Photoshop Magazin
 


Sagi Haviv

01 September 2006 | Sayı: Sep 2006
 
1 2 3 4 5
 

   hspace=0




Kurulduğu 1957 yılından bu yana Chermayeff & Geismar firması, ticari markalarda her zaman mevcut durumun ötesinde, yeni, çığır açan çalışmalara yöneldi. Hareketli grafik'in de bu sürece dahil olmasıyla aralarında Viacom, Embassy Communications, PBS ve NBC'nin de bulunduğu pek çok global firmanın medya kampanyalarının özellikle kurumsal kimliklerinin tasarım süreçlerinde başarıyla görev aldık.
Chermayeff & Geismar'a katıldığımda –ki o zaman Cooper union Tasarım
Okulu'nda tasarım programı içinde yer alan Motion Garaphice yönelmiştim- burada, fikir veren hareketli grafikler konusunda mükemmel bir ortamın oluşturulmuş ve bununla birlikte tasarıma konsept bazlı yaklaşım fikri hayata geçmişti. Hareketli grafik çalışmalarımızı hazırlarken, anlatım sürecinin geniş ve muhtelif alanları içerisinde genellikle Adobe AfterEffects kullanıyorum. Özellikle 3D olayından çok hoşlanıyorum çünkü bu bana, grafiklerime tam bir hakimiyet imkanı sunuyor.



hspace=0



Tabi çalışmalarımız esnasında, mümkün olduğunca realist bir yapı kurmamız gerektiğinde, işin bu tür teknik kısımlarında dışarıdan; örneğin Maya kullanan 3D eksperleriyle ya da gerçekçi animasyon hazırlama konusunda ustalarla da çalışıyoruz. Elbette burada en önemli ve hassas konu, programlardaki araçları gerçekten araç olarak kullanmak, onların tasarım sürecinde karar verici olmala­rına izin vermemek. Hareketli grafik teknolojisindeki gelişmeleri takip etmek, tüm gelişmelerden haberdar olmak son derece önem­li. Ancak trendi yaklaşımlara yine de mesafeli yaklaşmak gerek; çünkü bugün bir anda moda olan bir şey birkaç ay içinde enerjisini yitirebiliyor. Aslında tasarım, yıllar geçse de bir fikrin tazeliğini yitirmeden insanlara sunulabilmesidir. Benim hareketli grafik çalış­malarım, takip etmeye çalıştığımız sadelik, çarpıcılık ve anlamlı olmak gibi genel prensipler içinde yer alıyor. Tasarım uygulamaları­nın tümünde de aslında genel yaklaşımımız aynı; Biçim, işlevselliği takip eder. Mesajı taşımak için hayati olmayanlar çıkarıldığında , son parça onun içeriğini desteklemeyen bir elemanı içermez. Umarız ki, bu yaklaşımı izleyerek trendy olmaktan sakınır bunun yerine uzun süre dayanacak işler yaratırız. Gerçekten güçlü, hare­ketli grafikler yaratabilmek adına başlangıç, gelişim ve bitiş sürecin­de bunun en önemli prensiplerden biri olduğunu düşünüyorum.



Biçim, işlevselliği takip eder.


 


hspace=0hspace=0


Bu şekilde kompleks yapıda bir takım görseller hazırlarken bir şey yakalamak oldukça kolay. Ama durağan ve planlanmadan hazırlanmış işler ortaya koyulursa, hedef kitleyi sadece kısa bir süreliğine yakalayabilirsiniz. Hareketli grafik, izleyiciyle bir kontak kurma ihtiyacı duyar ve bunu sadece çalışmanın genel atmosfe­riyle, havasıyla kuramazsınız. Bu noktada ilk ve en önemli şey, çalışmanın bir hikaye anlatmasıdır. Hareketli grafik, basılı bir logo ya da reklam çalışmasından farklı olarak zamanın ve uzayın içinde varlığını sürdürür. Yani, insanların ilgisini sadece bir dakikalığı­na çekmiş olmazsınız. Bütünün içinden bir ya da birkaç saniye / dakika / sahne zihinlerde sürekli oynar. Ve amaç da izleyiciye bu şekilde bir kanca atabilmektir. Başlangıcı, devamı ve bitişiyle bu şekilde başarılı bir yapı, belki herkes için farklı unutulmaz anlar / parçalar içerecektir -ki durağan bir imajdan en büyük farklılığı da budur. Hareketli grafik oluşturma konusundaki prensipler, aslında dramatik hikaye anlatımı konusundaki pek çok disiplinle aynı. Bu alanın ilerisiyle ilgili zirve nedir, sektörün gelecekte gidişatı ne yönde... gibi hala tartışılan pek çok soru var. Her ne kadar bu temel yapı, pek çok farklı yolla hayata geçirilebiliyor olsa da, bu dramatik öğeler, hareketli grafiğin unutulmaz anlarının yaratımında daima hayati bir rol oynayacaktır.


Not: Bu yazıyı Photoshop Magazin okurları için kaleme alan hare­ketli grafik (motion graphic) sanatçısı Sagi Haviv, Cooper union School of Artı bitirdi. Sanatçı hareketli grafik (motion graphic) alanında ABD'de gelecek vaadeden en önemli tasarımcılardan biri­si olarak kabul ediliyor. Sanatçı alanında The 2003 Art Director's Club Scholarship Prize, The 2003 Lubalin Fellowship, The 2002 Dan Friedman Prizeın da yer aldığı pek çok ödül kazandı. 2003 yılında Chermayeff'in ekibine katılan (Chermayeff & Geismar Inc.) Haviv, grafik tasarım ve hareketli grafik ekibinin başında yer alıyor. Sanatçı, The International Balloon Museum in Albuquerque - New Mexico, National Parks of New York Harbor, Radio Free Europe / Radio Liberty için logo, kurumsal kimlik tasarımlarında görev aldı. Haviv ayrıca, başarılı logolardan seçilen Logomotion adlı 90 dakikalık animasyon çalışmasıyla, Tokyo Type Directors Club tarafından 2004 yılı büyük ödülüne, Art Director's Club of New York tarafından da liyakat ödülüne layık görüldü. http://www.cgstudionyc.com

 

September 2006

 


Görüş