Photoshop Magazin
 


Candaş Şişman

01 March 2007 | Sayı: Mar 2007
 
1 2 3 4 5
 

Candaş Şişman / Çizgi Film Animasyon


hspace=0


Candaş'ın çalışmalarında en belirgin özellik, çalışmaların değişik teknikler için deney laboratuarı gibi durması. Böylece ortaya tadına doyulmaz lekesel tatlar çıkıyor. Sanatçı bu konuda kendisini hiç sınırlamıyor ve işin doğrusu çok da iyi yapıyor...


Candaş Şişman İzmir Anadolu Güzel Sanatlar Lisesini bitirdikten sonra Eskişehir Anadolu Üniversitesi G.S.R Çizgi Film (Animasyon) bölümünü kazanmış. Hala 3.sınıfı Erasmus öğrencisi olarak Hollanda'da okuyor.


Candaş bir çalışmaya başlamadan önce aslında pek bir hazırlık süreci yaşamıyor yani yaptığı işlerin o an doğaçlama şeklinde çıkması onun belirgin yanlarından biri. Üstelik böylesi ona çok daha keyif veriyor; Eğer işe başlamadan önce bir şeyler tasarlarsam işin içine bir çok kaygı giriyor ve bu da işin yapım sürecinde bir çok şeyi kısıtlıyor... yani eğer bir amaç güdersem bu benim kaygım olur ve bu diğer seçenekleri görmemi ve özgürlüğümü kısıtlar. Elbette sanatçının tasarlayarak ya da bir fikrin üzerine giderek sonuca vardığı çalışmalar da var. Candaş'a göre her iki yöntemin de değeri ve sonuçları oldukça farklı. Sanatçı genelde anlık çalıştığı için işlerinde çevre faktörünün de büyük bir önemi var. Örneğin müzik, çevrenin sakin ve sessizliği... Odası genelde her zaman karanlık olduğu için ışık pek bir değişkenlik göstermese de yine de gece çalışmayı tercih ediyor. Bunun bir diğer nedeni de daha kolay yalnız kalabilmesi ve günlük mecburi koşuşturmaların daha az yaşandığı bir saat olması. Yine de bunlara çok da takılmıyor çünkü Candaş'a göre çalışmak her zaman ve her yerde olabilir.

hspace=0

Candaş çalışmalarında bir çok farklı tekniği başarıyla bir arada kullanabiliyor. Ona göre her tekniğin kendi içinde değeri var ve bunları sentezleyip bir arada kullanmak, sanatçı için düşünsel anlamda farklı kapıların aralanması anlamına geliyor; Hoşlandığım teknik hepsini bir arada kullanabilmek. Özellikle geleneksel yöntemler ve dijital yöntemleri ... Bu her şeyi kapsayabilir. Çizim, boyama, fotoğraf, bilgisayar, 3d,film, müzik... Ben hiç birinde spesifikleşmek istemiyorum çünkü hepsini yapmak gerçekten çok zevkli ve ulaştığınız sonuçlarda farklı olabiliyor. Candaş eğer sadece birinin üzerine giderse birçok şeyi kaçırmaktan korkuyor ama yine de son zamanlarda geleneksel yöntemlerle elde ettiği sonuçları dijital ortamda kurgulamak şeklinde çalışmayı daha çok benimsemiş durumda.

hspace=0

hspace=0El de çizim süreci de Candaş için önemli çünkü bu, ona göre en az teknik ve bilgiyle yapılan oldukça saf bir üretim süreci ve bundan da büyük keyif aldığını belirtiyor. Candaş'a göre bir sanatçının malzeme konusunda kendisini sınırlandırması doğru değil. O yüzden Candaş'a göre akla gelebilecek her şey bir malzeme olabiliyor; boyalar, çöpler, kolaj malzemeleri. .. Hatta bir seferinde bir arkadaşıyla bir resminde bağırsak derisi bile kullanmış. Bir başka sefer de bir kediyi scan etmiş...

