Photoshop Magazin
 


Isabelle Arsenault > İllüstratör (Kanada)

01 November 2006 | Sayı: Nov 2006
 
1 2 3 4 5
 

Isabelle Arsenault İllüstratör (Kanada)


hspace=0


İllüstrasyon sanatında belki de en önemli şey otantik olabilmek. Yani özgün, güvenilir ve inanılır bir yapıda olabilmek… Stil de çok önemli ancak stil kişilik gibidir ve herkesin zaten sahip olduğu, kendine özgü bir durumdur. Ancak bazen, kendimizi tanıma ve kişisel yaklaşımımızı işlerimize yansıtma zaman alır. Diğer sanatçıların sahip olduğu stillerin (özellikle de bu işe yeni başlayan tasarımcıların) etkisinde kalabiliriz. Zamanla taşlar yerine oturmaya başlar ve kişisel tarz yavaş yavaş eşsiz, benzersiz formlarda, işlerde kendini göstermeye başlar.

hspace=0

Açıkçası renklerle anlaşma konusunda hep kötü zamanlarım oldu. Bu benim giyim kuşam konusunda ki çilemle aynıdır :)… Ben de bunun üzerine, kendimce renk paletimde bazı elemelere gitme ve kesin bir renk paleti oluşturma gibi bir sonuca gittim. Yani kullandığım daha net ve belli renkler var. Ancak bugün, bu tarz yani sınırlı renk kullanarak üretim yapmanın hala yaygın olarak kullanılıyor oluşu da benim için güzel bir durum… Ben genelde, dergi gibi, editöryel yapısı olan müşterilerle çalışıyorum. Ve bu müşterilerimin, çoğu zaman, benim okumamı istedikleri ve görünüşte açıklama içeren bir dokümanı olur. Çalışmaya bu noktadan başlarım ve hikayeyi geliştirmeye, başka bir aşamaya taşımaya çalışırım.

hspace=0

En çok sevdiğim şeylerden biri de çeşitli medyaları karıştırarak çalışmak. Temelde guaş, akrilik, kolaj, mürekkep, mumlu boya, kurşun kalem gibi malzemelerle çalışıyorum. Sık sık yaptığım şeylerden biri de eski, bana ilham veren kağıtları kullanmaktır. Önce onları boyayıp daha sonrada mumlu boya ya da mürekkeple üzerinde bir takım detaylar çalışmak… Bir de vernik... Bir çok vernik katmanı oluşturarak çalışmakta çok hoşuma gidiyor. Yani sonuçta geleneksel yöntemlerle, elde çalışmayı seviyorum. Çalışmalarımda kullandığım çok fazla teknik malzeme yok. Açılı bir masam var ve neredeyse tüm sanatsal çalışmalarımı onda yapıyorum. Tarayıcımda imajları tarıyorum. Photoshop'umda da rötuşları atıyorum, toz ve lekeleri temizleyip, düzeltmeler yapıyorum. Ben eski şeylerden çok ilham alan biriyim. Eski eşyalar, kağıtlar, fotoğraflar, kitaplar… Yani bir zamanlar kullanılmış görünümüne sahip şeylerden. Bunlar beni en çok besleyen şeylerdir. Ayrıca diğer illüstratörlerin çalışmaları da var. İnternetten takip ediyorum ve inanılmaz öyküleri olan çalışmalar keşfediyorum. Doğa beni çok fazla besliyor. Organik dokular, mevsimler… Yolculuk etmek ve farklı kültürlerden insanlarla tanışmak da beni besleyen şeyler arasında yer alıyor. Kapalı tuttuğum bir odam var; geniş pencereleri olan ve arka taraftaki yapraklarla dolu bir alana bakan bir oda. Orada yani kendi evimde çalışmaya bayılıyorum. Oradan geniş bir bahçeyi, çocukların oyun evini ve ağaçları görebiliyorum. Bu oda tamamen sessiz, bir parça dağınık :) (her yerde yüzlerce kağıt ve kitap var. Kitaplar da erkek arkadaşımın sayısız çizgi romanı ve grafik kitapları) Ben bu şekilde çalışmaya bayılıyorum. Bu arada, tarzlarını beğendiğim favori sanatçılarım arasında Gérard Dubois, Frédérique Bertrand, Christopher Silas Neal, Josh Cochran, Mario Wagner gibi sanatçılar geliyor.

