Photoshop Magazin
 


Obje Fotoğrafçılığı: Ron Reeves

01 March 2007 | Sayı: Mar 2007
 
1 2 3 4 5
 

Obje Fotoğrafçılığı:
Ron Reeves / Fotoğraf Sanatçısı (ABD)



hspace=0



hspace=0



Forbes Life dergisi için kapak görseli çekimindeydim. 2.5 milyon USD değerinde bir elması çekiyordum. Korumaların ve yetkililerin elması alıp Sotheby's'a geri götürmelerinden önce işimi bitirmem için sadece birkaç saatim vardı...

Obje fotoğrafçılığı hakkında öncelikle şunu söylemek isterim ki ben yaptığım işi seviyorum. Objelerin güzel görünmesi için çalışıyorum. İnsanların benim fotoğraflarımı görmesini ve ardından o objeleri gidip satın almak istemelerini onlara sahip olmayı istemelerini istiyorum. O zaman işimi gerçekten iyi bir şekilde yapmış olurum. Şunu da belirtmek isterim ki aslında insan ve obje çekimi arasında çok büyük farklar yok. Bu moda fotoğrafçılarıyla diğer konularda çekim yapan fotoğrafçılar arasında süregelen büyük bir kavgadır aslında. İnsan, çevresindeki her şeyde bir kişisellik, kişisel bir bakış görür. Eğer iyi bir fotoğrafçıysanız siz de çektiğiniz her fotoğrafa kişiselliğinizi yansıtırsınız. İnsanlar canlı varlıklardır ve sürekli hareket halindedirler. Ancak objeler öyle değildir. Onlar en fazla devrilirler ya da yerlerinden oynarlar.

Bizler zaman konusunda limitleri olan varlıklarız. Bu limit bazen siz yorulana kadar olan süredir, bazen de objenin uygunluğu bitene kadar... Örneğin bir gün Forbes Life dergisi için kapak görseli çekimindeydim. 2.5 milyon USD değerinde bir elması çekiyordum. Korumaların ve yetkililerin elması alıp Sotheby's'a geri götürmelerinden önce işimi bitirmem için sadece birkaç saatim vardı. Fotoğrafçı ister insan ister obje çeksin ve hangi durumda olursa olsun kişisel bakışını işine her durumda yansıtabilmek zorundadır.

hspace=0

hspace=0

Bugün bir tüketim dünyasında yaşıyoruz. Ve bu dünyada fotoğrafın rolü çok büyük. Çünkü bir çok tüketim malzemesi var. Tüketici pek çok şeyi ilk kez bir fotoğraf yoluyla görüp tanıyor. Ve bu süreçte gördüğü şeyi beğeniyor ya da beğenmiyor. Bu yüzden fotoğrafçı ürünü bir şekilde daha güzel ya da seksi göstermek zorunda. Her şey ürünün en iyi kalitede ortaya koyulması ve ışıldamasının sağlanmasıyla ilgili. Bu bir şampuan şişesi de olabilir. Fotoğrafçı onu üretildiği halinden daha muhteşem görünen bir hale dönüştürür.

hspace=0

Ben son 10 yıldır çekimlerimi dijital makinelerle yapıyorum. Zeiss lens'li Hasselblad ve Leaf Aptis 75 lens'i daha çok tercih etsem de aslında tüm lensleri seviyorum çünkü her biri farklı bir bakış açısı sunuyor. Bu arada tele objektifimi çok sevdiğimi de söylemek isterim. Kompozisyon konusu önemli bir konudur ve bu konuda ressamların, heykeltıraşların fotoğrafçılara öğretebilecekleri çok şey var. Ancak bir fotoğrafçı için daha da önemli olan fotoğrafın hikaye anlatmasıdır. Benim yaklaşımıma göre, ister bir ürün fotoğrafı olsun, ister bir gün doğumu ya da nü olsun, fotoğraf izleyene bir öykü anlatabilmelidir. Çektiğiniz fotoğraf izleyenin dikkatini çekebilmeli ve onun uzun süre fotoğrafa bakabilmesini, sonrasında da o fotoğrafı hatırlayabilmesini sağlamalıdır.

Çalışmalarımda Photoshop CS2 benim karanlık odam görevini görüyor. Eğer dijitalle çekim yapıyorsanız zaten çok da alternatifiniz yok. Photoshop'u karanlık oda gibi kullandığınızda fotoğrafınızın orijinalitesini bozmadan değerini artırabilirsiniz. Rötuş konusunda ise dikkatli olmak lazım. Çünkü fazla rötuş fotoğrafı mahveder ve izleyicinin gözünde gerçeklik değerini yok eder. Fotoğraf dünyası Photoshop'u bilmek zorunda. Bugün fotoğraf sanatında öne çıkan trendlere baktığımızda Mixed (karışık) Medyanın etkilerini fazlasıyla görebiliyoruz. Yine de benim bu konudaki tercihim Çağdaş Güzel Sanatlar baskıları.

hspace=0

Bir insanın beslenmesinde yediklerinin rolü ne kadar fazlaysa bir fotoğrafçının beslenmesinde de görselliğin önemi o kadar fazla. Bir fotoğrafçı herkese ve her şeye bakmalıdır. Müzelere gidip sanat kitaplarından Andre Kertesz, Edward VVeston, Irving Penn gibi büyük ustaların işlerine bakmalıdır. Işık, fotoğraf sanatında anahtar elementtir. O yüzden bir fotoğrafçı ışığın etkilerini iyi tanımalıdır. Mesleğine tutkuyla bağlanmalı; sürekli ve sürekli çalışmalıdır. Son olarak okuyucuya önerim; derginiz Photoshop Magazin aracılığıyla kim, nerede ve ne çekiyor sürekli takip edin. Fotoğraf çekmekten zevk alın ve kameranızla aranızda bir aşk ilişkisi kurun.

hspace=0

hspace=0

Not: Ron Reeves, L'oreal, Vanity Fair, Esquire, Diamond Information Center, Neıosıoeek gibi pek çok uluslararası marka ve kurumla çalışmakta olan profesyonel bir fotoğraf sanatçısıdır. Nem York'da yaşayan ABD'lifotoğraf sanatçısı bu yazıyı Photoshop Magazin okurları için kaleme almıştır.

hspace=0

hspace=0

hspace=0

hspace=0
http://www.ronreeves.com

 

March 2007

 


Görüş