Photoshop Magazin
 


İnsan Teninde Renk Rötuşu

01 January 2006 | Sayı: Jan 2006
 
1 2 3 4 5
 

hspace=0




Ofset baskı tekniğinde tüm renklerin basımı CMYK nokta büyüklükleri esas alınarak gerçekleşir. Ekranda renk tonlarını nasıl görürseniz görün, baskı tekniğinde ekran görüntülerinin hiç bir önemi yoktur. Ekranlarınızın kalibreli olması bile ofset baskıda hiçbir anlam ifade etmez. Genel olarak baskı sistemlerinde renklerin (kullanılan boya kalıplarına göre) nokta büyüklükleri kağıt üzerinde gördüğümüz renk tonlarını yaratır.

Gerek dijital fotoğraflarda, gerek diaların scanner'da taranmış görüntülerde, gerekse Photoshop'ta hazırlanan illustrasyonlarda kullanılan renklerin CMYK nokta büyüklükleri baskı üretiminde renklerin oluşmasını sağlamaktadır. Bu bağlamda, Photoshop'ta yapılacak her türlü renk rötuşu ekran görüntüsüne göre değil, CMYK % nokta büyüklükleri temel alınarak gerçekleştirilmelidir. Şüphesiz bayan, erkek ve çocuk fotoğrafları basılı medyada en çok kullanılan görsellerdir. Ancak çoğu zaman kağıt üzerine basılan insan fotoğraflarında doğal ten renkleri istediğimiz tonlarda gerçekleşmemekte; olması gerektiğinden daha kırmızı (pancar gibi), daha solgun (hastalıklı ten) veya kirli (çamur) olarak basılmaktadır.

Gerçek renk bilgisine sahip profesyonel scanner ve renk ayrım operatörleri, tarama yaparken dialardaki renklerin rötuşlarını baskı tekniğine göre düzenlemektedirler. Ancak günümüz teknolojisinde, dijital fotoğraf makineleri konvansiyonel film makinelerinin yerini aldığı için, bütün bu renk rötuşlarının gerçekleştirilmesi Photoshop programında yapılmak zorundadır.  Bu bağlamda görsellerdeki renkler kontrol edilirken, renk rötuşları gerçekleştirilirken veya renk uygulamaları yaparken CMYK % nokta büyüklükleri esas alınmalı ve tüm Photoshop kullanıcılarının renk bilgisine sahip olmaları gerekir.

Başlangıçta çok zor görünen bu süreç, aslında kısa zaman içinde ve farkında olmadan beynimize kazınmaktadır. Örneğin; 'Bayrak Kırmızı' denildiği zaman hepimiz bu renk tonunun
%100 Magenta ile %100 Yellow'dan oluştuğunu ezbere biliriz. Aynı şekilde cyan ile yellow karışımının yeşil tonları, cyan ile magenta karışımının lacivert, mor ve eflatun tonları meydana getirdiği herkes tarafından bilinmektedir.

RENK BİLGİSİ NASIL ÖĞRENİLİR

Ofset baskıda renk tonlarını oluşturan CMYK %nokta büyüklüklerinin öğrenilmesi için genel olarak renk sakalaları ve renk katalogları kullanılmaktadır. Zaman zaman matbaaların reklam ajansı ve grafikerlere dağıtılmak üzere kendi sandartlarına göre (boya, kağıt, baskı makinesi, ortam koşulları vs.,) kuşe kağıtlara bastıkları bu skala ve kataloglar üzerinde %5 veya %10 basamaklarla CMY+K nokta değerleri ile oluşan binlerce renk tonu bulunmaktadır. Renk kontrolü veya rötuş yaparken, ya da muhtelif programlarda yazı, çizgi, çerçeve ve alanlara renk verirken bu renk skalaları kullanılır. Hangi CMYK %nokta büyüklüğü karışımlarının, hangi renk tonlarını meydana getirdiği; temiz renklerin nasıl kirlendiği; açık ton, orta ton, koyu ton renklerin nasıl oluştuğu vs., bu skalalar üzerinde çalışarak kısa zamanda öğrenilebilir.

