Photoshop Magazin
 


Kimberly Wright - Stil Fotoğrafçısı (ABD)

01 May 2007 | Sayı: May 2007
 
1 2 3 4 5
 

Kimberly Wright  - Stil Fotoğrafçısı (ABD)



hspace=0



Genellikle çekimleri organize eden bir yapımcı oluyor. Ben ise öncelikle asistanlarımı organize etmek zorundayım. Bununla birlikte çekimlerini yapacağım filmin ne tür bir film olduğu üzerine düşünmek zorundayım.



hspace=0


Bir projeye başlamadan önceki hazırlık sürecim aslında tamamen projeye bağlı bir durum. Genellikle çekimleri organize eden bir yapımcı oluyor. Ben ise öncelikle asistanlarımı organize etmek zorundayım. Bununla birlikte çekimlerini yapacağım filmin ne tür bir film olduğu üzerine düşünmek zorundayım. Sık sık sanat yönetmeniyle bir araya gelirim ve genel konsept'le, ana fikirle ilgili görüş alışverişinde bulunurum; yani birlikte çalışırız. Bazen de sürecin nasıl daha eğlenceli olabileceğini belirlememize yardımcı olan oyuncu yöneticileri ya da mekanı bilen insanlarla hareket ederiz.


hspace=0Bir Hasselblad 500 cm'im var ve onu gerçekten çok seviyorum.
20 yıldan uzun süredir fotoğrafçılıkla uğraşıyorum. Bu işe ilk başladığımda dijital teknoloji diye bir şey yoktu venormal film bildiğimiz tek şeydi. Şu anda da genellikle analog kameralar kullanıyorum. Bunun yanında iyi bir dijital kamera almayı da düşünüyorum. Bir Hasselblad 500 cm'im var ve onu gerçekten çok seviyorum. Ayrıca bir yıldan uzun süredir kullandığım bir Pentax 645, Contax 645'im var ve mükemmel makineler. Kamera seçimimi genelde çalışacağım konuya göre yapıyorum. Bir de kişisel kullanım amaçlı bir Nikon dijital kameram var.

Doğru kompozisyon diye net bir kavrama inanmıyorum.
Benim için bir fotoğrafta kompozisyon kurmak biraz sezgisel bir süreçtir ve üzerinde çok fazla düşünmem. Yaptığım şey, kompozisyon gözüme güzel görünene dek konunun etrafında dolaşmak ya da çekeceğim konunun dolaşmasına izin vermektir.

Bununla beraber, eğer reklam gibi farklı spesifik konularda çekim yapıyorsam, orada genelde kompozisyonla ilgili fikir alışverişinde bulunabileceğim bir sanat yönetmeni de bulunur. Benden istenen şeyleri de aklımın bir köşesine not ederek yaratıcılığımın ve sezgilerimin beni yönlendirmesine izin veririm.


hspace=0


Photoshop! O olmadan ne yapardık ?
Photoshop ! Photoshop kullanmayan profesyonel bir fotoğrafçı hayal edemiyorum. O olmadan ne yapardık ? Karanlık oda'da yapabileceğim şeyleri ve çok çok daha fazlasını bilgisayarımın başında yapabiliyorum. Bu, fotoğrafçılığı kökten değiştiren bir durum ve buna bayılıyorum.
İnsanların kendileri olabildikleri, bir kamera önünde olma endişesi duymadıkları zamanı çok seviyorum.

Sepia tonları fotoğrafa kesinlikle klasik bir bakış açısı getiriyor ve siyah - beyaz'm sepia olsun olmasın yapı itibariyle fotoğrafa böyle bir klasik görünüm katkısı var. Bazı fotoğraflarımın melankolik bir havası olabilir; bu muhtemelen çekim yaptığının konunun çok mutlu görünmemesiyle alakalı.

hspace=0

Fotoğraf çekerken, insanları o an neyseler öyle çekmekten hoşlanıyorum. Eğer mutlularsa bu harika... Değillerse bu da harika; çünkü ben görünüşteki durumla değil daha çok gerçekle ilgileniyorum. İnsanların kendileri olabildikleri, bir kamera önünde olma endişesi duymadıkları zamanı çok seviyorum.

Başarılı bir fotoğrafçıyla birlikte çalışmak pek çok şeyi öğrenmenin en iyi yoludur.
Genç bir fotoğrafçının, bir profesyonel olmak için neler yapması, kendisini nasıl beslemesi gerektiği sorusu güzel bir soru. Genç bir fotoğrafçının, başarılı ve çok deneyimli bir fotoğrafçının yanında çalışması son derece faydalıdır.

hspace=0


Bu, işi öğrenmek ve kişisel yeteneklerini geliştirip kendine güven kazanma konusunda en iyi yollardan biridir. Bu işi profesyonelce yapan biri gördüğünüzde Bunu ben de yapabilirim demelisiniz. İşin nasıl yürüdüğüyle ilgili birilerinden eğitim almak çok ama çok önemli.

Profesyonel bir fotoğrafçı olmak, iyi bir göze sahip olmaktan çok daha fazlasını gerektirir.

Süreçlerin nasıl ilerlediğini, işinizin diğer ayrıntılarını bilmeniz gerekir. Profesyonelliğin gerektirdiği şekilde yapmak zorunda olduğu şeyleri yapıp eksikliklerini giderememiş pek çok yetenekli fotoğrafçı gördüm. Tekrar söylüyorum, başarılı bir fotoğrafçıyla birlikte çalışmak pek çok şeyi öğrenmenin en iyi yoludur.

Photoshop Magazin okurlarına ve genç Türk fotoğrafçılarına mesajım şu; Bu işten keyif alın...

hspace=0

Not- Amerikalı fotoğraf sanatçısı Kimberly Wright, özellikle sinema sektöründeki başarılı fotoğraf kariyeriyle sektörün önde gelen isimler arasında yer almaktadır.

Sanatçı, Poison Ivy - 1991, Stargate - 1994, Austin Poıvers: International Man ofMystery - 1997, Kiss the Girls 1997, Scream 2 1997, Austin Poıvers: The Spy Who Shagged Me -1999 gibi pek çok önemli yapımda Stil fotoğrafçısı olarak görev almıştır.

Kimberly Wright bu yazıyı Photoshop Magazin okurları için kaleme almıştır.

http://www.kwright.com
Mike Myers - Austin Poıvers filminden
Still fotoğrafçısı: Sette genelde kameramanla birlikte hareket edip daha sonra filmin tanıtım çalışmalarında kullanılmak üzere sahneleri fotoğraflayan photoshopmagazin.

www.photoshopmagazin.com

 

May 2007

 


Görüş