Photoshop Magazin
 


Photoshop Fırçanızı Yaratın

01 March 2008 | Sayı: Mar 2008
 
1 2 3 4 5
 

Çalışma alanını oluşturun

hspace=0

Renk modu Grayscale olan 1024x768'lik yeni bir doküman açın. Dokümanımız siyah beyaz çünkü Photoshop’ta fırçalar temelde siyah beyazdır. Bu bizim çalışma alanımız olacak ve fırçalarımızı burada oluşturacağız. Photoshop'ta fırçaları oluşturmanın birçok yolu var. Bir imaj'dan kadrajladığımız bir ayrıntıyı kullanmak, tipografiyi kullanmak, çizim araçlarıyla hazırladığımız bir çizimi kullanmak… Şimdi bu yollardan bir kaçına göz atacağız. Bunlar, kendi fırçalarınızı oluştururken size ilham vermesi amacıyla seçmiş olduğumuz, ilk akla gelen örnekler.

Fotoğraftan kadraj alın
hspace=0
Öncelikle bir fotoğraftan beğendiğimiz bir kadrajı nasıl brush yapabileceğimize bakalım.
Fotoğrafı açın. Copy – paste ile çalışma alanınıza yapıştırın. Image > Adjustments> Levels'ı açın. Siyah, gri ve beyaz değerleriyle oynayarak imajın kontrastlığını biraz artırın. Kontrastlık ne kadar iyi
olursa fırçanın görünümü de daha sonra o kadar net olacaktır. Zemindeki beyaz alanları seçip silin.

hspace=0



hspace=0



Resimden fırça olarak kullanmak istediğiniz kadrajları herhangi bir seçim aracıyla (Laso, Rectangular Marquee vb.) seçin ve copy-paste ile aynı doküman içinde yeni bir layera yapıştırın. Bu örneğimizde, resimden iki görüntü aldık ve doku1, doku2 olarak adlandırdık. Siz de yeni layerlara isim verin.

Fotoğrafı olduğu gibi kullanın

hspace=0

İlla kadraj almanız şart değil. Fotoğrafı doğrudan da kullanabilirsiniz. Örneğin herhangi bir objeyi fırçaya dönüştürmek istiyorsanız onun temiz, net bir görüntüsünü bulmanız yeterli. Ya da temizleme işlemini Photoshop'ta halledip objeyi doğrudan fırçalığa terfi ettirebilirsiniz. Obje resminizi açın. Etrafını Magic Wand aracıyla ya da dilediğiniz bir seçim aracıyla seçip silin. Etrafını siliyoruz çünkü

hspace=0

görüntünün arka planı boş olması gerekiyor. Bu örneğimizde kelebek görselinin etrafını silmek kolaydı. Layerına kelebek adını verip başka bir objeye geçiyoruz. Etrafını temizlemesi daha zor olan bir objeye…

Fotoğrafı olmasını istediğiniz gibi kullanın
hspace=0
Bu örneğimizde reel bir görseli yarı soyut bir görsele dönüştüreceğiz. Önce çiçeklerden birini seçeceğiz ancak burada etraftaki leke yoğunluğu çok fazla. Resmi çalışma alanımıza almadan önce kesim işlemini yapacağız. Paths menüsünü açın. Araç kutusundan Pen aracını seçin. Almak istediğiniz çiçeğin etrafında dikkatlice bir path çizin. Ardından çizdiğiniz path alanını aktif hale getirip copy
-paste ile kopyalayıp çalışma alanına yapıştırın.

hspace=0
Image > Adjustments > Levels’ı açın ve çiçeğin kontrastlığını bir miktar artırın. Ardından çiçeğin örneğin üst kısmını ve alt kısmını kesip (Ctrl / Cmd X) yeni birer layera yapıştırın. Ardından bu üç bağımsız parçayı dilediğiniz gibi kompoze edin.

hspace=0

 

Şimdi biraz da beyaz renkte bir yazı ekleyelim. Yazının beyaz renkte oluşu, soyut çiçek kompozisyonu üzerinde onu konumlandırırken, çiçeğin bazı yerlerini bir miktar da olsa kapatacak. Böylece açık/koyu leke dengesi olan yarı soyut bir fırça görseli elde edebilirsiniz.

hspace=0

Yazıyı dilediğiniz gibi çoğaltın, büyüklüklerini de dilediğiniz gibi ayarlayın ve yerleştirin. En sonunda çiçek ve yazı layerlarını birleştirin. Bu görselimiz de hazır.