Renkleri çalışırken, kağıt cinslerine göre renk tonlarının farklılık gösterdiği unutulmamalıdır. Profesyonel bağlamda renk bilgisine sahip olmak için, ayrı kağıt cinslerine basılmış renk skalaları veya katalogları kullanmanız gerekir. Skala ve kataloglardaki boyalar oksidasyon sebebiyle zaman içinde değerlerini kaybederek renk tonlarında kayıplara yol açtığından her yıl yenisi ile değiştirilmelidir.




hspace=0

hspace=0  hspace=0

 

TEN RENKLERİ

İnsan teni renk tonları ağırlıklı olarak Yellow ve Magenta nokta büyüklüklerinin karışımından meydana gelmektedir. Bu iki rengin birbirlerine orantıları, bayan ve erkek teninin farklılığını ortaya koyar. Ayrıca Magenta nokta değerinin biraz yüksek olması sağlıklı ve bakımlı cildi; Yellow nokta değerinin fazla olması ise solgun ve hastalıklı cildi oluşturur.

Cyan, ten renginin kirlenmesine yol açar ve nokta değerinin yükseltilmesi ten rengini erkek cildine dönüştürür. Bu sebeple bilhassa bayan teninde Cyan %nokta büyüklüğü orantı olarak Magenta ve Yellow'dan çok daha düşük olmak zorundadır. Bayan, erkek ve çocuk tenlerinde, gölgede kalmış alanlar hariç, genel olarak (K) Siyah renk bulunmaz. Çocuk tenlerinde ise bütün renklerin %nokta büyüklükleri çok daha düşük olmak zorundadır.

Matbaada basılmış herhangi bir resmi lup ile büyüterek incelediğiniz zaman, ten renklerini oluşturan Magenta, Yellow ve Cyan %nokta büyüklükleriyle birbirlerine orantılarını açık ton, orta ton ve koyu tonlarda kolayca görebilirsiniz.

BAYAN TEN RENGİ

Makyaj yapan bayanlar genel olarak fondaten, pudra, krem vs. kullanarak ciltlerini sağlıklı gösterdikleri için, yüzün ışık alan bölgelerinde, Magenta nokta değerleri Yellow'dan %5 - %10 daha yüksek veya eşit değerde olmalıdır. Aksi takdirde, Yellow nokta değeri Magenta'dan daha yüksek ise, bayan teni solgun ve hastalıklı gözükür.

Cyan nokta büyüklüğü ise çok düşük değerlerde kalmalı ve sarışın-esmer bayan tenine göre düzeltilmelidir. Cyan %nokta büyüklüğü arttıkça, sarışın cilt yavaş yavaş kirlenerek esmerleşmeye başlar. Cyan nokta değeri yüksek olduğu takdirde, bayan teni erkek tenine dönüşür. Yaz güneşi ile yanmış ciltlerde Cyan nokta değeri biraz daha yüksek tutulmalıdır.
Siyah noktalar bayan teninin ışık alan bölgelerinde kesinlikle %0 olmalı, sadece gölgede kalmış alanlarda düşük değerlerde kullanılmalıdır.

Bayan teninde, en fazla ışık almış en açık alanlarda, aşağıdaki CMYK %nokta büyüklükleri referans alınarak kontrol edilmeli ve gerekli rötuşlar bu değerlere göre yapılmalıdır.

3.Hamur gazete kağıdına yapılacak baskılarda, kağıdın kendi renk tonu kirli beyaz/krem rengi olduğu için, ve ayrıca boyanın kağıt yüzeyine daha fazla yayılarak 'Nokta Kazancı'nı yükseklttiğinden, bilhassa orta ve koyu tonlardaki CMYK nokta değerlerinin %10-%20 daha düşük tutulması gerekir. Aksi taktirde orta tonlardaki nokta değerleri aşırı yükselerek görüntü koyulaşır ve detay azalır; koyu tonlarda ise tıkanmalar meydana gelir ve renkler birbirine girerek çamurlaşmalar oluşur, detay ve derinlik kaybolur.

