Photoshop Magazin
 


Photoshop'da Kumaş Hareket Kıvrımları

01 February 2007 | Sayı: Feb 2007
 
1 2 3 4 5
 

Photoshop'da Kumaş Hareket Kıvrımları


hspace=0




Elbise çizerken en önemli faktör insan vücudunun fonksiyonlarından kaynaklanan kumaş kıvrımları, yani vücudun hangi yöne doğru duruşta olduğudur. Çünkü kıvrımlar elbisenin altındaki vücudu gösterir.

4-Elbise Çizimi:
Çizime başlamadan önce, figürlerin hareketleri doğru algılanmalıdır. Figür hangi ayağın üzerine dayanıyor, nereye doğru hareket ediyor, hangi yöne doğru dönük duruyor. Pozun tipik halini belirledikten sonra varsa canlı manken fotoğrafı çekilerek yoksa uygun fotoğraflar bulunarak modelin genel hatları manken üzerine çizilir. Manken üzerine çizilen modelin pozundan kaynaklanan ışık ve gölge kontrastları kumaş kıvrımlarının bulunduğu yerlerde oluşur. Kontrastı oluşturan zayıf, orta ve güçlü ışıklar ayrı ayrı çizilerek kumaşa hacim kazandırılır.

Moda resminde sıkça kullanılan figür hareketleri yukarıdaki çizimde gösterilmiştir. Bu çalışmada dikkat etmemiz gereken önemli nokta, fazla kıvrımlardan kaçınmak yani az sayıda kıvrımla figürün hareketini yakalamaktır.

İki çeşit kıvrım vardır:
1 - Gergin kumaşın ters taraftan oluşan serbest kıvrımları (Koltuk altı ve bel)
2 - Kumaşın iki nokta arasına sıkıca sıkıştırılmış olmasından kaynaklanan kıvrımlar (Kalça kemiği, diz ve dirsek)

hspace=0
hspace=0

hspace=0Çizimin İşlem Basamağı
Resmin üzerine ana hatları Pen Tool (Path) aracı ile çizeriz. Window > Paths komutunu kullanarak Paths paleti etkinleştirilir. Paths paletinde, çizdiğimiz çizginin küçük bir ön izleme resmi yer alacaktır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  


Ardından create New Path ile yeni bir path katmanı açarak, Pen tool aracı ile kumaşa şekil verecek, vücudun hareketini belirleyecek çizgiler çizilir yani orta ton gölgeyle çizilir.
hspace=0

Daha sonra Create New Path ile yeni bir path katmanı daha açılır, Pen tool aracı ile zayıf ton gölgeyi çizeriz.
hspace=0
Son olarak create New Path ile yeni bir path katmanı daha açarak, Pen tool aracı ile güçlü ton gölgeyi çizeriz.

hspace=0

 

hspace=0

Kumaşın kıvrımlarını oluşturacak olan ışık ve gölge, path'lerini sırasıyla açıktan koyuya doğru tek tek, Load Path as a selection ile seçerek Layer bölümüne geçilir ve create a New Layer ile yeni bir katman açılarak Alt + delete ile seçili alan boyanır.

hspace=0

Boyama ve ardından geçen ay bahsettiğimiz Edit > Fill işlemi ile elbiseye doku / desen giydirme işlemi bittikten sonra Filter > Blur > Gaussian Blur paletinde Radius sekmesine değerler girerek çizilen ışık değerlerinin dağılarak iç içe geçmesi ve daha yumuşak geçişli bir hale bürünmesi sağlanır.

hspace=0

İşte sonuç; çizmiş olduğumuz modelin pozundan kaynaklanan ışık ve gölge kontrastları kumaş kıvrımlarının bulunduğu yerlerde oluşturuldu. Kontrastı oluşturan zayıf, orta ve güçlü ışıklar ayrı ayrı çizilerek kumaşa hacim kazandırıldı. Doku giydirme ile çalışmamız tamamlandı. Önümüzdeki ay bu çalışmanın devamında, pilise ve volan çalışmaları yapacağız.

 

February 2007

 


Genel