Photoshop Magazin
 


Kendi Dünyanı Yaratmak

01 February 2008 | Sayı: Feb 2008
 
1 2 3 4 5
 

İşe başlarken ihtiyacımız olan resimler; bir adet şehir manzarası (mümkünse gökdelenli bir manzara), bir adet dolunay fotoğrafı ve bir adet bulutlu gökyüzü resmi.


hspace=0




İlk adım

İlk önce şehir görselimizi açıp üzerinde bazı boyut ayarlamaları yapacağız. Resmimizden de anlaşılacağı üzerine Canvas Size'ı açın. Width bölümündeki değer neyse onu iki katına (12 ise 24'e) çıkarın.


hspace=0



Çoğaltın ve birleştirin
Resmi sağa yaslayın. Bir tane çoğaltın. Çoğalttığınız kopyayı Edit > Transform > Flip Horizontal ile çevirin. Onuda alanın soluna yaslayın. İki resmi Ctrl / Cmd + E ile birleştirin. Image Size'ı açın.




hspace=0



Şehri Daraltın
Şu anda resmin Width değeri (eni), Height değeri (boyundan) uzun. Bunu eşitleyeceğiz ancak önce aşağıdaki Constrain Proportions kutusunu aktifliğini kaldırın. Height bölümündeki değeri yukarıdaki Width bölümüne girin. Böylece daralmış kare yapısında bir resmimiz olacak. Layer bölümünden buna sehir ismini verelim.




hspace=0

Polarize İşlemi

Şimdi resmimizi baş aşağı çevirelim. Edit > Transform >Flip Vertical'ı seçin. Artık şehrimiz bir gezegene dönüşmeye hazır. Filter > Distort > Polar Coordinates efektini uygulayın. Aşağıdaki iletişim kutusundan Rectangular to Polar'ı seçin. Ok ile çıkın.

hspace=0

 

Parçalarla Oynayın

Artık gezegenimiz üzerinde en çok dikkat çeken bazı bölümleri biraz daha öne çıkaracağız. Bunun için de en uygunu Pen aracı. Çünkü seçim konusunda detaylar üzerinde bize oldukça fazla hareket imkanı sunuyor. Yapmanız gereken Pen aracıyla binalar arasında dikkatinizi en çok çeken bir bölümü sınırlarından seçmek. Seçim işlemi esnasında alanın içi boyanır. Bu boyalı iç kısmı görerek
seçim yapmak için Shape layerının Opacity değerini biraz düşürün.

hspace=0

Kendi Bloklarınızı Oluşturun

Pen aracıyla seçim işiniz bittiğinde şekil layerını aktif hale getirin. Layer'a sağ klikle tıklayıp özellikler bölümünden Rasterize Layer'ı seçin. Bu işlem yaptığınız uygulamayı birleştirecektir.Araç menüsünden Magic Wand aracını seçin. Şekil layerına tıklayıp aktif edin. Alttaki şehir layerına tıklayın, Ctrl+C ve Ctrl+V yapın.

hspace=0

Bina Bloğunu Konumlandırın

Şimdi kesmiş olduğunuz yeni bina bloğunu gezegenin ortasına yerleştirin. Free Transform araçlarını kullanarak bloğun konumunu, açısını dilediğiniz gibi değiştirebilirsiniz. Bu noktada Filter > Distort > Spherize efektini de kullanabilirsiniz.

hspace=0

Araç menüsünden Ellipse şekil aracını seçin. Gezegenin çevresine mümkün olduğunca sınırları kapsayacak yapıda bir daire çizin.

hspace=0

Sıra geldi daireden taşan binaları seçmeye. Araç menüsünden tekrar Pen aracını seçin. Daire dışında kalan uzantıları
etraflarından tıklayarak tek tek seçin.

hspace=0

 

Tüm Şekilleri Birleştirin

Seçim işiniz bittiğinde Shift ile tüm şekil layerlarını seçin. Sağ klik ya da Ctrl klikle uygulama menüsünü açın, Merge Layers seçeneğiyle hepsini birleştirin.

hspace=0

 

İlk başta yaptığımız işlemi tekrarlayacağız. Araç menüsündenMagic Wand aracını seçin. Artık tek parça olan şekil layerına tıklayıp aktif hale getirin. Sonra sehir layerını seçin. Ctrl+C ve Ctrl+V ile bir kopyasını çıkarın

hspace=0

Çoğalttığınız yeni layera da sehir2 ismini verebilirsiniz. Önce layer menüsü Oppacity bölümünden sehir2 layerının görünürlüğünü biraz azaltın. Ardından alttakine göre bir miktar daha büyütün.

hspace=0

 

Işık Efekti Ekleyin

Sıra geldi gezegenimize gizemli bir görünüm katmaya. Bunun ilk adımı da ışık efekti. Filter > Render > Lighting Effects'i açın. Style kısmından 2 O'clock Spotlight'ı seçin. Light type'dan Omni'yi seçin. Işık kaynağınız beyaz renk olsun. Alttaki preview ekranından ışık kaynağınızı sol alta taşıyın.