Kız çocuklarının cildi daha saf ve temiz olduğundan bütün CMY nokta büyüklükleri, yetişkin bayan tenindeki değerlere göre, %5 - %10 daha düşük tutulmalıdır. Ayrıca bayan teninin yumuşaklığını ve pürüssüz cilt yapısını baskıda elde edebilmek için, keskinlik uygulamalarında aşırıya kaçmamalı, gerekirse Akıllı Keskinlik (Smart Sharpen) veya Gren Azaltma (Noise Reduction) fonksiyonları ya da Keskinleştirme Aracı (Sharpen Tool) kullanarak bölgesel keskinlik ve yumuşatmalar uygulanmalıdır.

hspace=0 hspace=0

 hspace=0

ERKEK TEN RENGİ

Erkeklerin cildi, bayanlardan daha sert, daha ağır ve fondaten gibi makyaj malzemelerinden yoksun olduğu için genel olarak pembeden çok sarı tonlara gitmekte ve CMY değerlerinin tümü bayan teninden %5 - %10 daha yüksek tutulmalıdır. Erkek teninde, yüzün ışık alan bölgelerinde, Yellow nokta değerleri Magenta'dan %5 - %10 - %15 daha yüksek değerde olmak zorundadır. Aksi takdirde erkek teni bayan tenine doğru kayar. Sarışın erkeklerde, Yellow nokta değerleri Magenta ile eşit olabilir.

Cyan nokta büyüklüğü ise bayan teninden biraz daha yüksek kullanılmalı, ancak Yellow ve Magenta değerlerini geçmemelidir. Sakal-bıyık olmayan yüzeylerde düşük değerlerde olması gereken Cyan nokta değerleri, sarışın-esmer erkek tenine göre fazla aşırıya kaçmadan düzeltilmelidir.

hspace=0

Cyan %nokta büyüklüğü arttıkça, sarışın cilt yavaş yavaş kirlenerek esmerleşmeye başladığından, cildi daha çok güneş ışığına maruz kalan güneyli ve Akdeniz bölgesi erkeklerinde daha çok Cyan bulunmalıdır. Yaz güneşi ile yanmış ciltlerde de Cyan nokta değeri normalden daha yüksek tutulmalıdır. Siyah noktalar ise erkek teninin ışık alan bölgelerinde %0 değerinde olmalı, sadece gölgede kalmış ve sakal/bıyık alanlarında bulunmalıdır. Yüzün bu bölgelerinde Cyan değeri de yüksektir. Erkek teninde, en fazla ışık almış en açık alanlarda, aşağıdaki CMYK %nokta büyüklükleri referans alınarak kontrol edilmeli ve gerekli rötuşlar bu değerlere göre yapılmalıdır. 3.Hamur gazete kağıdına yapılacak baskılarda, kağıdın kendi renk tonu kirli beyaz/krem rengi olduğu için, ve ayrıca boyanın kağıt yüzeyine daha fazla yayılarak 'Nokta Kazancı'nı yükseklttiğinden, bilhassa orta ve koyu tonlardaki CMYK nokta değerlerinin %10-%20 daha düşük tutulması gerekir. Erkek çocuklarının cildi daha saf, temiz ve tüysüz olduğundan bütün CMY nokta büyüklükleri, yetişkin erkek tenindeki değerlere göre, %5 - %10 daha düşük olmalıdır.

Erkek teni sert ve kaba olduğu için cilt üzerinde yumuşatma yapmaya gerek yoktur. Bilhassa sakal ve bıyıkların keskin ve sert görüntüsünü elde etmek için keskinlik değerleri komple yükseltilebilir.

ÇOCUK-BEBEK TEN RENGİ

Çocuk ve bilhassa bebek teni çok saf, tertemiz ve pürüzsüz beyaza yakın olduğu için CMY değerleri çok düşük kullanılmalı, aşırı keskinlikten ve sertlikten kaçınılmalıdır. Yüzün ışık alan bölgelerinde, Magenta nokta değerleri Yellow'dan %5 - %10 daha yüksek veya eşit değerde olabilir. Ancak Yellow nokta değeri Magenta'dan fazla düşük olursa, çocuk-bebek teni solgun ve hastalıklı gözükür. Genel olarak fazla hareketli olan çocukların yanakları aşırı kızardığı için, cildin bu bölgelerinde Magenta nokta değerleri mutlaka Yellow'dan daha yüksek tutulmalıdır.

