Photoshop Magazin
 


Çıtır çıtır bir efekt PİZZA

01 February 2006 | Sayı: Feb 2006
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0

Mer
habalar. Bu ayki çalışmamızda geçen ayki gibi oldukça zorlu ama keyifli bir çalışma. İçerisinde pizza ekmeği, sosu, peyniri, baharatları ve sosisi olan bir Pizza. Baştan söylemeliyim ki bu ayki çalışmada gerçekten zorlu olacak. Gene bazı komutları rahatlıkla yapabildiğinizi düşünerek belli maddeleri ekran fotoğrafları yerine yazı ile yazmayı uygun gördüm.


hspace=01) Yeni dokümanımızı yanda görülen özelliklerde açalım (Pizza-1)
2) Yeni bir layer’a metnimizi (Ben pizza yazdım) yazıyoruz (Pizza-2)
3) Layer / Flatten İmage yapın. Şimdi pizzamızın kabuğunu (ekmeğini) oluşturmaya başlıyoruz.
4) Channel paletinden Blue kanalını çoğaltın ve ismini “orijinal” olarak değiştirip invert yapın.
5) Orijinal kanalını çoğaltın ve “kabuk” ismini verin. Siyah renk ile doldurun (Pizza yazımız silinmiş oldu)
6) Halen “kabuk” kanalındayken Load selection ile orijinal kanalını çağırın ve 8 pixellik selecet / modify / expand uygulayın ve beyaz renk ile doldurup seçimi bırakın.
7) Halen kabuk kanalındayken 4 pixellik Gaussian Blur verin
8) Soldaki değerlerde Levels uygulayın
9) 8 pixel Filter/Pixelate / Crystallize uygulayın (halen kabuk kanalındayız) (Pizza-3)
10) 4 pixel Gaussian Blur verin.
11) Soldaki değerlerde Levels uygulayın (Pizza-4) (Seçili bir şey olmamalı)
12) Layer penceresine geçerek yeni bir layer açın ve ismini “kabuk” ismini vererek layer’ı beyaz renk ile doldurun.
13) Load selection ile kabuk kanalını çağırarak siyah renk ile doldurun (kabuk layer’ındayız)
14) 8 pixel Gaussian Blur verin ve Emboss uygulayın
15) Load selection ile kabuk kanalını çağırın. Ardından 4 pixel Feather verip invers yaparak seçimi gri bir renkle doldurun ve seçimi bırakın. Şimdi pizzanın üzerindeki tanecikleri (baharatları) oluşturmaya başlıyoruz.
16) Yeni bir Layer açıp beyaz renk ile doldurun ve tanecikler ismini verin.

hspace=017) Filter / Noise / Add Noise uygulayın
18) Ardından Levels uygulayın. Ve 215, 1, 240 değerlerinde tekrar levels uygulayın.
19) Blue kanalını çoğaltın ve tanecikler ismini verin. (Dikkat bu kez kanal penceresindeyiz)
20) Tanecikler Layerına gecip beyaz renk ile doldurun ve Load selection ile tanecikler kanalını çağırıp invers yapın ve seçimi siyah renk ile doldurduktan sonra barıkın.
21) Tekrar tanecikler kanalını çağırın. Tanecikler layer’ındayken sil tuşuna basın ve seçimi bırakın.
22) Load selection ile kabuk kanalını çağırın, invers yapın ve sil tuşuna basarak seçimi bırakın.
23) Tanecikler Layer’ına Bevel and Emboss uygulayıp (Pizza-5) bir alttaki kabuk Layer’ı ile birleştirin.

hspace=024) Yeni bir layer açın Filter / Render / Clouds uygulayıp ardından Filter / Artistic / Dry Brush filtresini 2, 8, 2 değerleri ile 3 kere ardı ardına uygulayıp Layer’ın özelliğini “Multiply” ve opacity özelliğini %75 e düşürün. Ardından bir alttaki layer ile birleştirin.
25) Yandaki özelliklerde Levels uygulayın
26) Yandaki değerlerde Hue/Saturation uygulayın
27) Şimdide sos’larımızı yapmaya başlıyoruz. Channel paletine geçin. Orijinal kanalını çoğaltın ve “sos” ismini verin.
28) 6 pixel Gaussian Blur verin. 0, 1.00, 120 değerlerinde Levels uygulayın. 15 pixel değerinde chrystallize uygulayın.
29) Filter / Sketch / hspace=0Stamp efektini 25, 5 değerleri ile uygulayın.

