Photoshop Magazin
 


Image Ready CS2 ve Kar Yağışı Efekti

01 July 2007 | Sayı: Jul 2007
 
1 2 3 4 5
 

IMAGE READY CS2 ve KAR YAĞIŞI EFEKTİ


hspace=0hspace=0


hspace=0hspace=0


Yapılan ve bundan sonra da yapacak olduğunuz projeleri internet ortamına veya bir animasyon karelerine dönüştürmek artık çok daha kolay bir hal aldı.

IMAGE READY CS2 ile HTML kodları da dahil olmak üzere baştan sona bir site şablonu oluşturabileceğimiz gibi, bunu meslek olarak kabul etmiş profesyonel olarak uğraşan arkadaşlarında kullandığı başka arayüz programlarına da tam destek vermeye başladı.

Bizlerin en çok ihtiyaç duyacağı olgulardan bir tanesi de 'Küçük Reklam bannerları' olmuştur. Bu hafta sizlerle birlikte inceleyeceğiniz örneğimizde de ektileyici bir görsellik ve hızlı açılmayı sağlayan az hareketli kare sayısı bulunmuş olacak.

Bu işlemleri gerçekleştirirken yine noktasal tabanlı programların en iyisi olan Adobe Image Ready CS2 programımızdan faydalanacağız. Dilerseniz ilk örneğimizi incelemekle işe başlayalım.

hspace=0

Kar Yağışı
Bu örnek uygulama için daha önceden hazırlamış olduğumuz 'Noel baba' resmimizi Image Ready CS2 programımızda 'File/Open' menüsü ile aktif hale getiriyoruz.

Açmış olduğumuz çalışma için var olan Layer 1 Katmanımız ve Alt kısımda bulunan Animasyon penceremiz yer almakta.

Yapmayı hedeflediğimiz bu animasyon için var olan resim karelerimizi kullanarak, gerçek bir kar yağışı efektine, boyutlarımda mümkün olduğunca düşürerek sahip olmak olacaktır.

Bu uygulamayı gerçekleştirirken kullanacağımız yöntem için iki farklı uygulama alanı kullanabiliriz. Bunlardan birincisi yeni bir layer açarak açmış olduğumuz katman üzerini 'siyah' renkle doldurup bundan sonra söyleyeceğimiz işlemleri siyah katman üzerinde gerçekleştirebilir veya resim karelerinden kopyalayarak, katman sayısını arttırdıktan sonra da ayni işlemleri tekrarlayabilirsiniz.

hspace=0

Bu iki yöntemde 'Layer' panelinde bulunan harmanlama kiplerini kullanarak hayata geçirebileceğiniz farklı animasyonlar sunacaktır. Öncelikle var olan resim katmanımızdan 5 Adet çoğaltıyorum ve her bir katmanın ismini 'Layer 1, Layer 2... şeklinde Layerö'e kadar yeniden isimlendiriyorum.

'Layer V katmanını seçili hale getiriyor ve biraz önce kopyalamış olduğunuz tüm katmanların sahne üzerindeki aktifliğini sona erdiriyorum. Üst menüde yer alan 'Filter > Noise > Add Noise' panelini seçili hale getiriyor ve karşıma çıkan diyalog penceresindeki değerleri değiştiriyorum. Diyalog penceresinde Amount' değerini 70 %, 'Distribution' bölümünde 'Gaussian' seçeneğini, Alt bölümde bulunan 'Monochromatic' değerlerini değiştiriyorum.

hspace=0

Resmimizin üzerinde karıncalanma efekti oluşturduktan sonra bu efekti kar yağışına benzetebilmemiz için üzerine biraz bulanıklık efekti de uygulamamız gerekmekte.

Bu işlem içinde 'Filter > Blur > Gaussian Blur' komutu kullanıyor ve karşıma gelen diyalog penceresine Ƈ.5' değerini giriyorum.

hspace=0

Şu anda resmimin üzerinde beliren noktacıklar biraz daha bulanık olmuş durumdalar. Artık oluşturmuş olduğumuz noktacıkların biraz olsun ekrandaki sayılarını yok etmemizin vakti geldi.

Bunun için üst menüde bulunan 'Image > Adjustment > Levels' menüsüne tıklıyoruz (Ctrl L). Ekrana gelen diyalog penceresindeki değerlerde değişiklik gerçekleştiriyorum.

'Input Levels' tercihlerini 90,1,120 şeklinde, Alt kısımda bulunan 'Output Levels' birimindeki değerleri de Ɔ ve 255' olarak belirliyoruz.

hspace=0

Evet, animasyonumuz hazır olmak üzere; vermiş olduğumuz kar etkisininin şimdi her katmanda yeniden tekrarı söz konusu.

Bunu gerçekleştirebilmek için her bir katman için oluşturacağımız 'Add Noise' nokta sayısında değişiklik yapmamız gerekecek.

hspace=0

hspace=0

Ve her bir katmanın harmanlama kiplerinde de isteğe bağlı olarak değişiklik yapabiliriz. Her bir katmana sırası ile nokta sayısını (Add Noise) (71.72.73.74.75) değerlerinde vermemiz yeterli olacaktır.

Evet, animasyonumuz hazır olmak üzere; vermiş olduğumuz kar etkisininin şimdi her katmanda yeniden tekrarı söz konusu.

Bunu gerçekleştirebilmek için her bir katman için oluşturacağımız 'Add Noise' nokta sayısında değişiklik yapmamız gerekecek.

hspace=0

hspace=0

Ve her bir katmanın harmanlama kiplerinde de isteğe bağlı olarak değişiklik yapabiliriz. Her bir katmana sırası ile nokta sayısını (Add Noise) (71.72.73.74.75) değerlerinde vermemiz yeterli olacaktır.

hspace=0Her katmana aynı uyguladığımız efektleri sırası ile uyguladıktan sonra, sadece nokta sayılarındaki değişiklikten kaynaklanan bir kar yağışı animasyonu gerçekleşmiş olacak.

Artık tüm Katmanlar hazır ise animasyon yapmaya geçebiliriz. Animasyonu hayata geçirebilmek için yapmamız gereken şey üst menüden 'Window > Animation' panelini aktif hale getirmek olacaktır.

hspace=0

Animation panelimizdeki kareleri bir bir çoğalttıktan sonra her bir kare için layer panelinde bulunan katmanlarımızı aktif hale getirmemiz animasyonumuza hayat verecektir.

Animasyon karelerinin altında bulunan 'Sec' saniye bölümünüde ayarladıktan sonra bu animasyonu isterseniz 'GIF Animasyon' olarak, dilerseniz de 'File > Export > Macromedya Swf' kayıt yapıp Flash programına da rahatlıkla alabilirsiniz.

SWF formatı, dosyayı Flash programında step by step animasyonlarda kullanabileceğiniz, düşük boyutlu animasyonlara dönüştürmemizi sağlar.

hspace=0

GIF formatı renklerden ödün vererek dosya boyutunu küçültmemizi sağlayacaktır.

hspace=0

JPG formatı ise renklerden değil kaliteden ödün vererek resimlerin görüntülerine ve renklerine zarar vermeden küçültülmesine yardımcı olur.

PNG 24 formatında ise yapmış olduğunuz projeleri Flash benzeri programlara transparent olarak alabilirsiniz.

hspace=0hspace=0

hspace=0hspace=0

Sizin için bütün ayarlar yapıldı ve seçim olarak size sunulmakta. İstediğiniz özellikteki bir uygulamayı seçim hemen çalışmanız üzerine uygulayabilirsiniz.

Kolay gelsin...

 

July 2007

 


Image Ready