Cyan nokta büyüklüğü ise çok düşük değerlerde kalmalı ve sarışın-esmer çocuk tenine göre düzeltilmelidir. Cyan %nokta büyüklüğü arttıkça, bebek-çocuk cildi kirlenerek esmerleşmeye başlar. Yaz güneşi ile yanmış çocuk ciltlerinde Cyan ile Magenta nokta değerleri biraz daha yüksek tutulmalıdır.
Siyah noktalar çocuk-bebek teninin ışık alan bölgelerinde kesinlikle %0 olmalı, sadece gölgede kalmış alanlarda çok düşük değerlerde kullanılmalıdır.

hspace=0

hspace=0



Çocuk-bebek teninde, en fazla ışık almış en açık alanlarda, aşağıdaki CMYK %nokta büyüklükleri referans alınarak kontrol edilmeli ve gerekli rötuşlar bu değerlere göre yapılmalıdır. 3.Hamur gazete kağıdına yapılacak baskılarda, kağıdın kendi renk tonu kirli beyaz/krem rengi olduğu için, ve ayrıca boyanın kağıt yüzeyine daha fazla yayılarak 'Nokta Kazancı'nı yükseklttiğinden, bilhassa orta ve koyu tonlardaki CMYK nokta değerlerinin %5 - %10 daha düşük tutulması gerekir. Ayrıca Cyan noktalar da %0 değerlere kadar düşürülmelidir.

Çocuk ve bebek tenlerinde CMY %nokta büyüklükleri mümkün olduğu kadar düşük değerlerde kullanılmalı, ten üzerinde aşırı renk yükseltmeleri yapılmamalıdır.

hspace=0

ESMER - MELEZ - SİYAHİ TEN RENKLERİ

Esmer ve siyahi tenlerde tüm CMY %nokta değerleri yüksektir. Cyan nokta değeri de artarak Magenta ve Yellow değerlere yaklaşır. Bilhassa melez ve siyahi ciltlerde Siyah noktalar da devreye girerek koyuluk derecesinin yükseltilmesini sağlar.
Esmer, melez ve siyahi tenlerin koyu ve gölgede kalmış alanlarında Cyan ve Siyah %nokta değerleri en  yüksek değerlere çıkarak bu bölgelerin siyaha yakın tonda görünmesini temin eder. Bu katagorideki ten renklerin rötuşlarını yaparken cilt üzerindeki açık ton ile orta ton yüzeylerdeki geçişin kopmaması ve ışık patlamalarının meydana gelmemesi için aşırı azaltma veya yükseltmelerden kaçınılmalı, ancak detayların kaybolmaması için de nokta değerlerine fazla yüklenilmemelidir. Aksi takdirde derinlik ile detay kaybolur, melez/siyahi tenler düzleşmeye başlar.

hspace=0Esmer, melez ve siyahi tenlerin fazla ışık almış en açık alanlarda, aşağıdaki CMYK %nokta büyüklükleri referans alınarak kontrol edilmeli ve gerekli rötuşlar bu değerlere göre yapılmalıdır. Koyu siyahi tenlerin açık ton alanlarında Magenta ve Yellow %nokta değerleri yukarıdaki rakamlardan daha da yüksek uygulanmalıdır.

Kız çocuklarının cildi daha saf ve temiz olduğundan bütün CMY nokta büyüklükleri, genel değerlerden %5 - %10 daha düşük tutulmalıdır.

TEN RENGİ RÖTUŞ UYGULAMALARI

İnsan tenlerinde renk rötuşu uygulamaları selective Color (Seçmeli Renk), Hue/Saturation (Renk tonu ve Doygunluk), Replace Color (Renk Değiştirme) fonksiyonları ile genel; Dodge (Açıklaştırma), Burn (Koyulaştırma) ve Sponge (Sünger-Doygunluk) Araçları ile bölgesel ve serbest olarak gerçekleştirelebilir. Photoshop'ta baskı üretimi için yapılacak her türlü renk rötuşlarında Info (Bilgi) penceresi açık tutularak sürekli CMYK %nokta büyüklüklerindeki değişimler kontrol edilmelidir.
>>Resimlerinizde Beyaz Nokta ve Siyah Nokta girişleri ile Nötr Gri tonların düzeltmelerini gerçekleştirerek mevcut renk sapmasını (cast) giderdikten sonra ten renklerinin rötuşlarına geçmelisiniz. Aksi takdirde görseldeki renk ton eğrisinin bozulmasına yol açarak tüm renk dengelerini alt üst olmasına sebep olabilirsiniz.

