Photoshop Magazin
 


Çizgi roman Uyarlamaları

01 July 2007 | Sayı: Jul 2007
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0
hspace=0
hspace=0
hspace=0

Jenerik Tasarımı Volume - VII

Çizgi roman Uyarlamaları

Film jenerikleri arasında kuşkusuz en beğenilen ve izlenenler, çizgi roman - çizgi film kökenli filmlerin jenerikleridir.

hspace=0

Film jenerikleri arasında kuşkusuz en beğenilen ve izlenenler, çizgi roman - çizgi film kökenli filmlerin jenerikleridir. Bu konuda en başarılı örnekte muhtemelen Pembe Panter'dir. Peki bunun nedeni nedir Aslında bunun iki nedeni var.
Birincisi izleyiciyi ilgilendiren yönüdür;
bu jenerikler ilham alındıkları çizgi roman - çizgi film konseptine uygun olarak hazırlanırlar. Yani diğerlerine göre daha renkli, daha hareket ve atraksiyon içeren, hayal gücü ve kurgusallığın bariz biçimde ön planda olduğu,seyri daha zevkli olan tasarımların ortaya çıkmasını sağlar.

Bu, ana yemek öncesinde hafif ve lezzetli bir ordövr yemek gibidir. İkincisiyse tasarımcıyı ilgilendiren yönüdür; Nispeten daha kolay ve eğlenceli olmasıdır. Zaten öykünün kahramanı, muhtemelen birkaç milyon insan tarafından kendi öz kardeşleri kadar iyi tanınmaktadır. Yani yapmanız gereken tek şey hikayenin konseptini anlatan bir animasyon hazırlamaktır. Çok fazla reel görüntüler çekmeniz bile gerekmez. Bu bile, bu tür filmlerin potansiyel izleyicisi olan çizgiroman hayranlarını mutlu etmeye yetecektir.

Bu ay çizgi roman - çizgi film uyarlaması filmlerden sizler için seçtiğimiz başarılı jenerik tasarımlarına göz atacağız.

Spider Man 2 - 2004

Kyle Cooper

hspace=0

İlki gibi serinin ikinci filminin jeneriği de Kyle Cooper tarafından hazırlandı. Bu kez görsel açıdan daha iyi bir işçiliğe imza atan sanatçı, jenerikte hikayeyi kısaca bir kez daha özetlemektedir. Böylece ilk filmi izlememiş olan bir seyirci de hikayeye kolayca adapte olur. Görsel olarak bol bol asimetrik çizgi ve kareler kullanan Cooper bu şekilde örümcek ağı figürünü ekrana taşımış olur. Ayrıca sahnelerde neredeyse tamamen illüstrasyon kullanan sanatçı, hikayenin çizgi roman uyarlaması yapısına da böylece gönderme yapar.


hspace=0


hspace=0

Tipografinin sahnelerde başarılı kompozisyonu da dikkat çekicidir. Filmin kahramanları, illüstrasyon ve gerçek fotoğraf karelerinin girift kompozisyonuyla izleyiciye tanıtılır. Sahnelerin genelinde, ağırlıklı olarak öykü kahramanının kurumsal renkleri olan kırmızı ve mavi tonları kullanılmıştır.

hspace=0

hspace=0

Hulk 2003
Garson Yu

hspace=0

hspace=0

Hulk'da yönetmen Ang Lee ile çalışan sanatçı Garson Yu, bir bilim adamının araştırmalarını film öncesinde adım adım izleyiciye sunar. Jenerik normal bir atomun hızla değişim geçirip yeşil bir atoma ve DNA sarmalına dönüşüp sonrada kalın, masküler bir Hulk yazısına dönüşmesiyle başlar. Ardından bilim adamının deniz anasından başlayarak yavaş yavaş daha büyük canlılar üzerinde yaptığı ve sürekli başarısız olan çalışmalarını görürüz. Son sahnede bilim adamının mikroskop'tan kalkan yüzü ve gözlerindeki düşünceli ifade görünür.

Burada tipografi kullanımından da bahsetmek gerek;

Genelde tipografi, görüntünün hemen önünde konumlandırılır. Burada ise sahnelerdeki görüntünün konumuna uygun olarak bazen dikey ve objelerin arkasına yerleştirilmiş. Bu, tipografinin sahnelerin doğal birer parçası gibi görünmesini sağlamıştır. Yazı ve sahnelerde doğal olarak yeşil renk tonları ağırlıklı kullanılmıştır.


hspace=0


hspace=0

hspace=0


Ghost Rider - 2007
Julio Ferrario - PIC Ent. & Motion Design

hspace=0

Pic firması tarafından Julio Ferrario yönetmenliğinde hazırlanan Ghost Rider filminin jeneriği 50 - 6O'lı yılların yol filmlerinden esinlenerek hazırlanmış. Film cehennemi bir motosikletlinin maceralarını anlatmaktadır. Dolayısıyla jenerikte de izleyici bir motosiklet üzerinde alevlerle sarılı bir yolda imkansız manevralar ve atlayışlarla bir yolculuğa çıkar.
Burada da hikayede cehennem ve şeytan temaları ön plandadır ancak yine burada da öykünün kahramanı aslında pir-ü pak bir adem oğludur. O yüzden kırmızı ve siyah tonlar ve hikaye'de önemli bir yeri olan ateş formu, izleyiciyi filme hazırlamak adına jenerikte bolca kullanılmıştır.

hspace=0

Hellboy - 2004
Karin Fong

hspace=0

hspace=0

Sanatçı Karin Fong jenerik tasarımına sektörün dev isimlerinden Kyle Cooper tarafından 1996'da bir iş için kiralanmasıyla başlamış. Fong, Bunun için de Kyle Cooper'a minettar olduğunu saklamıyor. İkili bir araya geldiklerinde, kafalarının da uyması sonucu bazen telepati bazen de beyin fırtınaları sonucunda başarılı bir ikili olarak çalışmışlar. Şu an da Cooper Prologue'da, Fong'da Imaginary Forces'da çalışmalarını ayrı ayrı sürdürüyorlar.
Burada temel fikir logonun dev bir labirent gibi kullanılmasıdır. Kamera bu gotik labirentte ilerlerken Hellboy hakkında imgeler, basında çıkmış haberler, asparagas fotoğraflar da kamera önüne gelir. Yönetmen Del Toro'nun amacı, filmin kahramanını gizemli yapısından dolayı Koca ayak gibi bir mit'e dönüştürmektir ve Fong'da bunu başarır. Karanlık ve cehennemi bir atmosfer oluşturmak için de kırmızı, siyah ve sarı tonları ağırlıklı olarak kullanılmıştır.

hspace=0

hspace=0

 

July 2007

 


Jenerik