hspace=0

Bilgisayarın daha da yoğun kullanıldığı bir zamanda, geleneksel tekniklerle hazırlanan çalışmalar da belki daha değerli hale gelecek. Çünkü daha az kullanılan, daha geleneksel ve belki sıra dışı bir uğraş şekli olacak.

Bence zaman, illüstratörlerin daha da çok bilgisayar ortamında çalışacakları bir zaman doğru ilerliyor. Bu daha hızlı bir çalışma süreci anlamına gelebiliyor. Ancak ne var ki bazen sonuçlar da tamamen aynı oluyor. Artık piyasada mücadele ve rekabet çoğu kişi için fazla sertleşti ve müşterilerin sizden sonuçları istediği tarihler de bir diğer gerginlik sebebi olabiliyor. Tüm bunların daha da artacağını varsayarsak, bu durumda daha hızlı çalışabilmenin bir yolunu bulmak zorundasınız. Bu kabul edilebilir bir şey ve bilgisa-
yar da bunun için elbette biçilmiş kaftan. Bilgisayarın daha da yoğun kullanıldığı bir zamanda, geleneksel tekniklerle hazırlanan çalışmalar da belki daha değerli hale gelecek. Çünkü daha az kullanılan, daha geleneksel ve belki sıra dışı bir uğraş şekli olacak. Kısacası bekleyip göreceğiz…

hspace=0

hspace=0

hspace=0

Son zamanlar da işimin en çok sevdiğim yönlerinden biri de dünyanın her yerinden insanlarla çalışabiliyor olmam. Bunun başlıca sebebi de internet. Bir illüstratör, web sitesi ya da online portfolyo ile dünyanın her yerine çalışmalarını teşhir imkanına sahip. Ayrıca farklı görüşleri alma ve dahası iş alma şansına sahip. Bugün, bir illüstrasyonun müşteriye teslimi dijital ortamda FTP ile gerçekleşiyor. Ve bu da neredeyse anında gezegenin bir ucuna teslim anlamına geliyor. Bu Türkiye, İngiltere ya da Hong Kong olabilir. Her yer masamdan bir tıklama mesafesinde. Benim bakış açıma göre, uluslararası müşterilerle çalışmak, kültürel paylaşım için çok iyi bir yol. Bu doğrultuda, umarım yakın zamanda Türkiye'den insanlarla çalışma şansına da sahip olurum.

hspace=0

Not: Isabelle Arsenault, Amerika ve Kanada'da, HOW magazine, Reader's Digest, Wall Street Journal, Boston Globe L'actualité, Chatelaine, MacLean's, Harvard Business Rewiev, The Globe and Mail, Plaisir de Vivre, Scholastic gibi bir çok dergi ve gazeteye illüstrasyonlar üretmektedir. Sanatçı, Applied Arts, Communication Arts, Lux, American Illustration ve Grafika'nın düzenlediği yarışmalarda pek çok kez büyük ödül kazanmış ve 2005 Yılın İllüstratörü ödülüne layık görülmüştür. Ayrıca yine Lux tarafından, çocuk kitapları illüstrasyonu konusunda yaptığı çalışmalarla Grand Prix LUX 2005 Düzenleyici Büyük Ödülü'ne layık görülmüştür. Isabelle Arsenault, bu yazıyı Photoshop Magazin okurları için kaleme almıştır. PMteam

 

November 2006

 


Görüş