hspace=0

Üstteki gezegene biraz kontrastlık verelim. sehir2 layerı seçiliyken Image > Adjustments > Levels'ı açın. Siyah, gri ve beyaz değerlerini oynayarak bu renklerin doygunluğunu biraz arttırın.

hspace=0

Gradient Efekti Girin
Araç menüsünde ön plan renginizi açık bir mavi tonu, arka plan rengini koyu bir mavi tonunda seçin. sehir layerını aktif hale getirin. Layer menüsü altından Add a layer Style'dan Gradient Overlay'i açın. Ortadaki Gradient resmine yıklayıp Gradient Editor'ü açın. Buradan Foreground to Background'ı seçin. OK'e tıklayın ancak Gradient Overlayden çıkmayın.

hspace=0

Gradient Overlay bölümünde Blend Mode seçeneğinden Hard Light’ı seçin. Opacity değerini 70’lere düşürün. Style bölümünden Radial’ı seçin. Yanındaki Align with Layer’ı aktif hale getirin. Angle’ı 40’a getirin. Böylece gezegenimizinçevresinde bir gökyüzü kuşağı oluşacak.

hspace=0

Photo Filter Etkisi
Şimdi resmimizin gizemli görünümünü biraz daha artıracağız. Bunun için renkleri sepia tonlarına çevireceğiz. Layer menüsü altındaki New fill or adjustment layer’dan Photo Filter’ı seçin. Filter’dan Sepia’yı seçin. Density ayarını 90’a getirin. Alttaki Preserve Luminosity kutusunu seçin. Böylece resimdeki parlaklık değerleri korunacaktır.

hspace=0

sehir2 layerının Opacity değerini tekrar 100’e çıkarabilirsiniz. Artık şehrimizin üzerinde koyu ve açık alanları yönetmeye
geldi sıra. Araç menüsünden Burn ve Dodge aracını seçerek resimde daha karanlık ya da daha aydınlık görünmesini
istediğiniz alanları koyultun / açın. Bu örneğimizde resmin sağ üst kısmı koyu olarak kalacak; bu yüzden buradaki binaların karanlık yüzlerini koyulaştırdık. Sol alt kısma da Dodge aracını uyguladık. Yani aydınlık olması gereken alanları daha da ışıklandırdık.

hspace=0

Gezegenin Uydularını Ekleyin
Sıra geldi gezegenimizin uydularını eklemeye. Ay görselini açın, kopyalayıp alana taşıyın. Böyle tuhaf bir gezegene 2 tane ay daha çok yakışır. Bu örnekte birini biraz da güneş gibi kullanacağımızdan
biri küçük diğeri büyük olmak üzere aydan iki tane çoğaltın, isimlerini gunes ve ay olarak değiştirin. Güneşi
ışığın daha çok olduğu sol alta, ayı ışığın az olduğu sağ üst tarafa taşıyın. Her ikisi de sehir2 görselinin altında kalmalı.

hspace=0

Gunes layerını seçin, layer menüsünün üstündeki Blend Mode'dan Screen efektini uygulayın. Böylece daha parlak görünecek. Ay layerına da Overlay efektiyle daha koyu bir görünüm katın.

hspace=0

Gunes layerını seçin ve bir tane kopyalayın. Alttaki gunes layerı seçiliyken Filter > Blur > Gaussian Blur’u açın. Radius değeri olarak 20’li bir değer girin. Aynı işlemi üstteki gunes layerına da yapın ancak bu kez 5 değeri yeter. Böylece güneşin etrafında hafif bir hare efekti oluşacak.

hspace=0

Bu Şehrin Işıkları
Dilerseniz binaların karanlık yüzlerine pencere ışıkları ekleyebilirsiniz. En üste boş bir layer açın. Araç menüsünden Brush aracını seçin. Fırçanın büyüklüğünü ufak bir boyuta (2 ya da 3) getirin. Renk olarak sıcak sarı bir tonu seçip noktalar koyun.

hspace=0

 

Arka Plana Bulut Ekleyin
Son olarak etkiyi güçlendirmek için bulut görselini açın ve alana sürükleyin. Görsel en alttaki sehir layerının hemen üstünde olsun. Bulutun büyüklüğünü, konumunu dilediğiniz gibi ayarlayın. Örneğin bu çalışmada bulutların arasından sızan güneş ışıkları sağ alt köşeye denk gelecek şekilde çevirildi. Böylece sağ alttaki güneşin etkisi de artırıldı.

hspace=0

Gezegende mavi tonlar ağırlıktayken bulutu da bu tonlara yaklaştırmak en doğrusu. Ön plan renginizi açık
mavi bir ton, arka plan renginizi de koyu mavi bir tonseçin. Bulut layerı aktifken layer paleti altındaki Layer
Style’dan Gradient Overlay’i açın. Ortadaki Gradient resmine tıklayıp Gradient Editor’ü açın. Buradan Foreground to Background’ı seçin. OK’e tıklayın ancak Gradient Overlay’den çıkmayın. Blend Mode’dan Overlay’i seçin. Opacity değerini 60’lara düşürebilirsiniz. Style’dan Radial’ı seçin. Angle’dan 40’lı bir değer seçin. OK ile çıkın

 

February 2008

 


Mercek Altında