Photoshop Magazin
 


Jenerik Tasarımı Volume - XII

01 December 2007 | Sayı: Dec 2007
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0


hspace=0


hspace=0


Film: Delicatessen - 1991
Main Title Designer: Marc Bruckert

Herşey kasabın masasında...
Şarküteri filminin jeneriği gerçekten bir kez izleyenin bir daha unutamadığı çok tatlı ve akıllıca hazırlanmış bir çalışmadır. Aslında gerek film gerekse jenerik çalışması, Fransızların sadece yemek konusunda yaratıcı olmadıklarının da güzel bir örneği.

Jenerikler yapı itibariyle izleyiciye filmin ön planındaki vitrin kadroyu ve de arka planındaki yaratıcı ekipten öne çıkan isimleri sunar. İşte Marc Bruckert tarafından hazırlanan bu çalışma, tam anlamıyla 'amacına hizmet' ediyor.


Jenerikleri kaç kişi izler ? Ya da daha doğrusu oradaki yazıları, geçen isimleri sinema fanatikleri dışında kaç insan evladı okur ? Çoğu insan görüntülere odaklanarak ve belki biraz da başrol oyuncusunun, yönetmenin kim olduğunu görmek için izler jeneriği. O kadar.
Ama işte Bruckert’in bu çalışmasında filmin kostüm tasarımcısının, montajcısının, fotoğraf direktörünün bile isimlerini keyifle okuyorsunuz; çünkü çalışmada kullanılan fikir o kadar harika ki zaten bunu yapmaktan kendinizi alıkoymanız da pek mümkün değil...


hspace=0

hspace=0

Hikaye'de kasap figürünün olduça önemli bir rolü var. O yüzden Bruckert'de kasabın dükkanındaki masasının üzerinde
durarn objeleri jenerik çalışmasında kullanmaya karar vermiş.Yani burada temel espri film ekibinin isimlerini objeleri kullanarak anlatmak. Bu, jenerik çalışmasını oldukça sıradışı ve akılda kalıcı bir hale sokan önemli bir ayrıntı.

Bu arada filmin genelinde hakim olan sıcak renk tonları ve minimal ışık kullanımı jenerik çalışmasında da yer alıyor.
Kadraja ilk giren bir alışveriş listesi oluyor.

hspace=0

Kamera burada yavaş hareketlerle ilerleyerek masaüzerinde dolaşıyor ve birbirinden bağımsız pek çok obyeye yaklaşıp izleyicinin
obje üzerinde ne yazdığını görmesi ve rahatça okuması için kısa bir süreliğine duruyor ardından tekrar uzaklaşıyor ve masa üzerindeki objeler arasında dolaşmaya devam ediyor.

hspace=0

Burada her obje konuyla alakalı bir kişiyi temsil ediyor ki en büyük ayrıntı burada. Teknik işçiliğin başarısından da söz
etmek gerek. Her obje üzerindeki isim bilgisi objenin yüzey dokusuna birerbir uyumlu olarak hazırlanmış. Yani sanki yazı
o objenin doğal bir parçası gibi duruyor.
Çünkü böyle güzel görüntülerde birkaç ay önce 'İnceleme' bölümünde de tanıttığımız Spielberg'in kankası dahi görüntü
yönetmeni Khondji’nin imzası varsa sonucun tatmin edici olmasından daha doğal olabilir ki ?

hspace=0

hspace=0

hspace=0

hspace=0

hspace=0

Aynı obje - isim esprisi jenerik boyunca sonraki karelerde de karşımıza çıkıyor. Örneğin eski, kırık br cd'ye yaklaştığımızda
üzerinde filmin mzik sorumlusunun ismini; bez bir yamanın üzerinde filmin kostüm sorumlusunun ismini, mezure üzerinde
dekor sorumlusunun, birkaç yırtık fotoğraf karesi üzerinde de montaj sorumlusunun isimlerini görüyoruz.
Son olarak kamera eski bir gazete parçasının üzerindeki bir ilana yaklaştığında orada filmin yönetmeninin ismini görüyoruz.

Araştırma: Murat Akçiçek

Hazırlayan: Ekin Koç

[email protected]

 

December 2007

 


Jenerik