Photoshop Magazin
 


Photoshop'la Muhteşem Dokular Yaratın

01 July 2008 | Sayı: Jul 2008
 
1 2 3 4 5
 

Özellikle geleneksel yöntemlerle illüstrasyona alışık olan (bu şekilde eğitim almış ya da bu yöntemi sevdiği için tercih eden) kullanıcılar için dijital ortam ilk başta her zaman biraz soğuk ve tek boyutlu görünür.

Ancak dijital ortamın imkanlarını (ve elbette Photoshop'u) tanıdıkça bu kanılarında yanıldıklarını
anlamaları uzun sürmüyor. Bu şekilde örnek verebileceğim o kadar çok arkadaşım var ki…
Elbette burada sizin hayal gücünüz, malzemeyi ve aracı nasıl kullandığınızda belirleyici bir unsur. Şüphesiz, dijital ortamda hazırlanmış illüstrasyonlar, özellikle de dokusal yönden
zengin illüstrasyonlar, reklam dünyasında her zaman ilgi çeken, tercih edilen ve zevkle kullanılan görsel materyaller olmuştur. Bu ay, sonbahar tadında bir çalışma hazırlayacağız, bunun içinde çeşitli fotoğraflar (Peyzaj, obje, dokusal özellikli…) kullanacağız. Ayrıca layerlarımızda blend modlarımızı (Screen, Overlay, Linear Light, Soft Light…) kullanacağız. Custom Shape ile yapraklar, Brush ile yağlı boya/pastel dokuları hazırlayacağız. En sonda da Eraser aracımızı kullanarak rötuşlarımızı atacağız. Kemerlerinizi takın, başlıyoruz…

hspace=0

hspace=0

Önce bir peyzaj fotoğrafı alıyoruz. Bu resim geri planda
kalacak ama yine de çalışmamıza derinlik katması açısından
önemli. Ön plana romantik bir resmi, önceden etrafını Lasso
araçlarıyla bir güzel temizlediğimiz gitar çalan adam figürünü
alıyoruz.

hspace=0

Custom Shape aracını seçiyoruz. Yukarıdaki menüden şekil
olarak bir çınar yaprağı seçiyoruz. Ön plan rengimizi kırmızı
tonlarda seçiyoruz. Ardından yaprağımızı oluşturuyoruz.


hspace=0

Layer panelinden yaprak shape layerımızı Rasterize Vector
Mask ile rasterize ediyoruz. Seçili hale getirip copy-paste ile
bir kopyasını alıyoruz. Pixel tabanlı, üzerinde rahatça çalışabileceğimiz
bir yaprağımız var artık. O yüzden yaprak shape
layerını silebiliriz.

hspace=0

Sıra geldi yaprağımıza doku vermeye. Bu aşamada isterseniz
ön plan renginizi değiştirebilirsiniz. Edit > Fill panelini açın.
Use bölümünden Pattern’i seçin. Altındaki Custom Pattern
bölümünden yaprağınız için bir doku seçin. OK ile çıkın

hspace=0

Yaprağımıza biraz daha boyut kazandıracağız. Bunu nasıl
yapacağız? Elbette gölge ve ışıkla. Araç paletinden Burn’ü
seçin. Yaprağın üzerinde karanlık/gölgeli kalmasını istediğiniz
noktaları Burn aracıyla koyulaştırın.

hspace=0

Şimdi yaprakları çoğaltın. Boyutlarını dilediğiniz gibi küçüklü
büyüklü ayarlayarak alana serpiştirin.

hspace=0

hspace=0

Havada uçuştuklarını daha iyi göstermek için biraz Blur
efekti ekleyeceğiz. Filter > Blur > Radial Blur’u açın. Çok az
bir değer verin (Sonuca bakarak isterseniz işlemi geri alıp
değeri değiştirebilirsiniz.) Arından bu kez de aynı yerden
Motion Blur’u açın. Uygun bir değer girin ve OK ile çıkın.
Bu işlemi her yaprağa uygulamayın ama. Bazıları da net
kalsın.


hspace=0

Şimdi sonbahara doğru yavaş yavaş kayıyoruz gördüğünüz
gibi. O yüzden zemin resmimizi de biraz kızartalım. Zemin
resmini seçin ve Hue/Saturation’ı açın. Resmi biraz kırmızı
tonlara dönüştürün. OK ile çıkın.

hspace=0


Yapraklar çok kızarık kaldı. Bazılarını seçin, layer panelinin
üzerinden mode’larını Screen olarak değiştirin. Böylece yapraklardan
bazıları sarımtırak olacak.

hspace=0

hspace=0

Şimdi bir kağıt dokusu resmi açıyoruz ve resmimize ekliyoruz.
Bu konu resmi en üstte yer alıyor. Açık renkli olduğu
için resminde ışık tonu biraz arttı tabi. Layer mode’unu
Color Burn yapıyoruz.