Kendi karalamanızı kullanın
hspace=0


Karakalem çizimlerinden hoşlanıyorsanız, bu tarz görselleri de fırça olarak kullanabilirsiniz. “Peki kim oturupta bu tür eskizlerle uğraşacak?” diyorsanız Photoshop’un başından kalkmadan da bu işe bir çözüm yolu bulabilirsiniz. Şöyle; öncelikle herhangi bir görseli açın. Örneğin bir deniz yıldızı… Ardından araç kutusundan
kurşun kalem (Pencil) aracını seçin. Görselinizin üstüne yeni bir layer açın. Kurşun kaleminizin uç büyüklüğünü mümkün olduğunca küçük tutun. Bunu yukarıdaki Options bar’dan yapabilirsiniz. Ardından görselin üzerinden kurşun kalemle giderek çizmeye başlayın. Çiziminizi tamamladıysanız artık alttaki orijinal resmi silebilirsiniz. Elinizde şimdi fırça olarak kullanabileceğiniz kurşun kalem tadında güzel
bir eskiz çizimi var.

hspace=0

Multiply mode ile farklı bir kompozisyon Şimdi farklı bir kompozisyon çalışması yapacağız. Burada
Multiply blend mode’u kompozisyonumuzda ön-arka plan dengemizin temel taşı olacak. Bu örneğimizde bir orman görselinden biraz yaprak ayıklayacağız. Dilediğiniz Bir seçim aracıyla kadrajınızı alın. Seçtiğiniz bölgeyi copy– paste ile çalışma alanınıza taşıyın. Aynı şekilde Image > Adjustments > Levels ile kontrastlığı artırın. Şimdi yaprak görselini en başta çiçek görseline yaptığınız gibi üç parçaya bölün.

hspace=0

hspace=0



Dilediğiniz yerden bölebilirsiniz, önemli olan ayrıyken de birleştiğinde de anlamı olan 3 ayrı parça
olması. En alttaki yaprak layerına “yaprak” adını verin. Bunun üstündeki diğer iki yaprak layerının Blend mode’unu Multiply olarak değiştirin. Şimdi bu üç yaprağı dilediğiniz gibi bir kompozisyonla bir araya getirin. Üstteki iki yaprak, Multiply efekti sayesinde yarı saydam bir görünüme kavuştular.Böylece bir araya geldiklerinde birbirlerini tam olarak örtmüyorlar. Bu da bize daha üç boyutlu bir kompozisyon elde etme imkanı sunuyor. İşte bir fırçamız daha hazır. Devam…


Tipografi’den fırçaya
Tipografik bir fırça da yerine göre oldukça güzel olabilir. Bunun için ister kendi tipografik kompozisyonunuzu
oluşturun isterseniz temel olarak bir tipografi görselini baz alıp ondan bir kompozisyon oluşturun. Hangisi kolayınıza gelirse… Örneğimizde ikinci yolu seçeceğiz.
hspace=0

Herhangi bir resimden beğendiğiniz bir tipografi görünümünü kesip çalışma alanına alın. Seçim aracıyla
etrafını seçip silin. Image > Adjustments > Levels’ı açıp kontrastlığını artırın. Ardından layerı dilediğiniz kadar
çoğaltın. Büyüklüklerini dilediğiniz gibi değiştirin. Kompozisyonunuzu da dilediğiniz gibi oluşturun.
Sonuçtan memnun kaldıysanız tipografi layerlarının hepsini birleştirin. Tipografik fırçamız da böylece hazır.

Fırça seti için ön hazırlık

hspace=0



Fırça adaylarımız hazır. Sıra geldi onları fırça olarak kaydetmeye. Bu işlemi fırça (brushes) paletinden yapacağız. Araç kutusundan fırça aracını seçin. Window > Brushes (F5) paletini açın. Sağ üstteki oka tıklayın ve açılan menüden Thick Heavy Brushes’ı açın. “Neden Thick Heavy Brushes’ı seçtik?” derseniz; Önce fırça setlerinden birinin içini tamamen silmemiz gerekiyor ki yerine kendi fırçalarımızı yeni bir isimle kaydedelim.
İçeriğinde en az fırça olan setlerden biri de Thick Heavy Brushes. Setin içindeki fırçalara tek tek sağ klik yapıp delete komutuyla silin. Geride bir tek fırça kalsın. Bir tane kalması gerek yoksa Photoshop seti farklı kaydetmeye izin vermiyor. Brushes paletinin sağ üstündeki oka tıklayıp açılan menüden Save Brushes komutuyla seti farklı bir isimle kaydedin.

hspace=0

 

Adayları fırça olarak kaydedin
hspace=0
Sıra geldi adaylarımızı tek tek fırça olarak kaydetmeye. select > All komutuyla önce tüm alanı seçin. Ardından en alttaki ilk fırçanın layerını seçin. Edit > Define Brush Preset’e tıklayın. Fırça için uygun bir isim girin. Ok ile kaydedin. Şimdi bu işlemi sırayla tüm fırça layerlarına uygulayın. Sırayla yukarı doğru fırça layerlarını seçip define / tanımlamayı seçin. Birer isim girip kaydedin. Fırçalar kullanmaya hazır.
hspace=0
Artık eskiden kalan son fırçayı de delete ile silebilirsiniz. Brushes menüsünün sağ üstündeki oka tıklayıp menüden Load Brushes’a tıklayarak yeni fırça setinizin kaydedilip edilmediğini görebilirsiniz.
hspace=0

hspace=0

 

March 2008

 


Mercek Altında