Photoshop Magazin
 


Image Ready CS 2 - Yaratıcı Teknikler / Yıldırım

01 May 2007 | Sayı: May 2007
 
1 2 3 4 5
 

Image Ready CS 2 - Yaratıcı Teknikler - Yıldırım


hspace=0
Yaratıcı programların günümüzde sürekli geliştiği, tasarımların daha kaliteli çıkabilmesi için verilen animasyon ve efektlerin fazlalığı, kolay ve anlaşılır bir arayüz kullanımı, tasarım yapan kişiler için hep daha iyisini ve daha güzelini sektöre sunmaları için büyük bir fırsat...Ama bu kadar arayüzlerin geliştiği bu programlar da çalışılsa da, programdan fazlasını ve daha iyi tasarım yetisini almakta yine kullanıcıya düşmekte...

hspace=0

Adobe Image Ready CS2 hem gelişen arayüzü ile hem de biz kullanıcılara vermiş olduğu sayısız navigasyon ve efektlerle biz yaratıcı insanlara fikir dünyalarındaki kurguların artması için fırsat sunmakta...

Web sitelerinde de akılda kalıcı güzel banner tasarımlar yapmanın, çok ziyaretçi çekmenin (çok tık almanın) en önemli unsuru tasarım da karşı tarafa vereceğiniz etki ile mümkün olmaktadır.

İşte bu kelimeler aslında Tasarım Gücü'nün artmasına vesile olan en büyük etken Adobe Image Ready CS 2'nin animasyon penceresi ve sizin hayal gücünüz.

hspace=0

Havanın kapalı olduğu ve yağmurun biraz sonra başlayacağı bir resim bulduktan sonra hemen çalışmamızı hayata geçirmeye devam ediyoruz. Açmış olduğumuz resmin de durumu animasyon yapmamıza müsait olması gerekmekte.

Yapmayı düşündüğümüz animasyon 'Yıldırım' etkisi. Bunu hayata geçirebilmek içinde araç kutusunda (Tools Paneli) 'Brush' aracını (-*1.) kullanmazı gerekecek. Fırça ayarlarımızın boyutlarını da yine özellikler penceresinden belirledikten sonra çalışma dosyamızın üzerinde yeni bir katman oluşturuyoruz ve bu katmanın ismini 'Layer Panelinden' 'Işık Katmanı' olarak değiştiriyoruz.



hspace=0


Bulutların arasında bir yıldırım etkisi verebilmek için konumu belirledikten sonra fırça aracımızla bir ağacın yan dallarına benzer bir grafik hayata geçiriyoruz. Bu grafiği gerçekleştirirken dalların ince etkilerini verebilmek için 'Özellikler Penceresi' panelinden fırça boyutlarında değişiklik yapmanız (Fırça boyutlarıyla) gerekmektedir.

Yıldırım animasyonuna özel ilk çarpmada yıldırım önce silik sonra parlak geldiği için oluşturmuş olduğumuz ışık katmanından bir tane daha çoğaltmamız gerekecek.

hspace=0

Yeni oluşan katmanın da ismini 'Işık 2' diye değiştiriyorum. Şu anda aynı çalışma üzerinde iki ışık katmanım var. Böylece animasyondaki yıldırım etkimi artırmış oldum. Yıldırm etkilerini gerçekleştirdikten sonra yıldırımın parlama etkisiyle beraber etrafa vereceği ışık etkisini ayarlamam kaldı.
 
Bu işlemi gerçekleştirebilmem için Araç kutusundan (Tools) 'Lasso', kement aracını alarak belli bir alan belirleyeceğim.


hspace=0

Seçili bölgeyi beyaz renge boyamadan önce 'select' menü-sünden 'Feather' seçeneğine bir yumuşatma değeri girmem gerekmekte.
Böylece seçili bölgemi beyaz renkle doldururken (Alt Renge Boyarken) 'Ctrl+delete' boyama etkimin yumuşadığını görebilmem mümkün olacak. Bu etkide bana ışık efektimi vermiş olacak.
hspace=0

Son olarak gökyüzünde oluşan parlama etkisini denize de yansımasını gerçekleştirmem gerekmekte. Vermiş olduğumun etkinin gerçekçiliğini de sağlamış olacağım. Bu işlemi de gerçekleştirebilmek için yapmam gereken deniz yüzeyinde seçili bir bölge oluşturmak ve seçili bölgeyi yine 'select/ Feather' menüsünden yeni bir katman açarak yumuşatarak boyamak olacaktır.

hspace=0

Katmanımın ismine de 'yansıma' ismini veriyorum. Katmanın 'Opacity' ayarlarını düşürerek yansıma değerimi de azaltabilirim.
Şu anda animasyon yapmam için tüm katmanlarını oluşturmuş durumdayım. Animasyona geçmeden önce üst menülerden 'Window/Animation' penceremin aktif olup olmadığın kontrol ediyorum.

hspace=0

Animasyon karelerimden ilki için tüm layerlarm gözlerini kapalı konuma getiriyorum. İkinci animasyon karesinde ise biraz önce oluşturmuş olduğumuz ilk 'Işık' layermı aktif yapıyorum.
Bu işlemi tekrarlayarak animasyon süremin uzamasını ve animasyonumda 'Yıldırım' etkimin gerçekleşmesini sağlayabilmem mümkün.
Her bir kare için 'Frame'lerin altında bulunan zaman sürelerini tesbit ederek animasyonumu hayata geçirebilirsiniz. Herkese kolay gelsin.

hspace=0

 

May 2007

 


Image Ready