30) Layer paletine geçin. Yeni bir layer açın ve “sos” ismini verip, beyaz renk ile doldurun.
31) Load selection ile sos kanalını çağırın ve siyah renk ile doldurup seçimi bırakın.
32) 135, 5, 150 değerlerinde Emboss uygulayın.
33) Hue Saturation'dan “colorize” yi işaretleyerek 6, 80, 0 değerlerini girin.
34) Load selection ile sos kanalını çağırıp, invers yapın ve sil tuşuna basın. Ardından seçimi bırakın. Sos layer’ımızda kullanıma hazırdır artık.
35) Şimdide peynirimizi yapmaya başlıyoruz. Channel paletinden orijinal kanalını çoğaltıp peynir ismini verin, 5 pixel Gaussian hspace=0Blur ve 7 pixel Crystallize verin. Ardından 25, 5 değerlerinde stamp efektini uygulayın.
36) Layer Paletine geçin. Peynir adında yeni bir layer oluşturun ve peynir kanalını çağırın ve siyah renk ile doldurup seçimi bırakın. 135, 5, 15 değerlerinde Emboss uygulayın.
37) Peynir kanalını çağırın. Invers yapın, az daha koyu bir gri renk ile doldurun (Pizza’nın dış tarafı seçilmiş olmalıdır) ve seçimi bırakın
38) Yeni bir layer açın tanecikler ismini verin. Clouds uygulayın. 2, 8, 2 özelliklerinde Dry Brush filtresini 4 kere uygulayın. Layer özelliğini multiply ve opacity'i 60 yapıp, bir alttaki peynir layer’ı ile birleştirin.
39) 0, 1, 170 değerlerinde Levels uygulayın (Pizza-6)
40) Şu anda Layer ve Channel bölümünde görüntüler yandaki gibi olmalıdır (Pizza-7)
41) Yeni bir layer oluşturun, tanecikler kanalını çağırın, invers yapın, siyah ile doldurup seçimi bırakın. Ve 23 üncü adımdaki değerlerde Bevel and Emboss verip bir alttaki peynir layer’ı ile birleştirin. Ardından 40, 70, 0 değerlerinde colorize işaretlenmiş olarak Hue Saturation uygulayın.

hspace=042) 15, 10, 10 değerlerinde Plastik Wrap efektini uygulayın. Ardından Edit / Fate Plastic Warp değerini 40 olarak girin.
43) Load selection ile Peynir kanalını çağırın, invers yapın ve sil tuşuna basıp seçimi bırakın.
44) Load selection ile Kabuk kanalını çağırın, invers yapın, kabuk layer’ına geçip ve sil tuşuna basıp seçimi bırakın.
45) Peynir Layer’ına geçin. 15, 10, 10 özelliklerinde Plastic Wrap verin ve
Edit / Fade Plastic
Wrap’ı 60 yapın.
46) En üste yeni bir layer açın ve beyaz ile doldurun.
47) Filter / Texture / Texturizer efektini yandaki gbi uygulayın (Pizza-8)
48) 80, 1, 110 özelliklerinde Levels uygulayıp ardı ardına 0,5 pixel Gaussian Blur verin.
49) 155, 1, 200 özelliklerinde Levels uygulayıp ardı ardına 0,5 pixel Gaussian Blur verin.
50) Load selection ile Blue kanalını çağırın ve sil tuşuna basıp seçimi bırakın.
51) Load selection ile peynir kanalını çağırın, invers yapın, sil tuşuna basın ve seçimi bırakın.
hspace=0hspace=0

hspace=052)
Hue Saturation “colorize” yi işaretleyerek 0, 65, -35 değerlerini girin.
Son durum yandaki gibi olmuş olmalıdır. (Pizza-9) Şimdide sosisleri yapıyoruz.
53) Soldaki özellikde bir yeni dosya yaratın. (Pizza-10)
54) Açtığımız alanın ortasına dışlara dayanmayacak kadar bir daire alanı seçin. (Pizza-11)
55) Save selection ile seçimi, kanala, sosis ismi ile kaydedin. Seçimi bırakın. Sosis kanalına geçin.
56) 4 pixel Crystallize uygulayın. 25 ve 2 değerlerinde stamp uygulayın
57) Sosis adında bir layer açın ve beyazla doldurun. Sosis kanalını çağırın ve seçimi bırakın.
58) 135, 1, 150 değerlerinde Emboss uygulayın. Load selection ile sosis kanalını çağırın. 2 pixel feather verin. Invers yapın. Seçimi bırakın.
59) Texture efektini 100 ve 3 olarak uygulayın.
60) Filter / Sharpen / Sharpen Edges’i 2 kere uygulayın. Hue Saturation’u colorize işaretli olarak 10, 70, -5 olarak uygulayın.
61) Sosis kanalını çağırın, invers yapın ve sil tuşuna basın.
62) Layer efektini yandaki değerlerde drop Shadow uygulayın (Pizza-12)
63) Her şey yolunda gitmişse sosislerimizide üzerine yerleştirdikten sonra son durum aşağıdaki gibi olmuş olmalıdır. Gelecek ay görüşmek üzere. (Pizza-13)

hspace=0hspace=0

 

February 2006

 


Efektler