Photoshop Magazin
 


Illustrator CS2'de 3D Teknik İllüstrasyonlar Hazırlama

01 March 2007 | Sayı: Mar 2007
 
1 2 3 4 5
 

Illustrator CS2'de 3D Teknik İllüstrasyonlar Hazırlama

hspace=0

Adobe Illustrator sadece grafik tasarımcı ya da illüstratörlere mi yarar ? Elbette hayır. Mimari, teknik sunum gibi konularda çalışmalar hazırlayan kullanıcılarda lllustarator'da 3D efektli illüstrasyonlar hazırlayabilirler. İşte bu örneğimizde Adobe lllustrator'la başarılı bir fotoğraf ve 3D illüstrasyon kolajı hazırlamayı göreceğiz.


hspace=0

Bu çalışmamızda bir dünya görseline kesip - çıkarma ve üç boyutlu grafiksel görünüm verme çalışması uygulayacağız. Bunun için önce bir dünya fotoğrafı ya da illüstrasyonu alalım ve Illustrator'da açalım.


hspace=0

Şimdi dünya görselimizin içine katman görünümü vermek için önce tek bir açıdan görünen katmanlarımızı çizeceğiz. Bunun için araç paletimizden Elipse Tool (L)u seçelim. Ardından dünya görselimizi kaplayacak şekilde bir daire / elips çizelim. İçini dilediğimiz bir renge boyayalım.

Biz dış çerçevede renk kullanmadık ancak isterseniz siz çerçevesini de boyayabilirsiniz. Ardından dünyanın ikinci katmanını oluşturalım. Bunun için çemberimizi Command / Ctrl C ile kopyalayıp Command / Ctrl F ile çoğaltın ve rengini değiştirin. Bu çember iç katmanda kalacağı için elbette biraz daha küçük olmak zorunda. Free Transform (E) aracını seçin. Shift + Option / Alt tuşuyla ikinci çemberin boyunu bir miktar küçültün. Bu şekilde resimde de görüldüğü gibi farklı boylarda ve renklerde iç içe geçmiş 5 tane çember çizin.

hspace=0


Şimdi Layer penceresinden dünya görselinin göz ikonunu kapatın. Şimdilik onunla işimiz yok. Çemberlerimizin hepsini seçelim. Command / Ctrl G ile hepsini grup haline getirelim. Ardından seçim aracımızı (A) seçelim. Seçim aracımızla, çemberlerin dışından çemberlerin tam ortasına görünmez bir kare çizerek az önce grup haline getirdiğimiz çemberlerimizin yarısını seçelim. delete / Backspace ile çemberlerin yarısını silelim.

hspace=0

Şimdi sıra geldi katmanlara 3D görünüm vermeye. Effect > 3D > Revolve'u açalım. Resimde görülen seçimleri yapalım.

hspace=0

Çemberlerimizi seçip Object > Expand Appearance'ı seçelim. Böylece çemberlerimizin farklı açıdan görünen uzantılarını da rahatça seçebileceğiz.


hspace=0

Araç paletimizden Direct selection aracını seçelim. Çemberlerimizin hem sağ hem de soldan görünümlerini Shifte basılı tutarak tek tek seçelim.

hspace=0

Seçimin ardından Command / Ctrl C ile çemberlerimizi kopyalayalım. Ardından Layer paletinden dünya görseli haricindeki grup layer'mı çöp kutusuna yollayalım.

hspace=0

Az önce kopyaladığımız çemberlerimizi Command / Ctrl F ile dünya görselinin üzerine yapıştıralım.

hspace=0

Hemen ardından Command / Ctrl G ile tüm çemberlerimizi grup haline getirelim. Tek boyutlu çemberlerimiz gördüğünüz gibi artık birer dünya katmanına dönüştü.

hspace=0

Artık katmanlarımıza daha fazla 3D havası verebiliriz. Direct selection Tool aracıyla en ortadaki iki çekirdek katmanını seçelim. Window > Pathfinder paletini açalım. İlk başta yer alan Shape özelliğini seçelim. Böylece ikisi birleşip tek bir katmana dönüşmüş olacak.

hspace=0

Şimdi bu çekirdek katmanı layerımızı diğer layerların üstüne taşıyalım. Böylece vereceğimiz renk efekti daha başarılı görünecek.

hspace=0

Şimdi Window > Gradient'i açalım. Type olarak Radiali seçelim. Soldan sağa doğru 3 aşamalı bir renk verelim. Burada soldan sağa doğru vereceğimiz renkler çekirdek de içten dışa doğru görünecektir.

hspace=0

Effect > Stylize > Inner Glow'u açalım. Resimdeki değerleri girelim ve OK deyip kapatalım. Böylece çekirdeğn içinden dışına yansıyan bir kızarıklık havasını resmimize kazandırmış olacağız.

hspace=0

Aynı şekilde şimdi de çekirdeğin dışına biraz kızarıklık verelim. Effect > Stylize > Outer Glow ü açalım. Resimdeki değerleri girelim.

hspace=0

Şimdi son olarak katmanlarımızı seçelim, Free Transform ile gezegen üzerindeki konumunu kabaca ayarlayalım. Bu aşamadan sonra son rötuşu Photoshop'da yapacağız.

Bunun için File > Export'u açalım. Çalışmamızı layerlarıyla Photoshop'a aktararak son rötuşlarımızı yapacağız.

hspace=0

Çalışmamızı Photoshop'da açalım. Katmanların dünya görselinin altında kalan ve dışarı taşan kısımlarını silelim. İsterseniz en alta siyah bir zemin ekleyip yıldızlar da serpiştirebilirsiniz.

İşte final. Illustrator ve Photoshop yardımıyla 3D görünümlü grafiğimiz hazır. photosKBp


hspace=0

 

March 2007

 


Illustrator