Photoshop Magazin
 


Gıcır Gıcır Bir Otomobil

01 January 2007 | Sayı: Jan 2007
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0



İlk adım olarak üzerinde çalışabileceğimiz bir otomobil resmi alalım. Bu illaki pahalı bir spor araba olmak zorunda değil. Kendi otomobilinizin de resmi olabilir. Yapacağımız işlemlerin sonunda arabanızın ne kadar farklı ve daha çekici görüneceğini siz de hayretle göreceksiniz. Önce Image > Adjustments > Shadow / Highligt'ı açalım. Shadows'un Amount ayarını 20'lere kadar düşürelim. Böylelikle resmimizdeki gölgeli alanlardaki detaylar biraz daha ortaya çıkmış olacak ve yapacağımız çalışmalarla daha net bir görüntü elde edeceğiz.



hspace=0



İşe otomobilimizin tekerleklerinden başlayalım. Zemin layer'ındayken, herhangi bir seçim aracıyla aracımızın lastiklerini seçelim. Biz burada, yuvarlak olan lastikleri Elliptical Marquee Tool ile, yuvarlak olmayan yerleri ise Laso Tool aracıyla seçtik.

hspace=0

Seçim işleminin ardından, Command / Ctrl J ile seçtiğimiz alanların yeni bir layer'a yapışmasını sağlayalım.

hspace=0

Command / Ctrl L ile Levels'ı açalım. Soldaki siyah oku ve sağdaki beyaz oku ortadaki gri oka doğru yaklaştırarak bu alanlardaki parlaklık ve kontrastı arttıralım. OK deyip kapatalım. Artık lastiklerimiz daha çekici ve parlak görünüyor. Sıra diğer kısımlara da gelecek.

hspace=0

Zemin layer'ımıza dönelim, bu sefer aracın farlarını seçelim. Bu tür resimlerde ilk dikkat çeken, dolayısıyla şık görünmesi gereken kısımlardan biri de biliyorsunuz farlar!

hspace=0

Yine Command / Ctrl J yapalım ki yeni bir layer'a yapışsınlar.

hspace=0

Aynı şekilde bunlara da Levels kutucuğunu açıp aynı işlemi uygulayalım. Artık gerçekten de far gibi duruyorlar.

hspace=0

Şimdi aracımızın ön kaportasını seçelim. Layer paletinin altından ya da Command / Ctrl + Shift N ile yeni bir layer oluşturalım.

hspace=0

Araç paletimizden Gradient aracını seçelim. Ayrıca Foreground Color'ımızı yani ön plandaki rengimizi 'beyaz' olarak belirleyelim. Üstteki Gradient Editör'ü açalım. İkinci sıradaki 'Foreground to Transparent' i seçelim. 'OK' deyip kapatalım.

hspace=0

Resmimizde araca ışığın vurduğu yöne göre Gradient'le ön kaportayı boyayalım. Bizim resmimizde ışık sağ tarafan geldiği için biz sağdan sola doğru boyadık.

hspace=0

Layers modumuzu Overlay yapalım ve Oppacity değerimizi 60'lı değerlere düşürelim. Gördüğünüz gibi yüzey hem daha parlak hem de gerçekçiliğini yitirmedi.

hspace=0

Aynı layer'dayken aracımızın bir başka ışık alan yüzeyini; yan tarafını seçelim.

hspace=0

Layers modumuzu Overlay yapalım ve Oppacity değerimizi 60'lı değerlere düşürelim. Gördüğünüz gibi yüzey hem daha parlak hem de gerçekçiliğini yitirmedi.

hspace=0

Aynı layer'dayken aracımızın bir başka ışık alan yüzeyini; yan tarafını seçelim.

hspace=0

Aynı Gradient'le burayı da aynı şekilde boyayalım.

hspace=0

Zemin layer'ımızdan, aracın yine ışık alan ancak parlaklık özellliği olmayan koyu kısımlarını (ön ızgara, farların altı ve yan taraftaki koyu kısım) seçelim. Command / Ctrl J ile yeni bir layer'a yapıştıralım.

hspace=0

Bu kısımlara da ilk başta verdiğimiz kontrast etkisini verelim. Yani Levels'ı açalım ve siyah – beyaz oklarını ortaya doğru sürükleyelim.

hspace=0

Bu işlemi, dilerseniz aracın kontrast görünümünü artırmak istediğiniz diğer kısımlarına da uygulayabilirsiniz.

hspace=0

Layer modunu Overlay olarak değiştirdiğimiz Layer 3'e dönelim. Biraz rötuş atacağız. Rengimizi beyaz yapalım. Paletimizden Brushı seçelim. Kenarları oldukça yumuşak bir fırça seçelim; (Burada biz Hardness'i sıfıra düşürdük.) Aracın üzerinde parlaklık vermek istediğimiz alanları boyayalım. Fırça büyüklüğünü kullanacağınız alana göre değiştirebilirsiniz. Bu boyama işlemiyle, sert geçişlerin olduğunu düşündüğünüz kısımları da yumuşatabilirsiniz. (Örneğin arka lastiğin üzerindeki kısım.)

hspace=0

Sıra geldi ön cama. Yeni bir layer oluşturalım ve araç paletimizden gri bir renk seçelim.

hspace=0

Gradient'i (G) seçelim. Gradient Editor'den Foreg-round to Backgroundı seçelim, OK deyip kapatalım.

hspace=0

Işığın yönüne göre ön camı boyayalım.

hspace=0

Layer Mod'unu Screen yapalım ve Opacity değerini 60'lara düşürelim.

hspace=0

Gradient aracımızla, daha gerçekçi görünmesi için bir kez daha aynı yüzeyi boyayalım. Bu kez boyama yönünüzü değiştirip örneğin yukarıdan aşağıya doğru da boyayabilirsiniz.

hspace=0

Araç paletimizden silgiyi seçelim ve kenarları, gölgeli bölgeleri silerek cama daha gerçekçi bir görünüm kazandıralım.

hspace=0

Artık aracımız gıcır gıcır bir hale geldi.

 

January 2007

 


Tutorial