Photoshop Magazin
 


H.R. Giger

01 January 2006 | Sayı: Jan 2006
 
1 2 3 4 5
 


H.R. Giger 1940 senesinde İsviçre’nin küçük bir şehri olan Chur’da doğdu. Giger orta düzey bir ailenin imkanlarıyla normal bir çocukluk geçirdi. Sessiz ve sakin bir çocuktu. Eczacı olan babasının mesleğinden dolayı karşılaştığı manzaralar,incelediği çeşitli figürler genç Hans Ruedi’nin zihninde kıpırdanmalara yol açtı.

Kartpostal ve dergilerde gördüğü Salvador Dali ve Jean Cocteau eserlerinden ilham alan Giger, resim çizmeye böylece başlamış oldu. Annesi onu her zaman desteklemiş ve cesaretlendirmiş olmasına rağmen oğlunun sıradışı tasarımlarına ve yarattığı eserlere fazla anlam verememişti; hatta belki de korkmuştu. Gençliğinin ilk zamanlarında “Ghost Train” adını verdiği fantastik çalışmalarının sunumunu komşularından ve çevresindeki arkadaşlarından oluşturduğu bir gruba yaptı.

H.R. Giger lise öğreniminden sonra Zürih’te School of Applied Arts adındaki okulda mimari ve endüstriyel tasarım eğitimi almaya başladı. Yavaş yavaş arkadaşlarıyla daha seyrek görüşen Giger, kreatif çalışmalarını ve sıradışı eserlerini oluşturmaya başladı. 1966 yılında iç tasarımcı olarak çalışma hayatına girdi, ayrıca bu yıllarda ilk çalışmalarını da bitirmeye başladı. 1968 yılında artık tamamen bir sanatçı gibi çalışıyordu. Giger’ın ilk posterleri 1969 yılında yayınlıyor ve diğer eserleri de Zürih dışında yavaş yavaş tanınıyordu.

1969 yılından sonra airbrush kullanmaya başladı ve böylelikle çalışmaları benzersiz bir kaliteye ulaştı. Dünyada adını airbrush tekniğini en iyi kullanan sanatçılardan biri olarak duyurdu. Geniş formatlı çalışmaları incelendiğinde, eserlerinde gizemli bir erotizm ve yaratık figürleri göze çarpıyordu.1978 yılında “Alien” filmi için çalışmaya başladı ve tüyler ürperten Alien yaratığını tasarladı. Film onun büyük katkıları sayesinde 1980 yılında ödül aldı. İlk film için yaptığı tasarımlar geliştirilip serinin 3 filminde de kullanıldı. Species filmine de tasarımlarıyla katkıda bulundu.

hspace=0



hspace=0



Airbrush’ta kaliteyi garanti edebilmek için iyice ustalaşmak ve onu kontrol edebilecek halegelmek gerektiğine inanıyorum.

Bunlardan farklı olarak çok sayıda albüm kapağına da imzasını attı. Kapağını hazırladığı Koo Koo, Emerson (Debbie Harry) ve Lake and Palmer (Brain Salad Surgery) albümleri Rolling Stones dergisinin hazırladığı yüzyılın en iyi 100 albüm kapağı içerisinde yerini aldı. Ayrıca Amiga’nın efsane oyunlarından olan Darkseed’in grafiklerini yaptı. Batman filmi için yaptığı Batmobile fazla fantastik bulunduğundan kabul edilmedi. Giger Korn grubu için özel bir mikrofon da tasarladı.

“Babam otoriter ama kibar bir adamdı. Bana sadece bir kez vurdu. Ancak onun yerinde ben olsaydım, beni katlederdim.”

“Annem herkesin bana özenmesini sağlayan muhteşem bir kadın. Her zaman çok pratikti. Hastanede benimle birlikte yatarken doğacak olan oğlu için bir isim aramaya başladı. Üzerinde altından yazılar ve süslemeler olan bir cam tabak onun gözlerinin önünden geçmiş olmalı ki bana orada yazan sözcüklerin baş harflerini (H.R.) isim olarak verdi. Tıpkı babam Hans Richard gibi.”

“Bunu söylemek üzüntü verici ama genelde çok heyecanlı olaylar karşısında bile çenenizi kapalı tutmak zorundasınız. Yaşım ilerledikçe daha da sinirleniyorum; çünkü benim gibi birinin her zaman çok şanslı olabileceğini düşünmüyorum.”

“Halen airbrush tekniğiyle sanat üretilemeyeceğini iddia eden ressamlar ve diğer ustalar var. Airbrush’ta kaliteyi garanti edebilmek için iyice ustalaşmak ve onu kontrol edebilecek hale gelmek gerektiğine inanıyorum.“

“Kendimi işler planlandığı gibi gittiğinde hissedildiği gibi memnun hissettim. Ridley Scott gibi bir yönetmenin filminde, kendisinden habersiz hiçbir şeyin yapılamayacağını anladım. Ayrıca onun, filmin kalitesini kontrol etmek için bir sinemadan diğerine koşuşturmasının nedenini de anlamış oldum.”

 

January 2006

 


İnceleme