Photoshop Magazin

Kod parçacıkları ile etkileşim ekleme

Kod Parçacıkları paneli programcı olmayan kullanıcıların hızlı bir şekilde ActionScript 3.0 kullanmaya başlamasını kolaylaştırmak üzere tasarlanmıştır. Genel işlevselliği etkinleştirmek için ActionScript 3.0 kodunu FLA dosyanıza eklemenizi sağlar. Kod Parçacıkları panelini kullanmak ActionScript 3.0 bilgisi gerektirmez.

Kod Parçacıkları paneli ile şunları yapabilirsiniz:

  • Sahne Alanı'ndaki bir nesnenin davranışını etkileyen kod ekleme

  • Zaman Çizelgesi'ndeki oynatma kafasının hareketini kontrol eden kod ekleme

  • (Yalnızca CS5.5) - Dokunmatik ekran kullanıcı etkileşimine izin veren kod ekleme

  • Panele yeni oluşturduğunuz kod parçacıklarını ekleme

Flash'a dahil edilen kod parçacıklarını kullanmak ayrıca ActionScript 3.0 öğrenmeye başlamanın güzel bir yoludur. Parçacıklardaki koda bakarak ve parçacık talimatlarını takip ederek kod yapısını ve terimlerini anlamaya başlayabilirsiniz.

Başlamadan önce

Kod Parçacıkları paneli ile çalışırken Flash'ın şu esaslarını anlamak önemlidir:

  • Kod parçacıklarının çoğu kodda birkaç öğeyi özelleştirmenizi gerektirir. Flash Pro CS5'te Eylemler panelinden bunu yapabilirsiniz. Flash Pro CS5.5'te imleci HUD'deki kod öğelerinden kodun kontrol etmesini istediğiniz nesnenin üzerine sürükleyerek bu işlemi yapabilirsiniz. Her parçacık bu görev için belirli talimatlar içerir.

  • Programa dahil edilen tüm kod parçacıkları ActionScript 3.0'dır. ActionScript 3.0, ActionScript 2.0 ile uyumlu değildir.

  • Bazı parçacıklar nesnenin davranışına etki eder ve tıklatılmasına olanak verir, taşınmasına veya yok olmasına sebep olur. Bu parçacıkları Sahne Alanı'ndaki nesneye uygularsınız.

  • Parçacığın bulunduğu kareye oynatma kafası girer girmez bazı parçacıklar bir eylemin derhal gerçekleşmesini sağlar. Bu parçacıkları bir Zaman Çizelgesi karesine uygularsınız.

  • Bir kod parçacığını uyguladığınızda kod, Zaman Çizelgesi'ndeki Eylemler katmanının geçerli karesine eklenir. Eylemler katmanını kendiniz oluşturmadıysanız; Flash, Zaman Çizelgesi'ndeki diğer öğe üzerine bir tane daha ekler.

  • ActionScript'in Sahne Alanı'ndaki bir nesneyi kontrol etmesi için, nesne, Özellik denetçisinde atanmış bir örnek adına sahip olmalıdır.

  • Flash Pro CS5'te, her kod parçacığı için parçacığın ne yaptığını tanımlayan araç ipucu vardır. Flash Pro CS5.5'te, panelde bir parçacık seçtiğinizde görünen Açıklamayı Göster ve Kodu Göster düğmeleri vardır.

Videolar ve eğitimler

(Flash CS5) Bir nesneye veya Zaman Çizelgesi karesine kod parçacığı ekleme

Bir nesneye veya oynatma kafasına etki eden bir eylem eklemek için:

  1. Sahne Alanı'ndaki bir nesneyi veya Zaman Çizelgesi'ndeki bir kareyi seçin.

    Sembol örneği olmayan bir nesneyi veya TLF metin nesnesini seçerseniz; Flash, parçacığı uyguladığınızda bu nesneyi bir film klibi sembolüne çevirir.

    Örnek adı olmayan bir nesneyi seçerseniz Flash parçacığı uyguladığınız zaman bir örnek ad ekler.

  2. Kod Parçacıkları panelinde (Pencere > Kod Parçacıkları), uygulamak istediğiniz parçacığı çift tıklatın.

    Sahne Alanı'nda bir nesne seçmişseniz Flash seçili nesneyi içeren karelerde parçacığı Eylemler paneline ekler.