Somutlukları soy utlaştı rmak daha çok hoşu ma g id iyor. Özelli kle kontrast fotoğ raflar çekmeyi seviyorum. Monokromsu ve minimal tat çok güzel. İnsan siluetleri, makro, sokak duvarlarındaki yırtık afişler, yansımalar, gölgeler, telefon direkleri, dallar çok güzel. Aslında o an gördüğüm, hoşuma giden her şey konu olabilir.

 

 

 

 

 

 

 

 

hspace=0

hspace=0

Sanatçı Canon Poweshot A620 makinesiyle kendi fotoğraflarını da çekiyor. Fotoğraf sürecini de çok seven sanatçı buradan elde ettiği kaynağı da çalışmalarında kullanıyor. Bu arada sanatçı bu aralar fotoğraflarla elde ettiği stop moti-on karelerle bir video üzerinde çalışıyor. Sanatçı fotoğraf konusunda genelde soyut kareler çekmeyi seviyor; Somut¬lukları soyutlaştırmak daha çok hoşuma gidiyor. Özellikle kontrast fotoğraflar daha çok çekiyorum. Monokromsu ve minimal tat çok güzel. İnsan siluetleri, makro, sokak duvarlarındaki yırtık afişler, yansımalar, gölgeler, telefon direkleri, dallar çok güzel. Aslında o an gördüğüm, hoşuma giden her şey konu olabilir. Candaş, diğer işlerinde kullanmak için texture tarzı lekesel kareler de çekiyor ancak kendisinin de belirttiği gibi çekimlerinin çoğu amaçsızlık amacı taşıyor.

Photoshop'la ilk kez lise yıllarında 5.0 versiyonuyla tanışan Candaş için Photoshop işlerinde önemli bir kavşak görevi görüyor, çünkü birçok görsel elemanı Photoshop'da sentezleyebiliyor; Tıpkı film yapımındaki kurgu ve compositing programları gibi Photoshop'da benim için imaj kurgulama programı. Ayrıca Photoshop kullanışı rahat bir program. Az bilgiyle istediniz sonuca ulaşabiliyorsunuz. Sanatçı için bir üretim sürecinde yapım aşaması her şeyden daha önemli; bu yüzden bir programı teknik anlamda mükemmel derecede bilmek çok da gerekli değil yani arada kalmak yeterli. Sanatçı Çizgi Film Animasyon bölümünde okuduğu için video yapım konularıyla da ilgileniyor. Motion Grafik, film kurgusu, compositing, effect konularıyla da ilgilenen sanatçı doğal olarak Adobe After Effects ve Adobe Premiere gibi programlarla da çalışıyor. Candaş, Photoshop'da kendi brushlarını oluşturabilmeyi çok sevdiğini belirtiyor. Sanatçı gerçek mürekkep, boya gibi malzemelerle elde ettiği brushları tarayıp Photoshop'da brush haline getirmekten hoşlanıyor.

hspace=0

Candaş internette deviantart, myspace, mograph, cg-networks gibi kaynakları takip ediyor. Tabi bunları çok düzenli olarak takip edemiyormuş; bunun dışında çeşitli blog sitelerini, e-dergileri de takip ediyor. Sanatçı mesleğiyle ilgili olarak farklı alanlardan birçok ismi örnek aldığını belirtiyor. Bunlar arasında Robert Rouschenberg, Pullock,Miro, Picas-so, Dave Mckean, Thomas Shostock, Nando Costa, Golan Levin, Renascent, Chris Cunningham, Norman Mclaren, John Zorn, John Cage, Aphex Twin gibi isimler ön planda. Sanatçının beslenme kaynaklarını sorduğumuzda verdiği cevap kısaca her şey. Candaş'ın PM okurlarına mesajı kısa ve öz; kolay gelsin...:)

Candaş Şişman:
http://csisman.deviantart.com/gallery/
http://www.myspace.com/candasart photosKSp

 

March 2007

 


Yarının Ustaları