Photoshop Magazin
 


Ayhan Öztürk

01 June 2008 | Sayı: Jun 2008
 
1 2 3 4 5
 

1976 yılında Bulgaristan'ın Şumnu şehrinde dünyaya geldim. 1989'da yaşanan büyük göçle birlikte ailem ve ben Türkiye'ye yerleştik. Küçük bir ülkeden sonra, önce İzmir ardından da İstanbul gibi büyük şehirlere gelmek, başka bir ülkede doğmuş olmanın sıkıntılarının yanı sıra, bambaşka (yazı ve dil farkı) sorunlar doğurdu. Annem ve babamın öğretmen olması sebebiyle yer değiştirmeler, genel bir adaptasyon sorunu yaşamama sebep oldu.



Resim yapma sevgisi içimde kalıcı dünyalar yaratmama olanak tanıdı
Öğretmenlerimin hakkımda dedikleri üç şey vardı; Hayalperest, yetenekli, tembel. Malesef ülkemizin şartları kendimi belirli bir sıfatta görmemi tam olarak sağlamıyor. Kendime illüstratör, konsept tasarımcısı, grafik tasarımcısı veya sanat yönetmeni diyemiyorum. Sebebi bunu gerçekten bilemiyor olmamdır. Bağımsız çalıştığım için yaptıklarımın çeşitliliği de ona göre değişiyor. Bir gün storyboard yaparken diğer gün başka konu üzerine afiş yapabiliyorum. Bazen ise bir ilanda kullanılmak üzere görsel yetiştiriyorum.

Kendimi bildim bileli resim yapmaya çalışırım ve bu konuda aileme çok şey borçluyum
Özellikle babama. Bana resim çizmeyi öğreten kişi odur. Bunu söyleme gereği duyuyorum çünkü elini benim elimin üstüne koyup beraber resim çizdiğimizi hatırlarım. M.Ü.G.S.F. Grafik Sanatlar Bölümü mezunuyum ve okul hayatım süresince çeşitli yerlerde çalışmamdan ötürü okulu
gecikmeli bitirdim. Okul sonrası da ambalaj tasarımı dahil değişik sektörlerde çalıştım. Şu an tamamen serbest çalışıyorum. Bunun bir tercihten öte kendimi olayların akışına
bırakmama bağlıyorum. Gelen talebi ne kadar iyi anlamış olmamla ilgili, eğer ki konuyu iyi kavramamışsam bununla alakalı bir takım araştırmalar yaparım, fikir edineceğim kaynaklara
bakarım. Kendi fikirlerimi uygulamaya gelince; bazen aklımda bir sahne, bir görüntü belirir. Onu oradan çıkarmanın en keyifli yolu da resmetmektir. Bu sebepten genelde işlerim bir bütünün
belirsiz parçalarıdır. Belki bir gün o bütünü aktarmayı başarabilirim. Kesinlikle yalnız olmalıyım, gece olmalı, müzik duymalıyım ama rahatsızlık vermemeli, çok yüksek sesle de dinlesem tonu dikkatimi dağıtmamalı. Bazen ritim işlerime yansır bu da zamandan kazanmama sebep olur.

hspace=0

Resim yapmayı, araştırma çizgilerini görmeyi seviyorum
Şu an dijital ortamda bunları yapmak mümkün. Onların dışında ticari kaygılı işlerde eldeki her doneyi kullanmanın doğru olduğunu düşünüyorum. Buna 3D veya fotoğrafta dahil ama mümkün mertebede kendi emeğimi görmek isterim. Benim olmayan bir çalışmayı, fotoğrafı kullanmak beni yeterince tatmin etmez, tabi bu işin türüne göre değişir.

Çizgi roman okumayı ve çizmeyi çok seviyordum.
Tarama ucu, ekolin ve çini mürekkebiyle o sayede tanıştım Bunu diğer tekniklerle karıştırarak sürekli desenlerimde ve çizimlerimde kullandım. Hiçbir zaman çok çeşitli fırçalar veya malzemeler kullanmadım. Genelde o an elimde bulunan malzemeyi kullanarak sonuca ulaşmaya çalıştım.

hspace=0



hspace=0



Özellikle bir tablet edindikten sonra, Photoshop ile yoğunlaşmam daha da fazla oldu
Ekstra filtreler veya hazır brushlar, plug-in’ler kullanma gereği duymuyorum. Artık taslak atarken bile kalem ve kağıt kullanmıyorum, doğrudan dijital ortamda oluşturuyorum. Benden bir şeyler götürüp götürmediğini veya bir zararı olup olmadığını bilmiyorum ama ben ortaya çıkan sonuçlardan memnunum.

Adobe grubunun diğer yazılımlarını da mümkün mertebe kullanmaya çalışıyorum. Photoshop’u tercih etmemin sebebi kendi fırçalarımı oluşturabilme olanağını sunması ve değişik denemelerde bulunabilmemdir. Bunun dışında üç boyutlu çalışmalar da ilgimi çekiyor ve Photoshop’un bu çalışmalara olan katkısı inanılmaz. Normalde bir fotoğrafı alıp çalışmamda kullandığımda bu beni rahatsız etse de, nedense herhangi bir fotoğrafı üç boyutlu çalışmamda doku veya kaplama olarak kullandığımda bu beni hiç rahatsız etmiyor, aksine yapılan işin gerçekliğini inanılmaz artırabiliyor ve çalışma bambaşka bir boyuta giriyor. Gözümün gördüğü, ilgi alanıma giren her şeyi besin kaynağı olarak kullanıyorum. Birtakım süreli yayınlar da
buna ek olarak mevcut.

hspace=0


Örnek aldığım, beğendiğim yerli ve yabancı sanatçılar tek tek seçim yapıp sayamayacağım kadar fazla. Bunların arasında benden genç olanlar bile mevcut ki bunu aşmaya çok çaba sarf ettiğimi itiraf etmeliyim.
Bir iş üzerinde çalışırken veya kendi portföyünüzü zenginleştirme çabası içindeyken bile olsa, samimi olmalısınız.

hspace=0


Tekrar o işe baktığınızda eğer işin içinde size ait olmayan bir şeyler varsa ondan kurtulun. Ben yaptığım işlere huzurlu bir öz eleştiri yapmak istiyorum, benim olmayan bir çizginin orada olduğunu bilmek beni sürekli rahatsız eder ve asla o işi tam olarak sahiplenemem. Bunun bir diğer yolu da işi sergilerken belirtmektir. Bunu baştan yaparsanız size gelecek eleştiriler de samimi olacaktır. Hepinize kolay gelsin…

 

June 2008

 


Sanatçılarımız