımız zemin layerı üzerine boş bir layer açıyoruz. İçini siyah ile boyayıp blending mode’unu Darken yapıyoruz. Opacity değerini 50’lere düşürüyoruz.

hspace=0
Paths bölümünden bu kez de mumları seçip aktif hale getiriyoruz. Biraz da onlarla oynayacağız. Mumlar seçili haldeyken Layers bölümüne dönüyoruz.

 hspace=0

Bu kez de mumları copy-paste ile çoğaltıp yeni bir layera alıyoruz. Hue/Saturation’ı açıp figürümüze uyguladığımız koyulaştırma ve kızlaştırma işlemini mumlara da uyguluyoruz.

hspace=0
Şimdi sıra geldi, mumların ışığından etkilenecek alanların ışığını biraz açmaya. İçini siyaha boyayıp Darken blending mode uyguladığımız layerımıza geliyoruz. Eraser aracını seçiyoruz. Büyüklüğünü iyice artırıp Opacity değerini bir miktar düşürüyoruz. Ardından mum ışığının etkileyeceği ön tarafı ve figürün üzerini bir miktar siliyoruz.

hspace=0

Sıra geldi mumu ışıklarına. Yeni bir layer oluşturuyoruz. Brush’ı seçiyoruz. Opacity ve Flow değerlerini düşürüp kabaca mum ışıklarını oluşturuyoruz.

hspace=0
Brush menüsünden Oil Medium fırça tipini seçiyoruz ve alevlerin merkezini boyuyoruz. Ardından araç panelinden Smudge aracını seçip alevleri hafifçe oynayıp dalgalandırıyoruz.

hspace=0
Mumlarımıza biraz degrade verelim. Mumları seçili hale getirip Gradient aracını seçiyoruz. Gradient menüsünden açık sarı, beyaz ve koyu sarı tonlarında üçlü bir degrade oluşturuyoruz.

hspace=0
Siyah alanımızın üzerindeki figür layerımıza geliyoruz. Bunun üzerinde bir işlem yapmamıştık. Burada bir miktar ışık oyunu yapacağız. Daire aracıyla daireler çizip Opacity ve Flow değerlerini iyice düşürüyoruz. Fırçanın sertliğini artırıyoruz. Ardından içlerini fırçayla dilediğimiz yoğunlukta boyuyoruz.

hspace=0
Işık-gölge oyunlarına devam ediyoruz. Şimdi de üstteki figürün layerını seçiyoruz ve ışığın düştüğü noktaları silgiyle silerek açıyoruz.

hspace=0
Siyaha boyadığımız layerımızda figür ve mumları olduğu

hspace=0
alanların daha net görünmesi için bu bölümü biraz temizliyoruz. Bunun için siyaha boyadığımız layerda Lasso aracıyla ön tarafı seçip Feather aracıyla 40’lı bir değer giriyoruz. Daha net görebilmek için altındaki layerın gözünü geçici olarak kapatabilirsiniz. Sonra da Eraser aracıyla bu bölümü siliyoruz.

hspace=0
Sıra geldi dumanları oluşturmaya. Normalde mum alevinden bu kadar duman çıkmaz ama biz dramatik etkiyi güçlendirmesi için kullanacağız. En üste yeni bir layer açıyoruz. Brush aracını seçip kabaca bir dumana benzeyecek şekilde boyuyoruz. Ardından Edit > Transform > Distort’u seçip şeklini duman şeklinde (duman şekli de nasıl olursa artık :) ayarlıyoruz.

hspace=0hspace=0
Dumanı biraz daha dumana benzetelim artık. Araç paletinden Smudge’u seçiyoruz. Aracın büyüklük ve
opacity değerini değiştirerek dumana dilediğimiz gibi devingenlik veriyoruz. Eraser’ı seçip dumanın fazlalığını
siliyoruz.

hspace=0
Yandaki ikinci mum için layerı çoğaltıyoruz. Dilerseniz ikinci mum için bu işlemi sıfırdan da yapabilirsiniz. Çoğalttığımız ikinci dumanı Edit > Transform > Flip Horizontal ile çevirip Eraser aracıyla ve Smudge aracıyla biraz rötuşluyoruz ki aynı olduğu anlaşılmasın.
hspace=0
İlk başlarda Hue/Saturation’la koyulaştırdığımız layera geliyoruz ve masanın üzerinde mumlara yakın olan kısımları biraz açıyoruz. Bunun için Eraser aracını seçip Opacity ve Flow değerlerini iyice düşürüyoruz. Önemli olan masanın üzerinde ufak gölgeli ışıklı alanlar oluşturmak.
hspace=0
Tekrar dumanlarımıza geliyoruz. Brush’ı seçip Window > Brush paletini açıyoruz. Buradan soldaki menüden
Scaterring’i seçiyoruz. Fırça büyüklüğümüzü 1-2 pixele düşürüyoruz,Opacity ve Flow değerlimizi de düşürüp dumanların arasına ince çizgilerimizi çiziyoruz.

hspace=0
Mum ışıltısı oluşturmaya devam… Üste yeni bir layer oluşturuyoruz. Elliptical Marque aracıyla bir daire çizip içini sıcak bir sarı tonuyla boyuyoruz. Filter > Blur > Gaussian Blur’u açıyoruz. 50’li bir değer giriyoruz ve OK ile çıkıyoruz. Blending mode’unu Soft light yapıyoruz.

hspace=0
Küçük dairemizden istediğimiz kadar çoğaltabiliriz artık. Çoğalttığımız her yeni dairenin opacity değerlerini oynayarak birbirleriyle geçişli hale getiriyoruz.

hspace=0
En üste yeni bir layer açıyoruz ve tamamen siyaha boyuyoruz. Filter > Render > Lens Flare’ı açıyoruz. Işık kaynağını sağ alt köşeye doğru çekiyoruz. Parlaklığı 60’lı değerlere çekiyoruz. OK ile çıkıyoruz.


hspace=0
hspace=0
Işık huzmesinin tam ortasındaki beyaz, parlak alanı Eraser aracıyla siliyoruz. Çünkü bu huzmeyi mumlarımız için kullanacağız. Huzmenin büyüklüğünü mumlara göre küçültüp mumun çevresine konumlandırıyoruz. İşimize yaramayacak ışık fazlalıklarını siliyoruz.

hspace=0
Son olarak siyah zemin layerına geliyoruz. Eraser aracımızı seçip Opacity ve Flow değerlerini iyice düşürerek ışık resimde ışık almasını istediğimiz alanları silerek biraz daha ortaya çıkarıyoruz.

hspace=0

Ebru Kılıçaslan

 

July 2008

 


Genel