Photoshop Magazin
 


Atıl Anıl Anuk

01 January 2007 | Sayı: Jan 2007
 
1 2 3 4 5
 

Atıl Anıl Anuk / Mimar



hspace=0



Her insan çözülmesi gereken bir bilmece gibi; karışık ve birazda tanıdık olduğu için çekici bir alan. İnsanları tanımaya çalışmak hayatlarına dair fikir yürütmek, bazen onları bazen de kendi kafamdaki imgeyi canlandırmak ve tüm bunlar olurken sosyalleşmek… Bu işin en güzel yönü.



Ailesi 70'lerin sonlarında, Doğu Anadolu'dan Yalova'ya göçtüğünde Atıl'ın da hikayesi başlamış. Atıl, lise bitikten sonra Balıkesir Üniversitesi'nde Mimarlık eğitimi almaya başlamış; Fotoğraf hikayem okulda başladı. Arkadaşımla beraber Sinema Fotoğraf Kulübü'ne girdik ve başladık deklanşöre basmaya... O günden beri 7 senedir devam ediyorum fotoğraf çekmeye. Daha sonraki süreçte bu işten para kazanmaya başlaması ile birlikte fotoğraf hayatının önemli bir parçası olmaya başlamış.



Atıl, iş öncesi hazırlık sürecini şöyle anlatıyor; Eğer dış mekan çekimine hazırlanıyorsam ilk kontrol ettiğim şey bataryalarım ve hafıza kartımın durumudur. Daha sonra hava koşullarına göre gereken ekipmanları kontrol ederim. Modelle çalıştığım zamanlarda en dikkat etiğim şeylerden biri de; modelin hazırlığıdır. Uygun kıyafet aksesuar ve modelin motivasyonu için çaba gösteririm Atıl'ın çalışma sürecinde dış mekan fotoğraf çekimlerinde ne yazık ki bir çok şey kontrolü dışında olduğu için yapabileceği hiçbir şey olmadığını ama Post Production aşamasında, Photoshop başına geçtiğinde tamamen sessiz bir ortamda çalışmayı tercih etiğini söylüyor. Tüm ışıkları kapatıp kahvesini alıp sakin ve acele etmeden çalışmak onun vazgeçilmezi.

hspace=0

Atıl, fotoğraf çektikten sonra fotoğrafarını bilgisayarda Photoshop yardımıyla son haline getiriyor. Çoğu zaman istediği dramatik etkiyi fotoğraf ham haliyle sağlayamadığı için Photoshop kullanımından vazgeçemiyor. Atıl, son bir senedir diital fotoğraf çekiyor ve makine olarak tercihi Nikon d70s. Hem teknik imkanları hem de Nikon serisi lensleri ile beğenerek kullandığını söylüyor; 'Çekim konusunda bana en çok keyif veren şey insan portreleri. Portre fotoğrafının hem çok zor hem de eğlenceli bir konu olduğunu düşünüyorum. Her insan çözülmesi gereken bir bilmece gibi; karışık ve birazda tanıdık olduğu için çekici bir alan. İnsanları tanımaya çalışmak hayatlarına dair fkir yürütmek, bazen onları bazen de kendi kafamdaki imgeyi canlandırmak ve tüm bunlar olurken sosyalleşmek… bu işin en güzel yönü.'


Atıl'ın hayatında Photoshop'un yeri büyük. Hemen hemen her fotoğrafında az ya da çok Photoshop kullanıyor. Bazen teknik bir hatayı düzeltmek için bazense istediği plastik ya da dramatik etkiyi daha güçlü kılmak için. Photoshop'la tüm ihtiyaçlarını karşıladığını söyleyen Atıl, bu güne kadar başka bir program arayışına girmemiş. Atıl'ın Photoshop'la ilk tanışması 4 ya da 5 yıl öncesine dayanıyormuş; 'Photoshop 6'yı kullandığımı hatırlıyorum. İlk çalışmam sergi duyurumuz için hazırladığım basit bir afşti. İnternet üzerinden bulduğumuz bir DaVinci resmi üzerine duyuru metinleri yazmıştım. İlk yaptığım işe bugün baktığımda çok basit bir çalışma olduğunu görüyorum ama o zaman beni ne kadar heyecanlandırdığını anlatmam sanırım çok zor.'

 

hspace=0

Atıl, Photoshop'da siyah beyaz fotoğraf hazırlarken Burn Toolu ve Shadow/Highlightı yoğun bir şekilde kullanıyor. Bunların dışında yamalar ve ufak manipülasyonlar için ise Spot Healing Brushı çok başarılı buluyor. Fakat gene de fltreler kısmında özel bir siyah beyaz fotoğraf çevrim filtresi olmasını istediğini ve bir de infrared fotoğrafçılık ile ilgili filtrelere de bir çok kullanıcının ihtiyacı olduğunu söylüyor.

Atıl yerli ve yabancı kaynaklar arasında; Geniş Açı, Fotoğraf, Photoshop Magazin dergileri ve internet ortamında Devi-antart, Fotokritik ve Bak dergisi'ni takip ediyor. Mesleğiyle ilgili Türkiye'den Pınar Yolaçan, Nazif Topçuoğlu beğendiği isimlerden. Yurtdışından ise beğendiği birçok isim olduğunu ama özellikle Man Ray ve Henri Cartier-Bresson'un kendisini çok etkilediğini söylüyor. Onu en çok heyecanlandıran görsel ise Gilad Benari'nin Brain Dead isimli çalışması. Hem kurgusu hem de ince bir şekilde dile getirdiği eleştiri, bu fotoğrafı onun için önemli kılıyor.

Atıl sanatıyla ilgili beslenme kaynağı oluşturmak için periyodik yayınları mümkün olduğunca takip etmeye çalışıyor. Farklı disiplinlerdeki çalışmaların bakış açısını zenginleştirdiğini düşünüyor. Tüm bunların dışında birde bilinçli ya da bilinçsiz bir şekilde görsel basın yayından etkileniyor. Bunun dışında düzenlemiş olduğu fotoğraf gezilerinde tanıştığı insanlarla bilgi alışverişinde bulunuyor. Anıl'ın PM okurlarına ve diğer tasarımcılara mesajı; 'Tüm arkadaşlarıma naçizane tavsiyem, sadece kendi çalışma alanlarında kalmayıp yelpazelerini mümkün olduğunca geniş tutmaları olacaktır. Farklı sanat dallarında yapılmış işleri incelemelerini biçimi oluşturan değerleri algılamaya çalışmalarını tavsiye edebilirim.'

hspace=0

hspace=0

 

January 2007

 


Yarının Ustaları