Photoshop Magazin
 


Ne aydı ama . . !

01 June 2006 | Sayı: Jun 2006
 
1 2 3 4 5
 

Geçen günlerden birinde inanılmaz bir şey oldu, ve duyunca, hatta okuyunca sizler de heyecanlanacak­sınız eminim. Dergimizdeki en büyük yeniliklerden biri, yabancı sanatçı/tasarımcılarla gerçekleştireceği­miz röportaj veya onlardan gelecek yazılardı. Bunu daha önce duyurmamıştık, ama uzun süredir planlı­yorduk ve görüşmelerimiz sürüyordu. İşte birdenbire iletişime geçtiğimiz adaylardan biri, zaten ertesi gün Türkiye’de olacağını, ve bizimle görüşmekten mutlu­luk duyacağını bildirdi. Bu kişi birçoğunuzun tanıdı­ğı, IVAN CHERMAYEFF.

Tanımayanlarınız için, Chermayeff ve firması Koç grubunun ve Arçelik’in logolarının tasarımcıları. Grafik tasarımın dünyaca ünlü isimlerinden, tam 70 yaşındaki bu kariyeri kadar, gönlü de dev insan dergiye gelip bizimle uzun süredir dostmuşcasına söyleşti. Dergimizi inceledi, tavsiyelerde bulundu; Türkiye’deki ve diğer projelerini paylaştı; ama benim için en önemlisi bizimle alçakgönüllüğünü pay­laştı. Bence bir sanatçıda en önemli erdem budur: Başarılarını hazmedip, bunları bir kenara koyup, yeni ve taze bir merakla deneyimlerini diğerleriyle paylaş­mak. Bizim onu merak ettiğimiz kadar, o da bizleri, yani Türkiye’deki tasarım dünyasını merak ediyordu. Okuyun, eminim siz de onu tanıyınca seveceksiniz. Hatırlıyorum, Arçelik’in yeni logosu yayınlandığında birçok kişi şunu sordu: Türkiye’de tasarımcı mı yok, neden bir yabancıya ihtiyaç var? Bu soruya bence ulu­salcı davranmadan yaklaşmak gerek. Uzun yıllardır varolan kuruluşların imajlarını değiştirmeleri kolay değildir. Bir anda ve tümüyle her yerde değişimi sağlamak zorundasınız. Referans ve deneyimlerine ve de çalışmalarına güvendiğiniz isimlerle çalışmak doğaldır. Üstelik de bunu finanse edebilecek durumdaysanız. Chermayeff & Geismar Stüdyo’nun refe­ransları arasında Mobil, Chase Bank, NBC, National Geographic gibi çok ünlü ve dünyaya yayılmış isimler var. Hepsinin de logolarının ortak özelliği modern, minimal, etkili ve akılda kalıcı olmaları.

Minimallik demişken, şu özlüsözü hatırlıyorum hemen: ‘İyi tasarım, atılacak hiçbir tarafı kalmayan tasarımdır.’ Dönem dönem herşeyin modasının değiş­mesi gibi, tasarımda da bu geçerli elbette. Ancak gel­diğimiz noktada ve gelecekte, ‘minimallik’ yani temiz­lik, sadelik, okunabilirlilik en geçerli stil olacaktır. Günümüzün bilgi ve görsel kirliliğini durulaştırmanın tek yolu bu: Kısa ve öz… Etkili olabilmek, diğerlerinin arasından seçilebilmek, dinlendirmek, iletişimi dolay­sız yoldan kurabilmek.

Bu ayki yeniliklerimize gelince, Sedat Bayrak tarafın­dan hazırlanan Mimarlıkta Photoshop bölümümüz bu sayıyla başlıyor. Mimarlar için güzel bir kaynak olacağına inanıyoruz. Gelecek aydan itibaren de, Gökhan Çoğal ile Dijital Video bölümümüz hayata geçiyor. Bu bölümde video grafiği estetiği, video edit programlarının tanıtımı, ve son olarak da uygulama örneklerine yer vereceğiz.
Duru ve sade kalın…

 

June 2006

 


Editörden