hspace=0

Şimdi de biraz yağlı boya dokusu ekleyelim. Çeşitli yağlı
boya resimlerini kullanabilirsiniz. Resmi çalışmanıza en üste
ekleyin. Mode’unu Luminosity olarak değiştirin.

hspace=0

Yağlı boya dokulu resmimiz seçiliyken Edit > Copy Merged’ı
seçiyoruz. Ardından paste komutuyla yapıştırın. Yeni bir layerımız daha oldu. Alttaki orijinal yağlı boya dokusu resmingözünü kapatın. Az sonra onu da kullanacağız.

hspace=0

Alttaki resimlerin biraz görünür olması lazım o yüzden en
üstteki Copy Merged ve Paste komutuyla oluşturduğumuz
layerın mode’unu Soft Light olarak değiştirin. Opacity değerini
de bir miktar azaltın. Resmimizdeki dokular zenginleşmeye
başladı.

hspace=0

En alttaki manzara resmimizin layerına geliyoruz. Çok ön
planda göründüğünden bir miktar solduracağız. Filter >
Blur > Gaussian Blur’u seçin. Uygun bir değer girerek resmi
bir miktar soldurun.

hspace=0

Az önce gözünü kapadığımız
orijinal yağlı boyaresim layerının
gözünü açın ve seçin. Opacity değerini 10'lu
değerlere kadar düşürün.
Böylece silmektense az da olsa görünür olup doksal
anlamda resmimize katkısı olsun.

hspace=0

Yapraklarımızın layerını seçip bir tane çoğaltıyoruz. Ctrl/
Cmd+T yani Free Transform ile seçiyoruz. Ardından bu yeni
seri yapraklarımızın duruşunu, konumunu biraz değiştiriyoruz.
Bu noktada Perspective, Skew gibi free transform özelliklerinden
faydalanabilirsiniz.

hspace=0

Yeni yaprak serimizin renklerini de biraz değiştirelim. Hue/
Saturation’ı açın. Burada yeni yapraklarımızı biraz daha
sarımsı yaptık. Saturation yani doygunluğuna biraz azaltarak
renk patlamasını da azalttık.

hspace=0

Şimdi yeni bir kağıt dokusu daha açıyoruz. Bunda gri tonlar
ağırlıkta ve bu resmimizin biraz puslu bir görünüme kavuşmasını
sağlayacak. Mode’unu Linear Light olarak değiştirip
Opacity’sini de 70’lere kadar azaltın.

hspace=0

Şimdi dokümanımızın etrafını biraz genişletip boş alan yaratacağız.
Image > Canvas Size’ı açın. Dokümanın her tarafından
en az 5 cm. açın. En üste yeni bir layer oluşturun. Araç paletinden Brush’ı
seçin. Üstteki fırça menüsünden Pastel on Charcoal Paper fırçasını seçiyoruz. Burada dilediğiniz başka bir fırçayı da seçebilirsiniz. Fırça büyüklüğünü 300-400 arası büyütün.

hspace=0

Ön plan renginizi çalışmamıza uygun olarak sarı tonlarda
seçip boyamaya başlıyoruz. Bu noktada serbest tarzda bir
kat boya atmanız yeterli. Çünkü farklı renk tonu ve blend
modlarıyla renk atmaya devam edeceğiz.
hspace=0

hspace=0

Renk tonumuzu başka bir sonbahar tonunda değiştiriyoruz.
Üstteki blend mode bölümünden mode’umuzu da değiştiriyoruz
ve boyamaya devam ediyoruz.
Blend mode olarak Soft Light, Color Burn vb. dilediğiniz
mode’ları (genel yapıyı bozmayacak şekilde) seçip her seferinde
bir kat olmak üzere kırmızı tonlarıyla üst üste dilediğimiz
kadar kat atarak boyamaya devam ediyoruz.
Boyama işlemimiz bittikten sonra bu layerı en alta alıyoruz.
Bu aşamadan sonra üstte kalan layerları Eraser aracımızla
yer yer silerek en alttaki tabakamızla kaynaştıracağız.
hspace=0

Ancak her ihtimale karşı, en alttaki boyadığımız layer dışında
kalan üstteki layerların birer kopyasını alıyoruz. Sonrada
bir layer klasörü oluşturup hepsini içine yedekliyoruz.
Böylece olurda resimlerden birini fazla silersek bu yedek
klasörümüzden orijinalinin bir kopyasını alıp yerine koyabilir
ve silme işlemine devam edebiliriz.

hspace=0

Eraser aracını seçiyoruz. Silginin büyüklüğünü artırıyoruz
ve Opacity değerini 60’lara düşürüyoruz. Ardından, en
alttaki boya tabakası dışındaki tüm layerları sırayla seçip
kenarlarını siliyoruz. Bu aşamada sadece kenarları silmiyoruz. Ara ara resmin
farklı bölümlerini de silebilirsiniz. Önemli olan farklı katmanlardaki
farklı dokuları ortaya çıkarmak

hspace=0

 

July 2008

 


Mercek Altında