Photoshop Magazin
 


Önce Düzen Sonra Çizim: Timuçin Keleş - İllüstratör

01 May 2006 | Sayı: May 2006
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0
Timuçin Keleş - İllüstratör


Timuçin Keleş, tekstil tasarımı eğitimi alan bir yandan da çizgiroman tarzında illüstrasyonlar üreten genç bir sanatçı.

Timuçin Keleş 1982 yılında Düzce’de dünyaya gelmiş. Kendini bilmeye ve tanımaya başladıkça içinde sessizce uyuyan “çizim” canavarını da keşfetmeye başlamış… Böylece geleceği, kaderi de daha o anda şekillenmeye başlamış Timuçin’in. Henüz ortaokulu yeni bitirmiş bir delikanlı iken hayatının önemli kararlarından birini vermiş; Ailesinden, tanıdığı ve bildiği tüm çevresinden koparak çıkmış yola… Sonunda Bolu’ya ulaşan Timuçin, “Selam olsun Bolu beyine” diyerek Bolu Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ne girmiş. Sanatçı, hayatının bu en önemli kararında ne kadar haklı olduğunu hemen anlamış; Çizim yeteneğiyle bir yandan para kazanıp hayatını idame ettirmeye başlayan Timuçin bir yandan da çok az insana nasip olan “mutlu olduğu işi yapmanın” zevkiyle vermiş kendini işine…

Bir ara üniversite de Animasyon okumayı düşünen Timuçin sonra bundan vazgeçer. “iyi giyinmeyi ben seviyorsam aynı şekilde seven insanları da giydirmek eğlenceli olsa gerek” diye düşünerek hayatının bir diğer önemli kararını vererek İstanbul’a gelir ve Marmara G.S.F. Tekstil tasarımı bölümüne girer. Timuçin halen aynı okulda eğitimini sürdürüyor. Sanatçı okulu kazanmasıyla birlikte İstanbul’da öğrenci olmanın zorluğunu da farkeder ve çalışma hayatına da girer. Timuçin Photoshop’la tanışmasını da “2. sınıfa kadar sadece el çizimi ve desenin çok önemli olduğunu düşünürken, işimden dolayı bilgisayar ve Photoshop’la tanıştım.” şeklinde anlatıyor. Karakter tasarımıyla başlayan Timuçin’in öğrenme süreci daha sonra onun için pek çok farklı tadın ortaya çıkmasını da sağlar; “Kitap illüstrasyonları ve çizgi film derken genişleyen çerçevem Photoshop programıyla renklendi. İşlerimden ve okulumdan arta kalan zamanımı kendi desen tadımla programın sunduğu olanakları birleştirmeye ayırdım”

Timuçin, sonarları 24 saat açık bir denizaltı misali etrafında olan bitene her zaman duyarlı ve ilgili olmuş. Bu da onun için, çalışma öncesi hazırlık sürecini hızlı bir şekilde geçebilmesi anlamına geliyor. Sinema ve animasyon dünyasını, diğer çizerlerin çalışmalarını yakın markaja alan sanatçı böylece sürekli kendini geliştirme şansı buluyor. Timuçin bileğine her daim güvenen bir illüstrator; “Bilgisayar ne kadar sonsuz bir dünya olursa olsun, çalışma kafada ve bilekte başlıyor, zaten çizim ve eskizden sonra program size tüm olanakları sunuyor.”

hspace=0


İyi giyinmeyi ben seviyorsam aynı şekilde seven insanları da giydirmek eğlenceli olsa gerek.

hspace=0Timuçin çizimlerini elde hazırlıyor ve sonra da dijital ortama aktarıyor. Sadece kağıt ve kalemleriyle çalışabildiği gibi renkli kalem, mürekkep ya da sulu boya gibi farklı teknikleri de kullanıyor. Yaptığı çizimleri, digital ortamda tamamlamayı seven bir illüstrator; “Ben her an her yerde çizim yapabiliyorum. Genelde, oturup çalışmam lazım diye düşünmüyorum. En çok dikkat ettiğim nokta ise düzen, bütün çizim malzemelerim tamsa çizebiliyorum, masam dağınıksa bilgisayarda iş yapmak keyif vermiyor ve en önemli nokta etrafımda çok konuşan insanlar varsa hiç birşey yapamıyorum.”

Timuçin için çalışırken müzikte çok önemli. Müzik tercihlerinden bahsederken Avril Lavigne’ye olan duygularını da gizleme ihtiyacı hiç mi hiç duymuyor; “Hayatımda çizim gibi müzik de vazgeçilmezlerimden. Her tür müzikle çalışabiliyorum ama Radiohead kendim olmamı sağlarken Avril Lavigne güzelliğinden olsa gerek dikkatim dağıtabiliyor.” 

CANON A400 makinesiyle fotoğrafta çeken Timuçin özellikle çekmeyi sevdiği belli bir konu olmasa da farklı tarzlarda çekim yapmaktan hoşlanıyor; “Ben fotoğrafı da resim gibi düşünüyorum. Bu sebeple çektiğim fotoğrafın ışığına, gölgesine, rengine ve çarpıcılığına dikkat ediyorum. Düz bir açıdan çekmek eğer o fotoğrafı sıradanlaştıracaksa, şartlarımı zorlayıp ışık oyunları ve açılarla farklı hale getirmeye çalışıyorum.”

Timuçin için el çizimlerinden sonra gelen en önemli aşama ve araç Photoshop. İlk kez 2000 yılında Photohop 6.0’la tanışan sanatçı arasıra Adobe Image Ready’de kullanıyor. Bu arada İllüstrator’le de yeni yeni flörte başlamış. Photoshop’ta en sık ve en beğenerek kullandığı özellikler ise “Layer” özelliği ve daha çok boyama yaptığı için “brush”lar, “Magic Wand” ve “Lasso Tool”. “Eğer tekstil tasarımcısı olmasaydım, çizi film sektöründe çalışmak zevk verirdi ama zaten kendinizi geliştirdiğiniz sürece her alanda çalışabiliyorsunuz.”

Kendisini geliştirmek adına çizgi romanları, çeşitli dergileri (-ki en başta PhotoshopMagazin geliyor) ve interneti sürekli takip eden Timuçin, dünyadan çalışmalarıyla kendisini heyecanlandıran bir başka genç çizer Hyung Taikim’in çalışmalarını da takip ettiğini belirtiyor. Bunun dışında Ashley Wood, Alfonzo Mucha, Feng Zu, J. Scott Campbell, John Romita jr. ve Türkiye’den Kenan Yarar, Galip Tekin gibi isimleri de takip ediyor.

Son olarak Timuçin’in Photoshop Magazin okurlarına mesajı; “Aslında her şey araştırma ve takiple alakalı. Bir çizer, taklit’den kaçınarak kendi tarzını oluşturmak için şimdiyle birlikte geçmişte neler yapıldığını öğrenerek, bunu teknolojinin verdiği sonsuzlukla birleştirmeli...”

 

May 2006

 


Yarının Ustaları