    Zaman Çizelgesi karesi seçmişseniz, Flash parçacığı yalnızca o kareye ekler.

  3. Eylemler panelinde yeni eklenmiş kodu görüntüleyin ve parçacığın üstündeki talimatlar doğrultusunda gerekli öğeleri değiştirin.

(Flash CS5.5) Bir nesneye veya Zaman Çizelgesi karesine kod parçacığı ekleme

Bir nesneye veya oynatma kafasına etki eden bir eylem eklemek için:

  1. Kod Parçacıkları panelinde (Pencere > Kod Parçacıkları) uygulamak istediğiniz kod parçacığını seçin.

  2. Parçacığın açıklamasını görüntülemek için seçili parçacığın sağ tarafında görüntülenen Açıklamayı Göster öğesini tıklatın.

  3. Parçacığın içindeki kodu görüntülemek için parçacığın sağ tarafındaki Kodu Göster öğesini tıklatın.

  4. Parçacık “instance_name_here” metnini içeriyorsa, bu metinden Sahne Alanı'ndaki kodun kontrol etmesini istediğiniz örneğe sürükleyin. Sürükleyip bırakmak için sembol örneğinin bir film klibi veya düğme olması gerekir.

    Örnek henüz bir ada sahip değilse, örnek için ad girmenize izin vermek üzere bir iletişim kutusu görünür.

    Ayrıca metni tıklatıp örnek adını doğrudan koda girebilirsiniz. Bu yöntemi bir şekil veya grafik sembolü örneğiyle çalışıyorsanız kullanın.

  5. Parçacık başka bir renkli metin içeriyorsa, metni seçin ve kod parçacığının içindeki talimatlara göre doğru bilgileri girin.

  6. Kod parçacığını düzenlemeyi tamamladığınızda Ekle düğmesini tıklatın.

    Flash kodu Eylemler katmanına ekler. Eylemler katmanı yoksa Flash oluşturur.

    Sahne Alanı'nda bir nesne seçmişseniz Flash seçili nesneyi içeren karelerde parçacığı Eylemler paneline ekler.

    Zaman Çizelgesi karesi seçmişseniz, Flash parçacığı yalnızca o karedeki ActionScript katmanına ekler.

  7. (İsteğe bağlı) Eklenen kodu görmek için Eylemler panelini (Pencere > Eylemler) açın.

Kod Parçacıkları paneline yeni parçacıklar ekleme

Kod Parçacıkları paneline iki şekilde yeni kod parçacıkları ekleyebilirsiniz:

  • Yeni Kod Parçacığı Oluştur iletişim kutusuna bir parçacık girin.

  • Bir kod parçacığı XML dosyasını içe aktarın.

Yeni Kod Parçacığı Oluştur iletişim kutusunu kullanmak için:

  1. Kod Parçacıkları panelinde, panel menüsünden Yeni Kod Parçacığı Oluştur'u seçin.

  2. İletişim kutusuna parçacığınız için Başlık, Araç ipucu metni ve ActionScript 3.0 kodu girin.

    Otomatik Doldur düğmesini tıklatarak Eylemler panelinde o anda seçili olan herhangi bir kodu ekleyebilirsiniz.

  3. Kodunuza "instance_name_here" dizesi dahilse ve Flash'ın bunu parçacık uygulandığında doğru örnek adı ile değiştirmesini istiyorsanız, Otomatik olarak instance_name_here öğesini değiştir onay kutusunu seçin.

    Flash, yeni parçacığı Kod Parçacıkları panelindeki Özel adlı bir klasöre ekler.

Bir kod parçacığını XML biçiminde içe aktarma:

  1. Kod Parçacıkları panelinde panel menüsünden Kod Parçacıkları XML'ini İçe Aktar'ı seçin.

  2. İçe Aktarmak istediğiniz XML dosyasını seçin ve Aç'ı tıklatın

Kod parçacıkları için doğru XML biçimini görmek için panel menüsünden Kod Parçacıkları XML'ini Düzenle'yi seçin.

Bir kod parçacığını silmek için, paneldeki kod parçacığını sağ tıklatın ve bağlam menüsünden Kod Parçacığını Sil'i seçin.