Photoshop Magazin
 


Mark Mayers Etkisi

01 January 2008 | Sayı: Jan 2008
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0



İngiltere'nin Cornwall şehrinde freelance illüstratör ve tasarımcı olarak çalışmaktayım. Grafik tasarımcı, art director, creative director, illüstratör ve de bazen bunların hepsi birden olarak çalıştığım zamanlar oldu. Çalışmamın illüstratör tarafı vektörden 3D’ye birçok stil barındırmaktadır.
Sonuca ulaşırken yazılımları ve teknikleri birleştirerek kullanmayı seviyorum. Hem illüstrasyon hem de tasarım yaparak dünyanın birçok yerinde basılan dersler (tutorials) hazırlıyorum ve geçenlerde
yılın MetalFX Tasarımcısı olarak ödüllendirildim.



hspace=0





Diğer tutkularım karım, 2 çocuğum ve de sörf yapmak oldu. Daha fazla işimi görmek için
www.markmayers.co.uk adresini ziyaret edebilirsiniz. 80’lerin başında grafik tasarım okuduğum zamanlarda öğrencilerin fikirlerini görsel olarak destekleyecek bilgisayarlar yoktu. O zamanların
sanat araçları bloknotlar, keçeli kalemler ve her zaman kuruyan rotring kalemleriydi. Daha sonra üstün çizim kabiliyetleri ortaya çıktı. 80'lerin ortasında üniversite’den mezun olduğum zaman tam
zamanlı küçük tasarım şirketleri veya geniş hizmet veren reklam ajanslarında çalıştım.



hspace=0



 

hspace=0

1987 yılına kadar endüstri hala geleneksel tasarım ve sanat teknikleri kullanıyordu ama işler değişmek üzereydi

Hatırlıyorum da bir sabah uyanıp işe gittiğimde güvenilir çizim masam Apple Mac diye adlandırılan garip görünüşlü bej bir kutu ve gözünü korkutan ince bir kullanım kılavuzu ile değişti. O zamandan beri tamamen technifobe bir insan oldum. Gelecekteki masaüstü baskı devrimi ve Quark ile PostScript'in tasarımcılarının hayatını nasıl tamamen değiştireceği hakkında bir şeyler okumuştum ama ben inatçı bir şekilde geleneksel çalışma yönteminin en iyisi olduğunu düşündüm.

hspace=0


Bu teknolojiyi ya kabul etmeliydim ya da başka bir kariyer bulmalıydım
Her zamanki gibi işin ilerleyiş temposu hızlıydı ve sonradan farkına vardım ki bu teknolojiyi ya kabul etmeliydim ya da kendime başka bir kariyer bulmalıydım böylece öğrendim. Resmi bir eğitim görmedim; başkalarını izlemek ve el kitaplarını okumak yetti. İşlerini sürdürmek için bu yeni yönteme adapte olup yoluna devam edenler ve kendilerine farklı kariyer bulamayıp işsiz kalanlar diye ikiye ayrıldı. Şimdi dizgiciler gereksiz oldular çünkü bir tasarımcı olarak zaten aynı zamanda bir karakter dizicisi de oluyorsun. İlk baştaki
öğrenme eğiliminden sonra şunu fark ettim; bu özgürlüğe acaba ne kadar izin veriliyor ? Hala yazının dizgi teknesinin çıktısını alıp onları geleneksel olarak yapıştırıyor olsam bile...

hspace=0

hspace=0

Hatırlayın ki bu yeniliklerin hepsi yazıcılar içindir
Ek olarak isteksizce sanat çalışmalarını disket ya da zip dosyaları üzerine kabul eirmek, elektronik ortamda dosyaların nasıl hazırlanması gerektiği gibi kurallar büyük bir devrimdi. Bu zamanda konumsal kılavuz bilgilerini sanat çalışması için inceleyerek Photoshop 2.0 kullanıyordum ve işin gidişat hızından dolayı sadece Photoshop araç kutusunda yüzey karalama yapıyordum. Daha sonra bilgisayarlar hızlandığında ve tasarımcılar ücretli resimler ile çalışmaya başladığında Photoshop programının tam potansiyelinin farkına vardım. 3. versiyon ile Layer'lar tanıtıldığında kapılar açılmaya başlandı. Layer’ları kullanmak
Photoshop programının gelişimi açısından en önemli noktaydı ve belki de birçok sanatçıyı denemesi için ikna eden bir özellikti.

Bence ilk gösterdiğimiz çabalar akılda kalması açısından önemlidir
Photoshop beni onu bir illüstrasyon aracı gibi keşfetmek için cesaretlendirdi ve birçok sanatçı görsel üretirken bilgisayar oluşumu diye bağırmaya başladılar ama daha sonra bu pazar talebi haline geldi. İş günüm boyunca geleneksel arka planımı dijital tekniklerle birleştirmek istedim. Bütün iş saatlerimi Layer’lar ile deneme yaparak, boyama dokularımın çıktısını alarak veya kendi materyallerimin fotoğrafını çekerek harcadım. Ta ki mutlu olduğum bir stil bulana dek. İlk yaptığım örnekler bugün hala web sitemde duruyor. Bence ilk
gösterdiğimiz çabalar akılda kalması açısından önemlidir; onlar seni bir illüstratör olarak geliştirip ilham verecek şeylerdir.

