Photoshop Magazin
 


Pınar Bektöre - Illüstratör / Animatör

01 May 2006 | Sayı: May 2006
 
1 2 3 4 5
 


hspace=0


Pınar Bektöre 
İllüstratör / Animatör


Pınar Bektöre, sağlam desen altyapısını, zengin renklerle ve hayalgücüyle birleştirmiş bir illüstratör / animatör. Çalışma sistematiğinin son halkasını ise birbirleriyle başarılı bir entegrasyon kurarak kullandığı grafik programları (ve tabi ki) Photoshop oluşturuyor.


Bir elim daha var; o da Photoshop




hspace=0




Pınar Bektöre 1973 Eskişehir doğumlu. Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Canlandırma Sanatları bölümünden 1996’da mezun olan sanatçı aynı yıl Compugraf Post Prodüksiyon Şirketi’nde 2D/3D animatör olarak çalışmaya başlamış. 1999’dan bu yana freelance olarak çalışan sanatçı daha çok illüstrasyon üzerine yoğunlaşmış.

Pınar, çalışma öncesi ön hazırlık sürecine konuyla ilgili araştırma yaparak başlıyor. “Yapacağım işte kullanacağım objeler hakkında bilgi sahibi olmam gerekiyor bu nedenle mümkünse yazılar ve fotoğraflar topluyorum. Eskizler hazırlıyorum. Bu eskizlerin üzerinde denemeler yapıyorum.”

Sanatçının tercihi daha çok gündüz, gün ışığında ve sessiz bir ortamda çalışmak. Tabi bu yaptığı çalışmaya ve konsantrasyonuna göre de değişebiliyor. Sanatçı çalışmalarını genellikle önce elde çizip sonra dijital ortamda boyamayı tercih ediyor. Elde çizim yaptığı için de elbette suluboya, ecoline, kuru pastel ve kuru boyayla da arası iyi.

Pınar bazen fotoğraf makinesini kapıp fotoğrafta çekiyor. Sony DSC-P10 kullanan sanatçı hayatın içinden komik ve keyifli anları yakalamaya çalışıyor. Ayrıca böcek, ağaç, kapı, duvar, ışık-gölge-perspektif, doku gibi görsel depo niyetine kullanabileceği şeylerde çekiyor.


hspace=0

hspace=0

Bana göre Photoshop'un en önemli özelliği, genel olarak kullanışlı olması.

hspace=0Photoshop ile ilk kez gerçek anlamda 1996 yılının sonbaharında tanışan sanatçı için Photoshop’un çalışmalarında önemli bir yeri var; “Bir sağ elim bir de sol elim var. Bir elim daha var; O da Photoshop!” Photoshop’un dışında Flash ve FreeHand’de sanatçının diğer forvet oyuncuları. “Bir de yıllar önce Adobe Premier kullanıyordum. Ama şimdilerde onunla da pek ilgilenmiyorum. Programları ihtiyaçlarıma göre kullandığım için bazılarının işlevi benim hayatımda zamanla köreliyor ya da gelişiyor.”

Pınar, 1997-1999 yılları arasında yaptığı tüm 2D animasyonların karelerini tek tek Photoshop’ta temizleyip, renklendirirmiş. Özellikle temizleme kısmında kullandığı Crop, Levels ve Rotate Canvas işlemlerini ve bazı işlemleri daha seri yapabilmek için Actions’ı oldukça yararlı ve vazgecilmez buluyor. “Bu özelliğini son yıllarda pek kullanmasam da hala severim. Ayrica Quick Mask seceneği benim için bir çesit cankurtarandır. Bana göre Photoshop’un en önemli özelliği, genel olarak kullanışlı olmasıdır. Bu benim sahsi görüsüm tabii ki.!” Sanatçı, pek çok programı birbirine karıştırarak kullanmayı tercih ediyor. Bazen FreeHand’de vektörel çizmek yerine Flash’ta çiziyor. Onu daha sonra FreeHand’e atıyor. Burada çalışmaya devam ve son durak Photoshop. Pınar için programların birbirleriyle paslaşabilmeleri önemli.

Pınar’ı en çok etkileyen görseller Frédéric Back’in “The man who planted trees” ve “Crac!” isimli animasyon filmleri, Aardman Animasyon’dan Wallace&Gromit’in maceraları ve Hugo Pratt’in “Corto Maltese” karakterinin çizgi romanları. Sanatçı’nın beğenerek takip ettiği isimler arasında Tim Burton, Jason Brooks, Ralph Steadman, Kaan Kayımoğlu, Nermin Er, Emrah Elmaslı yer alıyor. Pınar’ın Photoshoptan en büyük beklentisi “Yemek de pişirebilmesi!”

hspace=0

 

May 2006

 


Sanatçılarımız