Photoshop Magazin
 


Pius Jung-Kit Chan

01 December 2006 | Sayı: Dec 2006
 
1 2 3 4 5
 

Gelecekte, daha fazla Asya tarzı göreceğiz:
Pius Jung-Kit Chan
Hareketli Grafik Sanatçısı (Hong Kong – Kanada)



hspace=0



İnsan, geçimini sağladığı işte sürekliliği sağlamak zorundadır ki başarılı olsun. Ben, yaptığım işte hala yolun çok başında olduğuma inanıyorum. Yani daha öğrenilecek çok şey var. Özellikle de konu tasarım olunca. Tasarım söz konusu olduğunda insanın aslında salt tasarımdan fazlasını öğrenmek zorunda olduğunu düşünüyorum. Bir tasarımcı, bir stüdyo ya da bir ajansa girip orada çalışmaya başladığı an da aslında bu işe bulaşmış demektir. Ve ne yazık ki kimse acı çekmeden, sıkıntı çekmeden başarılı olamaz.

hspace=0

Ben şu an da oyunlar için efekt sanatçılığı ve freelance olarak hareketli grafik sanatçılığı yapıyorum. Çalışma ortamım kendi küçük odamdır. Odam'da bir bilgisayarım, masam, sürekli çalan bir müzik ve odamın her yerindeki kitaplarımla birlikte yaşıyorum. Oldukça geniş bir pencerem var ve her gün Kanada'nın muhteşem gün doğumunu ve gökyüzünü izleyebiliyorum. Çalışmalarımda en çok kullandığım programlar After Effects, Maya, Photoshop, Illustrator ve Flash. Genellikle bir işe başlarken yalnız çalışırım. Ama yerine göre bazen de bir partnerle başlarım. İş sürecinde konusunda uzman başka kişilerle de işbirliği yapmam gerekebiliyor. Bu durumda, doğru insanların projeye dahil olması için onlarla iletişime geçiyorum. Çünkü örneğin, iyi bir yazar ve iyi bir ses tasarımcısı, iyi bir hareketli grafik çalışmasına çok fazla artı değer katabiliyor.

hspace=0

Hareketli grafiğe gelince… Hareketli grafik aslında oldukça geniş bir alandır. Onu hemen her yerde görebilirsiniz. Müzik videolarında, ticari çalışmalarda, filmlerde, programların kurulum ve ara yüzlerinde… Bir animasyon ya da hareketli grafik çalışması hazırladığınızda ve ortaya iyi bir iş çıkardığınızda sonuçlarını insanların yüzünde görebilirsiniz. Çok emek harcanmış bir iş, her zaman insanları mıknatıs gibi kendine çekmeyi başarır. Teknik donanıma gelince, ben şuna inanıyorum; bir kameraya sahip olmak, iyi bir video çekmek anlamına gelmez. Fikir, herhangi iyi bir kameradan çok daha önemlidir. Video çalışması birkaç dakikadan uzunsa, izleyicinin onu sanki birkaç saniyeymiş gibi hissedebilmesi benim için çok önemlidir. Bu aynı zamanda sonucun iyi olup olmadığını da gösteren gerçek sonuçtur. Kalemle kağıt üzerinde çalışmakta çok önemlidir. Kalemle eskizler yaparken, fikirler karalarken, kötü fikirleri filtreleme, eleme ve iyi olanların onların arasından öne çıkmasını daha kolay sağlarsınız.

hspace=0

Stil önemlidir ancak hareketli grafik'te en önemli şey stil değil bence… Evet, bir sanatçının belli bir grafik tarzı olmasından söz edebiliriz ancak stil sadece sanatçıyı kısıtlamaya yarar. Onun yerine animasyon'un temel mantalitesini anlamaya çalışmak daha önemli. Film teorisi konusunda bilgi sahibi olmak da, mesajın taşınması konusunda çok faydalıdır.

Çalışma sürecinin başında genellikle vermek istediğim bir mesajım olur. Bu sadece süreci hızlandırmakla kalmıyor, işin son halinin kalitesinin de daha olağanüstü olmasını sağlıyor. Bu konuda pek çok başarılı isim var ancak isim olarak değil de Tronic, Pysop gibi stüdyoların işlerini beğeniyorum.

Ben beslenme sürecimde mümkün olduğunca hareketli grafik konusu dışına çıkmaya ve dışarıya bakmaya çalışırım. Yeni bir şey ya da yapılmamış bir şey buluncaya dek devam ederim. Aslında ihtiyaç duyacağınız pek çok ilhamı meslektaşlarınızda bulabilirsiniz. Çünkü onlarla aranızda, sürekli ve dinamik bir etkileşim vardır. Bu birliktelikte öğrenebileceğiniz, öğrenmeniz gereken şey de hiçbir zaman bitmez. İşte bu etkileşimi sağlamak çok önemlidir.

hspace=0

Animasyon ve hareketli grafiğin geleceğinin oldukça heyecan verici olacağına inanıyorum. Bu süreçte, bence gittikçe daha fazla Asya tarzını çalışmalarda göreceğiz. Bu, tıpkı Japon manga ve karakter tasarımlarının yaygın olması ve kabul görmesi gibi olacak.

hspace=0

Not: 12 yaşına dek Hong Kong'da yaşayan hareketli grafik sanatçısı Pius Jung-Kit Chan Avustralya doğumlu. Şu an Kanada'da yaşıyor. Sanatçı, Backbone Medley adlı çalışmasıyla VFS'de Best Motion Graphic dalında büyük ödülü kazandı. Sanatçı ayrıca, IFVA (Hong Kong Indepen-dent Short Film & Video Awards) onur ödülü, VIDFEST (Vancouver International Digital Festival) 2006 Trailblazer ödüllerini kazandı. Pius Jung-Kit Chan, bu yazıyı Photoshop Magazin için kaleme aldı.

 

December 2006

 


Görüş