Artık karışık illüstrasyon Layer'ları yaratıp onları Photoshop programına aktarmak zor gelmiyor
4. versiyonundan beri kullandığım Illüstratör programı hakkındaki bilgimi kullanarak şunu fark ettim ki Photoshop ile çok uyumlu, artık iki uygulama arasında çalışabiliyordum. Bu çalışmamı etkileyerek beni farklı bir yöne götürdü ve şimdi iki program arasında hassas bir şekilde çalışıyorum. Biliyorum ki Photoshop şimdilerde benim aynı zamanda kullandığım vektör araçlarına sahip. Artık karışık illüstrasyon Layer’ları yaratıp onları Photoshop programına aktarmak zor gelmiyor. Bu gerçekten kendin için ne çalıştığınla alakalı
bir şey. Programların uyumluluğuyla ilgili en havalı şey Photoshop’ta yarattığın şeyleri Illustrator’a aktarabilmek. Bu sanki iki iyi dünyaya birden sahip olabilmek gibi bir şey.

Stilim yavaş yavaş gelişiyor
Eğer birini geliştirmezsem tamamen yeni bir tanesi için girişimde bulunmaktayım. Birkaç yıl önce Poser, Bryce ve Cinema 4D gibi 3D uygulamalarıyla uğraşmaya başladım. Bu, bana keşfet mem için tamamen yeni bir dünyanın kapısını açtı. Bilimden korkuya kadar tüm resimlerin türlerini sınıflandırmaya başladım.
Stillerin genel sınıflandırılmasına sahip olmak müşterilere daha fazla değişiklikler sunmamı sağlıyor. Kariyerim boyumca biliyordum ki illüstrasyon benim gerçek tutkumdu.

Yaklaşık 8 ay önce çabucak hareket edip tamamen freelance çalışmaya karar verdiğimde zaten diğer şirketler için çalıştığım süre boyunca oluşturduğum etkileyici bir müşteri listesine sahiptim. Bu pişman olmadığım bir karardı ve durmadan değişik projeler üzerinde çalışıyordum. Dosyaları yazıcı için hazırlarken yazıcı üretimi konusundaki tam çalışma bilgi deneyimini kazanmam MetalFX Teknoloji diye adlandırılan bir yerde yazıcı yöntemleri konusunda deney yapan Philtone Litho ile çalışmam sayesinde oldu. Bu yazıcı işlemi fazladan gümüş metalik tabanlı mürekkep kullanmakta ve tasarımcılara milyonlarca metalik mürekkebi ve holograf efekt tasarımları gibi özel bitmiş baskıları ekonomik olarak maksimuma çıkartan ve birleştiren heyecanlı ve yaratıcı fırsatlar sağlamaktadır.

hspace=0


Philtone, baskı sürecini benim illüstrasyonlarım üzerinde test etmek istedi
Nasıl başarıya ulaştığını kanıtlamak için bir broşür illüstrasyonu ve tasarımı yaptım. Nasıl başarıya ulaşılabileceğini öğrenmek için yazılımcılarla beraber çalıştıktan sonra projeye başlamak için yeterli güvene sahip oldum. İşin en karışık kısımları Photoshop’ta CMYK görüntüleriyle metalliği birleştirmek oldu. Bu işlem metallik bilgi içeren ekstra bir Channel görüntüsü yaratarak yapıldı. Son basma bölümü herkesin beklentilerini karşıladı ve bana yılın MetalFX Tasarımcı ödülünü kazandırdı.

Her zaman benim için illüstrasyonun gerçek bir tutku olduğunu bildim.Bu broşürün getirdiği başarının ardından en yeni uygulama
olan altın tabanlı mürekkep kullanarak broşürün başka bir versiyonunu tasarladım. Aynı zamanda 4 renkli görüntü içinde gümüş ve altın mürekkeplerini birleştirerek 2 Channel görüntü içeren Photoshop görselleri yaratıp 6 renk baskı gerçekleştirdim ve nasıl sonuçlanacağını ileride göreceğiz. Her zaman benim için illüstrasyonun gerçek bir tutku olduğunu bildim.Gelirimin büyük bir kısmını tasarım işlerinden kazanmama rağmen illüstrasyon ve tasarımı birleştirdiğim zaman nerdeyse kendimi evde hissediyorum.

Not: Mark Mayers yaşamını ve çalışmalarını halen İngiltere'de sürdürmektedir. American Express, British Gas, McCann Erickson, Future Publishing, MetalFX Technology, The National Trust, SEA Creative, Sappi Europe, Sky, Swindon Pressings (BMW Group) The Wildscreen Trust müşterilerinden bazılarıdır.
Bu yazı, .psd magazine (Photoshop Solutions for Designers) ve özellikle Marta Kobus’un katkılarıyla hazırlanmıştır.

Çeviri: Hasan Ali Nursal
[email protected]

 

January 2008

 


Görüş