Photoshop Magazin
 


Bulutumsu Zeminler

01 June 2006 | Sayı: Jun 2006
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0


Anlatacağım yöntemi kısaca şöyle izah edebilirim: Sabit renkli zemin üzerinde, bir dokunun siyah/beyaz tonlarından yararlanıp renklendirmeler oluşturmak. İlk olarak Channel paletinde geçin ve yeni bir kanal oluşturun (Tercihlerinize bağlı olarak bu kanal siyah veya beyaz renkte dolabilir).Öncelikle Filter> Render> Clouds f ltresiyle, bu kanalda bir bulut dokusu üretin. Ardından yumuşak tondaki dokuyu kontrastlaştırın (Levels veya Brightness-Contrast ile) Son adımda fırça filtreleriyle, doku formunu belirgin kılın. Örnek çalışmada Accented Edges f ltresini kullandım. (2)



hspace=0


hspace=5Channel paletinde olmalısınız. RGB birleşik kanalına tıklayın ve renkli layer ortamına dönün. Şimdi select> Load selection ile kanaldaki dokuyu yükleyin. Seçili alan garip şekilde görünebilir (3) ve bunu dert etmeyin.Bu saf ada Filters> Render> Lighting Ef ects f ltresine ulaşın. Uygun gördüğünüz renkte bir ışık hazırlayın. Okey-lediğinizde, ışık yayılımı, yalnızca seçili alan içinde geçerli olacaktır. (4) Bu çalışmanın püf noktalarından biri de budur. Eger Lighting Ef ects'e ulaşamıyorsanız, layerı seçin ve RGB renk modunda bulunduğunuzdan emin olun.Işığın yayılma biçimine bağlı olarak (sert Spot veya yumuşak Omni ışığı), bulutumsu doku, koyu zemin üzerinde hayal meyal kendini göstermeye başlayacaktır. Hedef miz farklı ışıklandırmalarla bu etkiyi güçlendirmektir.

hspace=0

Çoğunlukla Photoshopun Clouds filtresinin ürettiği bulut dokularını yeterli bulmayacaksınız. Bu durumda uygun bir bulut fotoğrafı elde edin ve dokuyu sağlıklı şekilde taşıyan bir kanalını tutup, çalıştığınız dokümana sürükleyin. (Dokular için bakınız: www.mayang.com/textures)

Fotoğraf dokusunun içinden bir bölgeyi seçin ve doküman boyutunda büyütün. Keskinliğini yitirmesi önemli değil, bilakis Gaussian Blur ile daha da netsizleştirmeniz gerekebilir. Ama önce kontrastlaştırın, böylece dokuyu belirginleştiren ışık ve gölgeleri öne çıkarmış olursunuz.

hspace=5Bu çalışmada aynı zemin layer'ının farklı bölgelerine, turuncu-sarı renkli ışıklar, farklı yoğunluklarda uygulandı. Sonuçta daha canlı renkler ile ışığın erişemediği bölgelerdeki koyu renkler ortaya çıktı ve kontrast bir zemin hazırlandı. Koyu bölgelerdeki tonları daha da kontrast yapabilmek adına bir Adjustment Layer (renk düzenleme katmanı) uygulandı.

Aynı layerdaki zemin üzerine tekrar tekrar Lighting Effects uygulayabilirsiniz ancak her uygulama, bir öncekini etkileyecektir. En iyisi her ışık efekti için zemin layerını çoğaltın.


hspace=0hspace=0

hspace=0hspace=0Zemin layerını çoğaltın ve yine doku kanalını yükleyerek, bu sefer farklı bir bölgeye ışık efektini yerleştirin. Alttaki zemin layerı doğal olarak görünmeyecektir. Yeni ışıklandırılmış layera, bir layer mask ekleyin ve layer maska geçin. Sertliği (hardness) sıfır olan dev bir fırçayla (benimkisi 400 pikseldi), ışıklandırılmış bölgenin etrafında dolaşarak, koyu tonların şeffaf olmasını sağlayın. Bulut dokusundaki detayların belirgin kılınması için, Channel paletindeki doku kanalını çoğaltın ve Find Edges filtresini uygulayın. Filtre sonucunu aşırı düzeyde kontrast yapın (hat a Image> Adjustments> Theres-hold). Sonra RGB birleşik kanalına tıklayın ve layera geri dönün. Yeni bir layer açarak Find Edges ile üretilen dokuyu çağırın (select> Load selection). Seçili alana bir renk doldurun ve layer modlarını deneyerek, zemin ile kaynaşmasını sağlayın.

Lighting Effects filtresiyle doku üretirken, birkaç layerda sonuca gitmek yerine son derece yumuşak renk farklılıklarıyla daha fazla katmanı kullanın. Böylece aşırı ışık patlamalarının önüne geçebilirsiniz.
 

hspace=10hspace=10hspace=10


hspace=5Kimi zaman herhangi bir kaynaktan elde edebileceğiniz (web sayfalarında küçük resimler dahil) görsellerden de harika zeminlere ulaşabilirsiniz. Bu örnekte, 150 piksel genişliğindeki resmi alıp isterseniz afiş boyutunda büyütün. Sonrasında önce Motion Blur (45 derece, Distance:100 piksel), ardından 30 piksellik Gaussian Blur ile
renk karışımını sağlayın. Finalde güçlü bir spotlight ile yüksek kontrastlık ve ışınma parlaklığı elde edin (örnekte turuncu renkli lamba). Elbette zeminin üstünde yeralacak ürünlerin konseptine göre, zeminin yapısı ve vermek istediği mesaj değişebilir.

Zemin üretmenin bir başka yöntemi, 1 ön ve arka rengi belirledikten sonra % M Clouds filtresiyle, yeni bir layerda doku oluşturmaktır. Ardından, dokunun alt layerdaki zemin ile karışımı için layer modlarını denemeye başlayabilirsiniz. Örnekte Vivid Light sonucunu görüyorsunuz. Alt layerda düz bir renk yerine, orada da farklı bir Clouds dokusu bulunabilir.

hspace=0hspace=60hspace=10

hspace=0


 

1-Bu yöntemde yine Lighting Effect kullanacaksınız. Küçük bir farkla:Texture Channel.
2-İşlem öncesi resmin orjinalinden uygun bir kanalı Channel paletinde çoğaltın. Sonra Gaussian ile abartarak netsizleştirin.
3-Lighting Effect sürecinde sizde 3 veya daha fazla lamba düşünebilirsiniz. Final efektindeki görsel etkiyi arttıran püf noktası,resmin orjinal dokunusu taşıyan çoğaltılmış kanalın (Green Copy),Texture Channel olarak tanıtılması. Beyaz bölgeler yükseklik hissi verecek şekilde dramatik bir kabartmayla finale gidiyorsunuz.

 

 

June 2006

 


Photoshop a Başlarken