>> selectIVE COLOR (Seçmeli Renk): Profesyonel bağlamda en pratik ve doğrudan hedefe yönelik renk rötuşları için bu fonksiyon öncelikle kullanılmalıdır. selective Color (Seçmeli Renk) ile ilgili uygulama şekli ve tüm rötuş kriterleri ileriki sayfalarımızda detaylı şekilde anlatılmıştır. İnsan ten rengi Magenta ve Yellow nokta büyüklüklerinin karışımından oluştuğu için, bu fonksiyonda ten renklerin rötuşlarını gerçekleştirirken genel olarak Reds (Kırmızılar) seçilmelidir. Resimdeki insan teninde Yellow %nokta değerleri şayet Magenta %nokta değerlerinden daha yüksek ise, Yellows (Sarılar) seçilerek te rötuş yapılabilir.

Bayan dudaklarında renk rötuşu yapmak isterseniz, Magentas'ı seçmeniz daha uygun olacaktır. Renk rötuşlarınızı uygularken, aşırı değer azaltma ve/veya yükseltmelerden kaçınmalı, her seferinde değerleri azar azar değiştirmelisiniz. Aksi takdirde diğer renk tonları ile görseldeki genel renk eğrisini bozabilirsiniz.

>>HUE/SATURATION (Renk Tonu/Doygunluk-Saflık): Ten renklerindeki genel ton değişimleri (Magenta-Kırmızı-Sarı geçişler) ile ten renginin temizlenmesi veya kirletilmesi, ya da açıklaştırmak- koyulaştırmak için bu fonksiyonu kullanabilirsiniz. Hue/Saturation (Renk Tonu/Doygunluk-Saflık) ile ilgili uygulama şekli ve tüm rötuş kriterleri ileriki sayfalarımızda detaylı şekilde anlatılmıştır.

Bu rötuş fonksiyonunda, renk alanı olarak Reds (Kırmızılar) ve/veya Yellows (Sarılar) seçilebilir, bayan dudaklarındaki düzeltmeler için de Magentas kullanılabilir.
>> Hue: Ten renginde Magenta %nokta değerleri Yellow'dan çok daha fazla ise, Hue çubuğunu sağa kaydırarak, kırmızı ağırlıklı ten rengini sarı ağırlıklı ten rengine kolayca dönüştürebilirsiniz. Benzer şekilde, tendeki Yellow %nokta değerleri Magenta'dan çok daha fazla ise, Hue çubuğunu bu kez sola doğru kaydırarak, sarı ağırlıklı ten rengini kırmızıya doğru çekebilirsiniz.

Bayan dudaklarının renk tonunu kırmızıya dönüştürmek için Magentas seçerek, Hue çubuğunu sağa doğru; pembeye dönüştürmek için ise sola doğru kaydırmalısınız.

>>Saturation: Bilhassa bayan ve çocuk ten renklerinde Cyan %nokta değerleri yüksek, Magenta ve Yellow %nokta değerleri düşük ise, Saturation çubuğu sağa doğru kaydırılarak ten rengindeki kirlilik (Cyan fazlalığı) giderilmiş ve ciltte canlılık (Magenta ve Yellow artışı) sağlanmış olur.

Bilhassa esmer, melez ve siyahi ten renklerinde Cyan %nokta değerleri düşük, Magenta ve Yellow %nokta değerleri aşırı yüksek ise, Saturation çubuğu bu kez sola doğru kaydırılarak aşırı parlak kırmızı renklerin doygunluk ve saflığı azaltılır ve esmer, siyahi ten renkleri elde edilmiş olur. 

hspace=0

hspace=0

>> Lightness: Tendeki CMY renkler arasındaki balans ve orantılar normal, ancak %nokta değerleri aşırı yüksek ise; Lightness çubuğu sağa doğru kaydırılarak CMY renkleri arasındaki denge bozulmadan %nokta değerleri komple azaltılır. Lightness çubuğu sola kaydırıldığı takdirde ise, CMY renkleri arasındaki denge bozulmadan %nokta değerleri komple yükseltilmiş olur.

>>Damlalıklar: Bilhassa esmer, melez ve siyahi ten renkleri ile bayan dudaklarının rötuşlarını gerçekleştirirken, Reds, Yellows veya Magentas seçildiğinde istenilen rötuş gerçekleştirilemiyorsa; bu takdirde damlalık tercihi yapılarak, doğrudan resim üzerinde renk tonu tıklatılarak rötuşlanacak renk alanı kolayca belirlenmiş olur. (Bu fonksiyonla ilgili uygulama detaylarını ileriki sayfalarımızda bulabilirsiniz.)

>>Etki alanı daraltması
: Ten üzerinde yapılacak rötuşlarda, rötuştan etkilenecek alanların daraltılması için pencerenin en altında bulunan renk çubukları arasındaki koyu ve açık ton gri basamak tutamaçları sağa-sola doğru sürüklenir. (Bu fonksiyonla ilgili uygulama detaylarını ileriki sayfalarımızda bulabilirsiniz.)

hspace=0 hspace=0

hspace=0>>REPLACE COLOR
(Renk Değiştirme): selective Color ile Hue/Saturation fonksiyonlarında rötuşlanacak ve rötuştan etkilenecek olan alanlar teorik olarak seçilmektedir. Daha açık bir deyişle, rötuş uygulamasından etkilenecek alanları ekranda görmemiz mümkün olmamaktadır. Bu sebeple ten renklerinde rötuş ve düzeltme yapıldığı zaman, resim içinde başka alanlardaki renk tonları da rötuştan belli oranlarda etkilenmektedir. Bu problemin ortadan kaldırılması için Adobe Photoshop programındaki Replace Color fonksiyonu kullanılmaktadır.
Image>Adjustments>Replace Color seçildiğinde, Renk Değişimi penceresinin alt bölümünde Hue/Saturation rötuş fonksiyonunun aynı şekilde mevcut olduğunu göreceksiniz.
Renk Tonu, Doymuşluk ve Rengin Saflığı ile birlikte Açıklaştırma/Koyulaştırma rötuş işlemlerini aynı şekilde uygulayabileceğiniz bu yeni fonksiyon penceresinde, damlalık kullanarak seçeceğiniz etkilenme alanlarını resim üzerinde görerek belirleyebilirsiniz.

Ayrıca Fuzzines çubuğunu sağa-sola kaydırarak, yapacağınız rötuştan etkilenecek alanları istediğiniz kadar genişletip daraltabilirsiniz. Siyah/Beyaz olarak görüntülenen etki altındaki alanların etkilenme derecesi de gri ton geçişleriyle pencerede belirtilmektedir. Rötuştan en çok etkilenecek olan alanlar Beyaz; daha az etkilenecek alanlar Gri Ton; ve etki alanı dışında kalan bölgeler ise Siyah olarak görüntülenmektedir. Rötuşlamak istediğiniz ten rengi alanlarının görerek bilinçli şekilde belirlenmesinde en büyük yardımcınız olacak bu fonksiyonda, damlalıkları kullanarak, etkilenmesini istediğiniz alanları üst üste ilave ederek seçebilir veya istemediğiniz renk tonlarını devreden çıkartarak azaltabilirsiniz.
Replace Color renk rötuş fonksiyonunu bütün ayrıntılarıyla gelecek sayıda anlatacağım.


BÖLGESEL SERBEST RÖTUŞLAR


hspace=0Dodge (Açıklaştırma), Burn (Koyulaştırma) ve Sponge (Sünger-Renk Doygunluğu/Saflık) Araçları ile tenlerdeki rötuşlarınızı bölgesel ve serbest olarak gerçekleştirelebilirsiniz.
Bu araçların kullanımında fırça büyüklüğü, etkileme derecesi (Exposure) ve ton tercihlerini (Shadows=Koyu Tonlar, Midtones=Orta Tonlar, Highlights=Açık Tonlar) dikkatli yapmanız gerekir.

Yumuşak kenarlı ve büyük boy fırça kullanımı, renk geçişlerinde basamakların oluşmasını önler. Aynı şekilde (Exposure) etkileme derecesinin düşük tutulması da, daha sağlıklı rötuş yamanızı sağlar. Ten renklerinde doygunluk ve saflık değerlerini bölgesel olarak serbestçe yükselterek renklerin temizlenmesini ve canlanmasını temin etmek için Saturate (Doygunlaştır/Saflaştır); tersine renkleri kirletmek ve aşırı canlı renkleri zayıflatmak için Desaturate (Doygunluğu, Saflığı azalt) seçilmelidir.
Renk rötuşları yaparken hiçbir zaman ve hiçbir fonksiyonda aşırı değerler girmeyin, CMYK %nokta değerlerini sürekli kontrol edin ve kısa zaman içinde renk bilginizi arttıracak çalışmalar yapmaya zaman ayırın.

Tüm Photoshop Magazin okurları ile sektörümüze emek veren arkadaşlara sevgi, sağlık ve başarı dolu mutlu bir yıl dilerim...

 

January 2006

 


Mercek Altında